اخبار داغ

نگرانی مردم کردستان از مسئولینی که ترامپ گونه به جان اقتصاد استان افتاده اند!

نگرانی مردم کردستان از مسئولینی که ترامپ گونه به جان اقتصاد استان افتاده اند!
افزایش سرسام آور مواد غذایی در روزهای مبارک رمضان موجب کوچک شدن سفره های افطاری مردم شده است و نمونه بارز آن گران شدن خرما و پر کشیدن آن از سفره افطار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، ماه مبارک رمضان یکی از مناسبت های تقویمی ما مردم ایران است که کسب و کار فروشندگان رونق خاصی پیدا می کند، اما افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی در رمضان سال 98 موجب نارضایتی مردم شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

چند سالی است که مردم به افزایش بی‌رویه و بی‌قاعده قیمت اقلام مورد نیاز خود عادت کرده اند ، یک روز گوشت کمیاب می شود و روزی دیگر افزایش مرغ نفس مردم را به شماره می اندازد و روز بعد قیمت نجومی پیاز موجب جاری شدن اشک مردم می شود ، گرانی و کمیابی به قند و شکر و ماکارونی هم رسید و در ماه مبارک رمضان در اقدامی غیرمتظره افزایش سرسام آور خرما موجب پر کشیدن آن از سفره افطاری مردم شد.

,

امروز اگر نخرید فردا گران تر خواهد شد!

, امروز اگر نخرید فردا گران تر خواهد شد!, امروز اگر نخرید فردا گران تر خواهد شد!,

هر چند وزاری صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با نمایش و خودنمایی در تلویزیون دم از ساماندهی بازار می‌زنند، اما گرانی کالاها ادعای آنها را رد می‌کند و در حال حاضر گرانی‌، درد مشترک همه مردم شده است.

,

افزایش سرسام آور قند ، شکر ، ماکارونی و خرما در ماه مبارک رمضان بی تدبیری مسوولان و نشانه عدم نظارت کافی در بازار است که تنها ضرر کنندگان آن مردم قشر مستغصف هستند.

,

یکی از بانوان بیجاری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: پیش از رسیدن ماه مبارک رمضان خرما کیلویی 6 هزار بود ، اما در این چند روز گذشته خرما را با کیلوئی 37 هزار تومان به فروش می رسانند که قدرت خرید مردم را به صفر رسانیده است.

, کُردتودی،,

خانم برزگرزاده نیز در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: روزگاری می گفتند خرما غذای فقیران است ، اما با قیمت سرسام آور و به مدد مسوولان آنهم از فقیران گرفته شد و به قشر مرفه جامعه دادند.

,

این بانوی بیجاری ادامه داد: هر شب در تلویزیون آقایان پشت تریبون قرار می گیرند و می گویند بر بازار ماه رمضان نظارت داریم ، من نمی دانم این نظارت چیست و کجا انجام می شود که هر روز شاهد افزایش گرانی سرسام آور قیمت ها هستیم ، این مسوولان ما کی می خواهند از نظارت های نمایشی دست بردارند و واقعیت ها را ببینند.

,

یکی از مغازه داران بیجاری در مرکز شهر نیز گفت: چند روزی به امید اینکه شاید خرما ارزان شود خرید نکرده ام ، اما هر روز قیمت ها نسبت به روز قبل بالاتر می رود و دیگر امیدی به پایین امید قیمت ارزاق عمومی مردم نیست و قشر متوسط جامعه با این وضع گرانی روز به روز فقیرتر می شوند.

,

وی گفت: در حال حاضر خرما به قیمت 32 هزار تومان برای خودمان می آید و با 10 درصد سود قیمت 35200 تومان به فروش می رسد که متاسفانه بغیر از عده معدودی کسی قادر به خرید نیست.

,

ترامپ های داخلی روزگار را بر مردم تلخ کرده اند

, ترامپ های داخلی روزگار را بر مردم تلخ کرده اند, ترامپ های داخلی روزگار را بر مردم تلخ کرده اند,

یکی دیگر از شهروندان بیجاری با اظهار نارضایتی از وضع موجود بازار گفت: بدبختی ما تنها ترامپ آمریکا نیست، هزاران ترامپ داخلی برای به فلاکت رسیدن مردم دست به دست هم دادند و هر روز شاهد افزایش قیمت یک کالای اساسی در بین مردم هستیم.

,

وی گفت: مسوولان بدانند مردم به اندازه کافی مشکلات دارند، مشکلات مردم را نمی توانید برطرف بکنید، حداقل دو چندانش نسازید،کمی از پشت میزهایتان بلند شوید و ببینید در اجتماع چه خبر است.

,

یکی دیگر از شهروندان بیجاری در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، بیان داشت: این مملکت نزدیک به یک میلیون شهید و جانباز و اسیر داد که از بطن جامعه بودند، سالیان سال مردم با تمام مشکلات کنار آمدن و برای سر بلندی مملکت در انتخابات در مشکلات در گرفتاریها همراه بودند، پس کی میخواهید اوضاع درست بشود و قدمی برای مردم بردارید.

, کُردتودی، , کُردتودی،,

بازار پرطرفدار آش در ماه مبارک رمضان

, بازار پرطرفدار آش در ماه مبارک رمضان, بازار پرطرفدار آش در ماه مبارک رمضان,

درست است افزایش سرسام آور خرما و زولبیا بامیه موجب پر کشیدن آن از سفره مردم شده است ، اما این روزها بازار فروش حلیم و آش در بیجار داغ است و منبع درآمدی برای برخی جوانان خوش ذوق شهر شده است.

,

زولبیا و بامیه، ‌آش و حلیم به عنوان محبوب‌ترین خوراکی‌های این ایام هستند که مردم زمان زیادی را جهت خرید آنها در صف‌های طویل می‌ایستند. اما امسال به گفته قناد‌ها بازار خرید زولبیا و بامیه به علت بالا رفتن قیمت شکر و افزایش قیمت زولبیا بامیه رونق سال‌های قبل را ندارد و به جایش صف  های خرید آش در هنگام افطار طولانی تر شده است.

,

برخی از کسبه و اغذیه فروش های واقع در بلوار بیجار در ماه مبارک رمضان تغییر شغل می دهند و اقدام به پخت آش رشته ، حلیم ، شله زرد و سوپ می نمایند که با استقبال خوب مردم فروش قابل توجهی هم دارند.

,

برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در بیجار

, برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در بیجار, برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در بیجار,

سیدعلی میرآقائی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، از توزیع 50 تن قند با قیمت هر کیلو 5هزار 100 تومان همزمان با ماه مبارک رمضان در شهرستان بیجار خبر داد.

, کُردتودی،, کُردتودی،,

وی از برگزاری نمایشگاه طرح ضیافت در ظرف چند روز آینده در بیجار خبر داد و بیان داشت: شکر و گوشت ، قند و برنج از جمله اقلام توزیعی در این طرح است.

,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار از جذب 50 تن شکر جهت توزیع در ماه مبارک رمضان با قیمت هر کیلو 3500 تومان خبر داد و افزود: تا کنون 20 تن شکر در بین قنادان ، بستنی فروش ها و گرده پزی ها بیجار توزیع شده است.

,

میرآقائی با بیان اینکه هر روز یک گشت مشترک با همکاری بازرس اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت داریم، اعلام کرد: با توجه به شکایت های مردمی هر روز 20 واحد صنفی انجام و تا کنون به منظور رفاه حال مصرف کنندگان و تنظیم بازار به مناسبت ماه مبارک رمضان در این شهرستان، 470 مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده اقلام اساسی صورت گرفته است.

,

قیمت زولبیا درجه یک 15 هزار تومان

, قیمت زولبیا درجه یک 15 هزار تومان, قیمت زولبیا درجه یک 15 هزار تومان,

این مسئول در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به افزایش تقاضای مردم روزه دار به تهیه زولبیا بامیه، نرخ عرضه مصوب هر کیلوگرم زولبیا بامیه درجه یک 15 هزار تومان و درجه  دو 14 هزار تومان مصوب و تعیین شده است.

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بیجار اعلام کرد: بیش از 2 تُن گوشت قرمز منجمد با نرخ هر کیلوگرم 53 هزار تومان با همکاری تعاونی روستایی شهرستان،در مراکز منتخب و تحت نظارت مستقیم بازرسان توزیع خواهد شد.

,

پخت غذاهای سنتی ماه مبارک رمضان در بیجار

, پخت غذاهای سنتی ماه مبارک رمضان در بیجار, پخت غذاهای سنتی ماه مبارک رمضان در بیجار,

ماه مبارک رمضان از دیرباز تا کنون ،در فرهنگ مردم از جایگاه خاصی برخوردار بوده است،آداب و رسوم ماه مبارک رمضان یکی از ارکان مهم فرهنگ مردم دیار بیجار گروس است.مردم بیجار گروس در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که مصادف با شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) است برای آمرزش اموات خود ،خرما،حلوا،شکر پنیر و نان روغنی "برساق"که خاص این دیار است  و آش"پرشکه" خیرات می کنند.

,

کلامی با مسئولان

, کلامی با مسئولان, کلامی با مسئولان,

ماه مبارک رمضان ماه دستگیری از نیازمندان است ، ماهی که افطاری دادن به فقیران ثواب خاص خود را دارد ، اما گرانی بازار ماه مبارک رمضان امسال موجب کوچک تر شدن سفره های افطاری شده و برطرف کردن این مشکل نیازمند توجه بیشتر مسئولان در بازار و کوتاه کردن دست دلالان و گران فروشان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه