اخبار داغ

روایت غائله کردستان، خیانت هایی به اسم مذاکره و رشادت های رزمندگان اصفهان

روایت غائله کردستان، خیانت هایی به اسم مذاکره و رشادت های رزمندگان اصفهان
مسئول مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه امام حسین(ع) گفت: در حالی که فرار سردمداران گروه های ضد انقلاب پس از مقاوت پاوه را شاهد بودیم، در همین هنگام مذاکره مطرح شد و ظرف 45 روز زحماتی که کشیده شده بود همه از بین رفت و کردستان در اختیار گروهک ها قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ سردار حسن رستگار پناه شامگاه سه شنبه در اولین همایش گردهمایی رزمندگان پیشکسوتان سرزمین های مجاهدت های خاموش( کردستان)، اظهار کرد: وقتی قرار شد انقلاب  ایران بر پایه مکتب نجات بخش اسلام اداره شود؛ کسانی که تحمل شنیدن این صدا را نداشتند از همان ابتدا دست به سلاح بردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مسئول مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: اوج این اتفاقات در کردستان اتفاق افتاد و در اوایل  سال 58 و حتی از قبل از آن دشمن با ادعای دفاع از کرد به پادگان سنندج حمله کرد.

,

وی با بیان اینکه در آن زمان هنوز تشکیلات نظامی در کشور وجود نداشت، عنوان کرد: نیروهای مردمی در مقابل این ضد انقلاب ایستادند.

,

رستگار پناه در ادامه با روایت بخشی از اتفاقات و مبارزات در سنندج با گروه های ضد انقلاب، بیان کرد: علی رغم تحریم و تهدید گروه های ضد انقلاب در سنندج مردم در انتخابات  مشارکت می کنند و در سنندج، 48 هزار رای به صندوق رای ریخته که 700 رای به جمهوری اسلامی نه می گویند و بقیه رای آری به جمهوری اسلامی می دهند.

,

وی افزود: تا قبل از حادثه پاوه  اکثر شهرهای  کردستان به دست ضد انقلاب افتاد، اما در پاوه تعدادی از مسلمانان کرد اجازه ندادند دفتر حزب دموکرات کرد در پاوه شکل گیرد، و دموکرات ها تهدید می کنند که اگر نگذارید دفتر تشکیل شود شهر را با خمپاره می زنیم، 23 مرداد سال 58 پاوه اولین شهری می شود که بعد از انقلاب با خمپاره زده می شود و تعدادی از مردم و نیروها به شهادت می رسند.

,

مسئول مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: امام خمینی اولین مرجع تقلیدی است که خود را به عنوان فرمانده کل قوا معرفی می کند و فرمان می دهد که پاوه و اسلام را در کردستان نجات دهید؛ که با دستور امام دشمن می ترسد و فرار می کند.

,

وی ادامه داد: در حالی که فرار سردمداران گروه های ضد انقلاب را شاهد بودیم ولی  در همین هنگام مذاکره مطرح شد؛ انقلاب اسلامی ما همواره در اثر نفوذ مستمر ضربه خورده  و هنوز هم میخورد؛ ظرف 45 روز زحماتی که کشیده شده بود همه از بین رفت و کردستان در اختیار گروهک ها قرار گرفت.

,

رستگار پناه گفت: شرایط در آن دوران به شکلی می شود که تمام شهرهای کرد سقوط می کند و طبق مصوبه ای مقرر می شود که شهرهای کرد باید توسط کردها اداره شود

,

وی با اشاره به اتفاقات و حوادثی که در آن زمان رخ می دهد، اذعان کرد: سپاه اصفهان تصمیم به اعزام نیرو می گیرد که اولین گردان سازماندهی  و گردان به سنندج اعزام می شود که بعد از ۲۲ روز مقاومت و جنگ سنندج آزاد می شود؛ بیشتر شهیدان از اصفهان کاشان و قم در این راه بودند

,

حسن رستگار پناه  اظهار کرد: گردان دوم اصفهان بعد از ازادسازی سنندج با ورود به شهر تقویت و مدیریت شهر را برعهده گرفتند و گردان ضربتی در شهر تشکیل شد.

,

به گزارش صاحب نیوز؛ این مراسم اولین دورهمی انسان هایی بود که شجاعت را به معنای واقعی به تصویر کشیده بودند و اکثراً چهره هایشان هم از نبردی شجاعانیشان سوغاتی به همراه داشت.

, صاحب نیوز,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه