اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان:

بیش از ۱۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع تویسرکان برداشت می شود

بیش از ۱۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع تویسرکان برداشت می شود
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: انتظار می رود در سال جاری از ۵۰۰ هکتار مزارع کلزا در شهرستان در حدود یک هزار و 400 تن دانه روغنی برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، این روزها اگر به دامان طبیعت خوش آب و هوای تویسرکان سری بزنیم، بی شک با مزارعی به رنگ طلا روبرو می شویم، مزارعی انباشته از گیاه زیبای کلزا که از دانه های آن برای تهیه بهترین نوع روغن استفاده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع، , .,

 

,

کلزا جزء کشت‌های کم آب بر محسوب می شود و در شرایط کمبود منابع آبی، جایگزین مناسب و سودآوری برای کشاورزان می تواند باشد.

, .,

 

,

در این باره  «مسعود اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار نافع،  از افزایش سطح زیر کشت کلزا در شهرستان از۲۸۰به ۵۰۰ هکتار خبر داد و گفت: کشت کلزا کم آب بر است و از طرفی نقش مؤثری در کنترل بیماری های گیاهی و حتی علف های هرز مزارع سطح زیر کشت دارد.

, .,

 

,

وی با بیان اینکه خوشبختانه هر ساله کشاورزان تمایل بیشتری به کشت این محصول پیدا می کنند، اظهار کرد: کشت کلزا با آزادسازی ازت موجود در خاک زمینه را برای اصلاح بافت و ساختمان زمین مهیا می سازد.

, .,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از خرید تضمینی کشت کلزا هم خبر داد و افزود: اقدام به کشت این محصول در سال های متعدد به تناوب با کشت گندم، سبب افزایش کمی و کیفی میزان تولید گندم در مزارع می شود.

, .,

 

,

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه زمان کشت کلزا از اواسط شهریور ماه هر سال تا اوایل پاییز ادامه دارد، عنوان کرد: با برداشت این محصول در تیرماه،  انتظار می رود در سال جاری از ۵۰۰ هکتار مزارع کلزا در شهرستان در حدود یک هزار و 400 تن دانه روغنی برداشت شود.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه