اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی نیشابور خبر داد

ایجاد اشغال برای 370 مددجوی بهزیستی در نیشابور

ایجاد اشغال برای 370 مددجوی بهزیستی در نیشابور
رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور گفت: در سال گذشته ۴۵ میلیارد ریال اعتبار وام اشتغال به بهزیستی نیشابور اعلام شد ولی بانک‌ها به برخی دلایل فقط ۲۵ میلیارد ریال را تخصیص داده‌شده که نتیجتاً ۳۷۰ نفر شاغل شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی‌صدر صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال ۹۷ بیش از ۱۰ درصد مشارکت‌های اقتصادی مردم در اداره بهزیستی نیشابور افزایش‌یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تأکید کرد: تمام خیرین مراجعه‌کننده به اداره بهزیستی فیش دریافت می‌کنند تا از اعلام وصول مطلع شوند و همچنین بیشترین کمک‌های مردم به ترتیب در دارو و درمان، معیشت، اشتغال و مسکن مددجویان بهزیستی هزینه می‌شود.

,

طرح شکرانه سلامت ویژه کارمندان

, طرح شکرانه سلامت ویژه کارمندان,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور افزود: طرح شکرانه سلامت ویژه افراد حقوق‌بگیر در این اداره در حال اجرا است، در این طرح این افراد ماهانه چهار تا پنج رقم آخر حقوق را که مبلغی کمتر از 100 هزار ریال می‌شود از حقوق آن‌ها کم و به‌حساب بهزیستی واریز کنند.

,

وی تأکید کرد: تعداد کمی از افراد در این صدقه جاریه شرکت کرده‌اند و حساب‌ها نیز منطقه‌ای هست و در شهر نیشابور هزینه می‌شود.

,

صدر ادامه داد: طرح حامی نیز دیگر طرح در حال اجرا است که حدود ۱۱۰ فرزند از ۶ تا ۱۸ سال در پنج مرکز توسط حامی‌هایی حمایت می‌شوند.

,

کمک‌های بهزیستی جوابگوی نیاز مددجویان نیست

, کمک‌های بهزیستی جوابگوی نیاز مددجویان نیست,

وی تأکید کرد: ما نیاز داریم این طرح‌ها گسترش یابد تا برخی مشکلات خاص این مددجویان سریع‌تر برطرف شود و متأسفانه به دلیل تورم و گرانی آن‌قدر مشکلات زیاد است که کمک‌های بهزیستی جوابگوی نیاز مددجویان نیست.

,

صدر افزود: در کل ۱۳ هزار نفر تحت پوشش اداره بهزیستی نیشابور هستند که از این تعداد ۹ هزار نفر معلولین هستند و متأسفانه فقط ۴۰ نفر حامی در ارتباط با خود بهزیستی نیشابور هستند و این تعداد به‌هیچ‌عنوان کافی نیست.

,

کمک‌رسانی غیر هدفمند به نیازمندان توسط گروه‌های مردمی

, کمک‌رسانی غیر هدفمند به نیازمندان توسط گروه‌های مردمی,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور بیان داشت: برخی خیرین و گروه‌های مردمی بدون اطلاع و به تعبیری به‌صورت کور به مناسبت ایام مختلف سبدهای حمایتی درست می‌کنند و توزیع می‌کنند درصورتی‌که ما همین کار را به‌صورت هدفمند انجام می‌دهیم، برخی افراد را می‌شناسیم در جذب این کمک‌ها حرفه‌ای هستند و از جاهای بسیار زیادی کمک می‌گیرند و باعث می‌شوند حق دیگران ضایع شود.

,

وی افزود: متأسفانه بسیاری مساجد اجازه نمی‌دهند که در آنجا نیازمندی‌های بهزیستی به نمازگزاران منتقل شود و حتی اجازه گذاشتن صندوق‌های فطریه جلو مسجد را نمی‌دهند.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور با اشاره به موسسه مهر پردیس خاطرنشان کرد: هزار و ۱۰۰ سالمند در این موسسه انواع خدمات پزشکی، زیارتی، سیاحتی، ورزشی و فرهنگی دریافت می‌کنند.

,

صد تأکید کرد: متأسفانه روزبه‌روز قشر سالمند افزایش می‌یابد و نیازمند یاری هستند، افسردگی و آلزایمر یکی دیگر از مشکلات سالمندان هستند که خدمات روانشناس در این مرکز استفاده می‌کنند.

,

ایجاد 370 شغل در سال گذشته

, ایجاد 370 شغل در سال گذشته,

وی افزود: در سال گذشته ۴۵ میلیارد ریال اعتبار وام اشتغال به بهزیستی نیشابور اعلام شد ولی بانک‌ها به برخی دلایل فقط ۲۵ میلیارد ریال را تخصیص داده‌شده که نتیجتاً ۳۷۰ نفر شاغل شده‌اند.

,

صدر ادامه داد: بیشترین سهم ایجاد اشتغال در دامداری و کشاورزی متمرکزشده است ولی دنبال مشاغل جدید خدماتی و تولیدی نیز برای مددجویان هستیم.

,

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد افراد مشغول شده در طرح اشتغال آقایان بوده‌اند ادامه داد: ظرفیت ایجاد اشتغال کماکان وجود دارد و امیدواریم بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

,

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد: ۱۶۰ نفر از معلولین به‌صورت کارفرما و خویش‌فرما مشغول به کارشده‌اند.

,

وی ادامه داد: کارفرماها به ازای جذب هر نفر از افراد وابسته به بهزیستی، ۲۰۰ میلیون ریال وام دریافت می‌کنند و این وام تا سقف یک میلیارد ریال است.

,

صدر گفت: ۵۳۰ نفر از زنان خانه‌دار، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرارگرفته‌اند و دو سال آینده با حقوق ۱۰ روز بازنشسته می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه