اخبار داغ

وقتی اقتصاد مقاومتی معنا می‌شود؛

درآمد 560 میلیونی با پرورش قارچ در ایلام

درآمد 560 میلیونی با پرورش قارچ در ایلام
کارآفرین اقتصاد مقاومتی در زمینه پرورش قارچ سالانه با اشتغالزایی 6 نفر 560 میلیون ریال درآمد کسب می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، اقتصاد یکی از مهمترین مباحث برای جوامع مطرح است و اهمیت این مقوله در تمامی دوران های مختلف بر کسی پوشیده نبوده و نیست، استقلال جامعه و قدرت مقاومت آن در مقابل حوادث طبیعی و اجتماعی، شکوه و عظمت یک جامعه در مقابل جوامع دیگر و ثبات سیاسی آن، بستگی به حل مشکلات و رفع کمبود های اقتصادی آن جامعه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

در واقع اقتصاد زیر بنای توسعه هر کشور محسوب می شود و باید هر جامعه برای ماندن در صف رقابت با دنیا این عرصه را برای خود تقویت کند، مدل برداری از نوع اقتصادها در دینا متفاوت است و کشوری به نحو و طریقی منابع اقتصادی خود و وضعیت فعلی آن را در جامعه تقویت می کند.

,

بدون شک کشورهایی که توانسته اند الگوهای بومی خود را به منصه ظهور برسانند اقتصادی قدرتمند تر داشته و به نوعی مبحث آسیب پذیری آن کمتر با چالش و تحت اما و اگرها قرار می گیرد، یکی از روش های نوین و حتی اسلامی در کشور ما موضوع اقتصاد مقاومتی است که جرقه این اقتصاد اسلامی و بومی توسط رهبر فرزانه انقلاب زده شد.

,

اهمیت این مقوله تا حدی بوده که رهبری در سال های گذشته تاکنون در بسیاری از نامگذاری سال خود بر روی اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته اند که نشان از اجرای آن در جامعه از سوی دولت و ملت دارد، از طرف دیگر که دشمنان در حال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به هر طریق ممکن به خصوص در عرصه اقتصاد هستند اجرایی کردن این مدل اسلامی می تواند بساط تمام تحریم ها را نیز در هم بشکند.

,

مردمی کردن اقتصاد در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو است می تواند بهترین راه حل ممکن نیز واقع گردد که البته این خود یکی از موارد اقتصاد مقاومتی را شامل می شود، مردم با ورود مناسب خود به این عرصه ثابت کرده اند که همیشه همچون حضور گرم در صحنه های انقلاب این بار نیز می توانند در تقویت اقتصاد کشور نقش آفرینی کنند.

,

در استان ایلام به واسطه ظرفیت های بکر و دست نخورده اش شرایطی مهیا است تا مردم منتظر دولت نباشند و خود بتوانند اقتصاد خانواده خود را تقویت کنند و این تنها از مجاری اقتصاد مقاومتی امکان پذیر خواهد بود، روشی که هر کدام از مجریان این طرح ها تاکنون به این طرح ها رجوع کرده اند توانسته اند در این عرصه خوش بدرخشند و هم اکنون در عرصه اقتصاد استان و حتی کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

,

اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال جوانان را فراهم و نرخ بیکاری را کاهش می دهد.

,

در سال های گذشته و در پی ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری بسیج سازندگی بصورت جدی به این امر ورود کرده و تاکنون موفقیت های چشمگیری را برای اقتصاد کشور و معیشت مردم به ارمغان آورده است.

,

استان ایلام در این راستا پرچم اقتصاد مقاومتی را در دست گرفته و با تقویت طرح های معیشتی و اقتصادی زودبازده یاری رسان بخش اشتغال می باشد.

,

یکی از طرح های زود بازده و با درآمد مناسب که می تواند مورد توجه جوانان استان برای اشتغال قرار بگیرد، طرح پرورش قارچ که در کارگاهی با فضای اندک و سرمایه کم قابل اجراست.

,

, ,

یکی از این نمونه ها، طرح پرورش قارچ واقع در روستای چشمه کبود است که با حمایت بسیج سازندگی ناحیه ایلام راه اندازی و مشغول به کار شده است.

,

اله کریم خدایی مجری و کارآفرین طرح اقتصاد مقاومتی پرورش قارچ در روستای چشمه کبود می باشد که بدون سرمایه اولیه و تنها با داشتن مکانی مناسب به این عرصه ورود داشته است.

,

وی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلام بیدار در خصوص طرح اقتصادی ایجاد شده گفت: با توجه به علاقه و تجربیات شخصی وهمچنین پیگیری هایی که درباره توجیهی و مقرون و بصرفه بودن طرح انجام دادم تصمیم به راه اندازی کارگاه پرورش قارچ کردمو برای تولید بیشتر و باکیفیت بهتر به فنی و حرفه ای ایلام مراجعه و با گذراندن دوره های پرورش قارچ عزمم را برای کار جدی کردم.

, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

این کارآفرین با اشاره به اینکه برای راه اندازی طرح و گرفتن وام به ادارات و ارگان های مختلفی مراجعه کردم اظهار داشت: از سال 94 که تصمیم به اجرای طرح گرفتم به ادارات و بانک ها ذیربط برای اخذ وام مراجعه کردم و طی چندین ماه پیگیری از عدم حمایت مسئولان ذیربط مطلع وفهمیدم وعده های آنها برای اجرای طرح و پرداخت  وام سرابی بیش نیست تا جایی که پس از ساخت مکان اجرای طرح، دلزده شدم و تصمیم به فروش آن گرفتم.

,

, ,

خدایی در ادامه افزود: در سال 95 با راهنمایی دوستان و اطلاع از حمایت بسیج سازندگی در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، به این نهاد مراجعه و تسهیلات لازم برای اجرای طرح در اختیارم قرار گرفت.

,

این فعال اقتصادی اشتغالزایی طرح خود را شش نفر از جوانان روستا عنوان و بیان کرد: در این کارگاه تعداد سه نفر بصورت مستقیم و سه نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند و برای اجرای طرح 17 میلیون تومان هزینه کرده که در تامین این مبلغ از حمایت بسیج سازندگی برخوردار بوده ام و یکی از دلایل مهمی که باعث ترغیب من در اجرای این طرح شده است سود آور بودن طرح و قابلیت اجرای آن در فضای اندک می باشد.

,

وی افزود:برداشت قارچ بصورت دوره ای و هر سه ماه یکبار است که در هردوره برداشت از هرتن خاک کمپوست میتوان در آمدی بالغ بر دوتا سه میلیون تومان داشت که بنده در ابتدا با دوتن خاک کمپوست شروع به کار کردم اما با توجه به ظرفیت کارگاه و حمایت لازم از سوی بسیج سازندگی اقدام به توسعه آن تا سطح چهار و نیم تن خاک کمپوست کردم.

,

, ,

فعالیت در حوزه اقتصادمقاومتی نسخه درمانی اشتغال است

, فعالیت در حوزه اقتصادمقاومتی نسخه درمانی اشتغال است, فعالیت در حوزه اقتصادمقاومتی نسخه درمانی اشتغال است,

اله کرم خدایی به نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان، جوانان میتوانند بسته به علاقه و استعداد خود به فعالیت درحوزه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخته وبا مراجعه به بسیج سازندگی واخذ تسهیلات، از حمایت این نهاد برخوردار شوند.

,

این تولیدکننده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به توسعه هرچه بیشتر اقتصادمقاومتی و همچنین مزین شدن امسال به این نام وهمچنین با انتقاد از مسئولان وادارات دخیل در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، خواستار شد که با هرچه آسانتر کردن صدور مجوزات وکم کردن هزینه های اولیه اجرای طرح ها وبا توجه به حمایت بسیج سازندگی میتوانیم شاهد ایجاد انگیزه در جوانان برای ایجاد این طرح ها باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه