اخبار داغ

بعیدی‌نژاد خطاب به طرف‌های برجام:

اکنون زمان عمل‌کردن به تعهدات است/ اروپایی‌ها باید برای نجات برجام خطر کنند

اکنون زمان عمل‌کردن به تعهدات است/ اروپایی‌ها باید برای نجات برجام خطر کنند
سفیر ایران در لندن تأکید کرد اگر طرف‌های دیگر برجام به تعهدات خود در چهارچوب این توافق عمل نکنند شاهد واکنش جدی ایران خواهند بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در انگلیس روز سه‌شنبه در مصاحبه با شبکه خبری اسکای‌نیوز اعلام کرد اکنون زمان آن رسیده است که طرف‌های دیگر برجام نیز به تعهدات و وعده‌های خود عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
حمید بعیدی‌نژاد در این مصاحبه اظهار داشت: «ما خواهان برداشته شدن گام‌های جدی و ملموس از سوی طرف‌های دیگر برجام هستیم زیرا همه قول و قرارها گذاشته شده و تعهدات نیز از قبل مشخص شده است. مسئله اصلی اکنون اجرای این تعهدات است».
,
 
,
وی افزود: «ما فکر کردیم که زمان اتخاذ یک تصمیم جدید فرا رسیده است؛ نه برای تضعیف برجام بلکه برای رساندن این پیام مهم به گوش جامعه بین‌الملل که برجام واقعاً در معرض تهدیدات جدی قرار دارد. من با قطعیت می‌گویم اگر طرف‌های دیگر برجام ظرف 60 روز تعیین‌شده راهی [برای عمل به تعهداتشان] پیدا نکنند، شاهد واکنش جدی از سوی ما خواهند بود».
,
 
,
سفیر ایران در لندن سپس خاطرنشان ساخت: «اگر طرف‌های دیگر برجام فکر می‌کنند ایران باید همچنان صبور باشد تا وضعیت بهتر شود، باید به آنها بگویم که این تفکر دیگر معتبر نیست و ما از این مرحله گذشته‌ایم. در ایران بسیاری از نهادها و سیاستمداران معتقدند که ما دیر به وضعیت موجود واکنش نشان داده‌ایم».
,
 
,
بعیدی‌نژاد همچنین تصریح کرد: «اگر برای حل‌وفصل مشکلاتی که ما [در برجام] با آنها مواجهیم راهی پیدا نشود، گزینه‌های دیگری نیز برای ما وجود خواهد داشت ولی ما واقعاً امیدواریم که این مشکلات حل شوند».
,
 
,
به‌دنبال خروج دولت آمریکا از برجام و کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای آن، و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای خطاب به طرف‌های دیگر برجام از تعدیل تعهدات برجامی خود خبر داد.
,
 
,
ایران تأکید کرده است در صورتی که طرف‌های دیگر برجام به‌ویژه تروئیکای اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) به تعهدات خود در قبال این توافق عمل کنند، حاضر است بار دیگر اجرای تعهدات پیشین خود را از سر گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه