اخبار داغ

مدیر کل امور عشایر استان سمنان:

تولیدات عشایر استان 25 درصد افزایش می یابد/ سرشماری جمعیت عشایر در تیرماه 98

تولیدات عشایر استان 25 درصد افزایش می یابد/ سرشماری جمعیت عشایر در تیرماه 98
مدیر کل امور عشایر استان سمنان افزایش 25 درصدی تولید گوشت قرمز و لبنیات عشایر استان را در سال 98 پیش بینی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا حسینی مدیر کل امور عشایر استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، به تولیدات عشایر اشاره کرد و گفت: 9 هزار و 930 تن گوشت قرمز، 13 هزار تن شیر و انواع فرآورده های لبنی و 14هزار متر مربع صنایع دستی از تولیدات عشایر استان در سال 97 بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه 25 درصد گوشت قرمز و 35 درصد صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می شود، تصریح کرد: عشایر استان به میزان 10 برابر جمعیت خانوار کل استان، تولید گوشت قرمز دارند که این امر توانمندی های عشایر را می رساند.

,

افزایش 25 درصدی تولید گوشت قرمز و لبنیات عشایر استان سمنان در سال 98

, افزایش 25 درصدی تولید گوشت قرمز و لبنیات عشایر استان سمنان در سال 98,

مدیر کل امور عشایر استان سمنان، افزایش 25 درصدی ظرفیت تولید گوشت قرمز و لبنیات توسط عشایر استان سمنان را در سال 98پیش بینی کرد و افزود: با جذب نقدینگی که در قالب تسهیلات در سال 98 در اختیار تشکل ها قرار خواهیم داد، این امر محقق خواهد شد.

,

حسینی با تاکید بر اینکه این افزایش تولیدات عشایر در سال رونق تولید و با توجه به ظرفیت سنجی هایی که انجام دادیم، پیش بینی شده است، گفت: برهمین اساس برای 70 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی خواهیم داشت.

,

تحقق 110 درصدی ضریب اشتغال در سال 97

, تحقق 110 درصدی ضریب اشتغال در سال 97,

وی از تحقق 110 درصدی ضریب اشتغال عشایری استان سمنان در طی سال 97 خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته پیش بینی اشتغال ما 65 نفر بود که برای 79 نفر اشتغال مستقیم و پایدار ایجاد کردیم. 

,

مدیر کل امور عشایر استان سمنان با اشاره به اینکه 2 و 8 دهم درصد جمعیت استان را عشایر تشکیل می دهند، تصریح کرد: براساس سرشماری سال 87، جمعیت عشایر استان سمنان 14 هزار و 437 نفر بودند که 3  هزار و 181 خانوار را شامل می شود.

,

سرشماری جمعیت عشایر در تیرماه 98 انجام می شود

, سرشماری جمعیت عشایر در تیرماه 98 انجام می شود,

حسینی، سرشماری جمعیت عشایر را مجزا از سرشماری نفوس و مسکن دانست و ادامه داد: این سرشماری هر 10 سال انجام می شود و تیرماه 98 نیز سرشماری عشایر را خواهیم داشت.

,

وی با ابراز امیدواری از اینکه امسال یک هزار و 600 خانوار به جمعیت عشایر استان سمنان اضافه شوند، بیان کرد: اینها عشایری هستند که در آمارگیری قبلی جامانده بودند.

,

هر خانوار عشایر استان 3 برابر نرم کشوری دام دارند

, هر خانوار عشایر استان 3 برابر نرم کشوری دام دارند,

مدیر کل امور عشایر استان سمنان با بیان اینکه هر خانوارعشایر استان 3 برابر نرم کشوری دام دارند، تصریح کرد: میانگین نرم کشوری دام عشایر 110 راس است که در استان سمنان هر خانوار عشایر 330 راس دام دارند.

,

حسینی، مجموع دام سبک استان سمنان را یک میلیون و 600 هزار راس عنوان کرد و افزود: از این میزان، یک میلیون و 70 هزار راس دام در اختیار عشایر قرار دارد که 68 درصد از دام سبک استان را شامل می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه