اخبار داغ

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

تهیه نقشه کاداستر در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه

تهیه نقشه کاداستر در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از سال ۹۳ تا کنون در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی، در سطح ۱۷۰ هزار هکتار ازاراضی کشاورزی واقع در حوضه ابریز دریاچه ارومیه نقشه کاداستر تهیه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، علی اصغرزاده در جلسه هماهنگی بررسی آخرین وضعیت اجرای نقشه کاداستر اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر طرح کاداستر اراضی کشاورزی در سطح ۲۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حال اجراست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: تهیه و اجرای نقشه کاداستر اراضی منجر به یکپارچه سازی، سرمایه گذاری مفید، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی و اراضی باغی شامل (میزان سطح، موقعیت، پراکندگی، نوع مالکیت و منابع آب اراضی) و کمک به کنترل و کاهش مصرف آب بخش کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه می شود.

,

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  ابراز کرد: تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، مطالعه و اجرای سیستم های آبیاری بارانی و قطره ای، مطالعه و اجرای انتقال آب با لوله، مطالعه و اجرای احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی ازمهم ‌ترین اقدامات در دست اجرای سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای کنترل و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و رها سازی آب مازاد بر مصرف به دریاچه ارومیه است.

,

در ادامه این جلسه مشاورین اجرای طرح، گزارشی از روند اجرای طرح و آخرین وضعیت پیشرفت پروژه را برای حاضرین در جلسه تشریح کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه