اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

القاء کنندگان ترس جنگ ایران و آمریکا، تکمیل کننده پازل دشمن هستند

القاء کنندگان ترس جنگ ایران و آمریکا، تکمیل کننده پازل دشمن هستند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: عملیات دشمن در حیطه القاء جنگ آمریکا و ایران بیشتر جنبه روانی دارد که بیشتر استفاده از رسانه و ابزار اطلاعاتی برای تأثیر گذاشتن بر جامعه است و تمامی کارشناسان ما باید به این مسئله توجه داشته و تحلیل درستی از رفتارهای دشمن داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود بابایی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به القاء جنگ آمریکا علیه ایران توسط جریانات غربگرا گفت:در خصوص سیاست داخلی آمریکا باید بین آن چیزی که در داخل دیده می شود وآن مسائلی که در ظاهر وجود دارد تفکیک قائل شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه اختلاف نظر بین دموکرات ها و جمهوری خواهان و حتی در کاخ سفید وجود دارد، عنوان کرد: ترامپ فردی است که به عنوان فردی که کارهای غیر عاقلانه انجام میدهد شناخته می شود و این اقدام ممکن است حتی در سیاست خارجه این دولت دیده نشده باشد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ضمن اشاره به اینکه  از این اقدام به عنوان استراتژی مرد و راننده دیوانه یاد می شود، تصریح کرد: آنچه که باید توجه داشته باشیم این است که باطن استراتژی آمریکا مسئله ای واحد بوده است و از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون این موضوع وجود داشته است .

,

بابایی ادامه داد: بر همین اساس آنها به دنبال این هستند که استراتژی ترس را به وجود آوردند و برای عملیاتی کردن اهداف خود تبلیغات می کنند.

,

وی با بیان اینکه واقعیت این است که انجام اقدام نظامی دور از ذهن است، تصریح کرد: چرا که تهدیدات سختی که هم اکنون صورت می گیرد اکثرا عملیاتی نیست و بیشتر به جهت ترساندن و ایجاد جنگ روانی است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: چنانچه جنگی بین ایران و آمریکا رخ دهد در قالب جنگ های متعارف تعریف نمی شود و این رخ داد در قالب جنگ ها نامتقارن است که در این نوع جنگ مولفه های خاصی وجود دارد که یکی از این مولفه ها این است اهداف آن کوچک و زود گریز هستند و انتخاب اهداف بزرگ برای آنان نقطه ضعف است.

,

بابایی گفت: اختلاف نظر در کشور وجود دارد و با توجه به اینکه کشوری هستیم که سردمدار دموکراسی و مردم سالاری هستیم این اعتقاد را داریم که نظرات باید بیان شود؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که بین نمود بیرونی و بود درونی مان تفکیک قائل شویم.

,

وی اظهار کرد: اگر جای نمود بیرونی و بود دورنی عوض شود خیلی مشکل ساز خواهد شد و به نوعی ما را برای رساندن به اهدافمان کمک نخواهد کرد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر در داخل کشور وارد حیطه ای شویم و نمود بیرونی به گونه ای شکل گیرد که داخل کشور اختلاف نظر وجود دارد و گروهی ترسیده باشند و کار غیر عاقلانه ای را انجام دهند؛ این مسئله نمی تواند تأمین کننده اهداف و منافع سیاست خارجی ما باشد.

,

بابایی ابراز کرد: برگ برنده ما در سیاست داخلی و خارجی به عهده دفاعی ما است که در این زمینه دست برتر داریم و نقطه ضعف ما در بعد روانی و افکار عمومی جامعه است که به راحتی می توانند جهت دهی داشته باشند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: عملیات دشمن در حیطه القاء جنگ آمریکا و ایران بیشتر جنبه روانی دارد که بیشتر  استفاده از رسانه و ابزار اطلاعاتی برای تأثیر گذاشتن بر جامعه است و تمامی کارشناسان ما  باید به این مسئله توجه داشته  و تحلیل درستی از رفتارهای دشمن داشته باشند.

,

وی اظهار کرد: اگر تحلیل درست و دقیقی از رفتارهای دشمن نداشته باشیم ؛ قطعه ای از پازل دشمن که تکمیل کننده خواسته آنهاست خواهیم بود و دقیقا در پازل اتفاقات اخیر که نگاه کنیم دشمن به قطعه ای مفقود نیاز دارد که تکمیل کننده پازل باشد تا ترس را القاء و از جنگ روانی داخل حمایت کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه