اخبار داغ

مروری بر بازار بورس جهان

مروری بر بازار بورس جهان
حمله به چندین نفت کش و انفجار در بندر فجیره در کشور امارات سبب نزولی شدن و سقوط بورس امارات و عربستان در بازار بورس جهان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، بورس عربستان بدترین عملکرد روزانه خود را از اواسط ماه اکتبر سال گذشته تاکنون به ثبت رساند و ۲.۷ درصد منفی در بازار بورس جهان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

بورس دبی و ابوظبی نیز به ترتیب ۳.۷ درصد و ۲.۵ درصد سقوط کردند.

,

طبق این گزارش بورس‌های قطر و کویت نیز از تبعات این حمله مصون نبوده و به ترتیب ۲.۱ و ۱.۲ درصد کاهش ارزش را تجربه کردند.

,

بورس‌های عمان و بحرین کشورهای عربی بودند که کمترین تاثیر منفی را از تبعات حمله دو روز پیش تجربه کرده و تنها ۰.۱۶ و ۰.۶ درصد منفی را در بازار بورس جهان به ثبت رساندند.

,

بورس عربستان

, بورس عربستان,

هشدار ایران در خصوص امنیت دریانوردی

,

ایران این حملات را محکوم کرده و خواستار تحقیق در این باره شده است.کشورمان همچنین نسبت به هر گونه ماجراجویی توسط طرف‌های خارجی در راستای از بین بردن امنیت دریانوردی در منطقه هشدار داده است.

,

گلف بیزنس نیشیت لاخوکیا مدیر بخش تحقیقات مؤسسه سیکوی بحرین معتقد است طی روزهای کنونی سرمایه‌گذاران از هر فرصتی برای تثبیت سود خود که طی هفته‌های گذشته به دست آوردند، استفاده خواهند کرد و این مسئله به خصوص در عربستان جدی خواهد بود.

,

سهام شرکت ملی کشتیرانی عربستان پس از حمله به بندر فجیره ۳.۳ درصد سقوط کرد و دلیل آن نیز تائید این خبر بود که سه نفتکش بسیار بزرگ این شرکت به نام‌های المجد و المرزوق در حمله به فجیره به شدت آسیب دیدند.

,

ریزش سهام شرکت‌های بیمه‌ای در عربستان

, ریزش سهام شرکت‌های بیمه‌ای در عربستان,

سهام شرکت‌های بیمه‌ای نیز در کشورهای عربی حدود ۱۰ درصد ریخته است.

,

بانک‌های کشورهای عربی شاهد کاهش ارزش سهام خود بودند به گونه‌ای که سهام بزرگترین بانک امارات نیز ۳.۱ درصد کاهش ارزش داشته است.

,

اختلافات تجاری بین آمریکا و چین بازار بورس جهان را نگران کرد

, اختلافات تجاری بین آمریکا و چین بازار بورس جهان را نگران کرد,

اختلافات تجاری بین آمریکا و چین بار دیگر موجب افزایش نگرانی معامله‌گران از روند آتی بازار شده است. چین در پاسخ به اعمال تعرفه‌های جدید آمریکا اعلام کرد تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار از آمریکا را افزایش خواهد داد و آمریکا نیز تهدید کرده است تمام کالاهای چینی را مشمول تعرفه خواهد کرد.

,

روند منفی در شاخص بورس وال استریت

, روند منفی در شاخص بورس وال استریت,

در بورس وال استریت، شاخص “داو جونز” که مهم‌ترین شاخص بورسی آمریکا محسوب می‌شود با ریزش سنگین ۶۱۷.۳۸ واحدی (معادل ۲.۴ درصد) در سطح ۲۵ هزار و ۳۲۴ واحد بسته شد. این ریزش که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون مشاهده نشده بود محدود به داو جونز نبود و شاخص “نزدک کامپوزیت” نیز با ریزش سنگین ۳.۴ درصدی تا محدوده ۷۶۴۷.۰۲ واحد عقب نشست.

,

قبل از اقدامات جدید چین و آمریکا، بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار انتظار امضای یک توافق جدید بین طرفین را داشتند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلویحاً به خبرنگاران گفته است مهلتی دو تا سه هفته‌ای را برای تعیین تکلیف نتایج مذاکرات در نظر گرفته است.

,

در بازار بورس چین چه گذشت؟

, در بازار بورس چین چه گذشت؟,

بورس‌های چین نیز روز بسیار بدی را سپری کردند به گونه‌ای که شاخص‌های “شانگهای کامپوزیت” ۰.۴۴ درصد و “شنژن کامپوزیت” بیش از ۰.۲۶ درصد ریزش کردند. در هنگ کنگ شاخص “هانگ سنگ” کار خود را با ریزش ۲ درصدی به پایان رساند.

,

در دیگر معاملات مربوط به آسیا، شاخص “نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو ۱.۱۹ درصد عقب نشست که در این بین نمادهای بانکی ریزش سنگینی داشتند. شاخص “کسپی” بورس سئول کره جنوبی ۰.۱ درصد و شاخص “ای اس ایکس” بورس سیدنی ۱.۱۴ درصد در مقایسه با روز قبل کاهش یافتند.

,

رونق در بازار طلای سیاه

, رونق در بازار طلای سیاه,

در معاملات طلای سیاه، قیمت‌ها بر خلاف بورس رو به صعود بود به گونه‌ای که هر بشکه نفت برنت با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۷۰.۳۱ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۰.۲ درصد افزایش به ۶۱.۱۶ دلار رسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه