اخبار داغ

شکایت قربانیان تجاوز جنسی کشیش‌های آمریکایی

شکایت قربانیان تجاوز جنسی کشیش‌های آمریکایی
طومار بی‌پایان سوءاستفاده جنسی کشیش‌های کاتولیک در سراسر جهان همچنان سنگین‌تر می‌شود و این بار چند قربانی آمریکایی علیه واتیکان طرح شکایت کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پایگاه خبری «آکسیوس» گزارش داد که قربانیان تجاوز جنسی کشیش‌های آمریکایی علیه واتیکان طرح شکایت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گزارش اکسیوس، روز گذشته (سه‌شنبه) پنج مرد آمریکایی شامل سه برادر که می‌گویند در دوران کودکی توسط کشیش‌های کاتولیک مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند، دادخواستی را علیه واتیکان در دادگاه منطقه‌ای ایالت «مینه سوتا» تنظیم کردند.
,
 
,
این افراد می‌گویند که کلیسا اسناد و نیز هویت بیش از ۳۴۰۰ کشیش و مقام ارشد کلیسا که متهم به سوءاستفاده جنسی هستند را در اختیار دارد.
,
 
,
این قربانیان در دادخواست خود از واتیکان خواسته‌اند تا جزئیات پرونده‌های مذکور را افشا و کلیه جنایات مطرح شده را به پلیس آمریکا و نیز خارج از کشور گزارش دهد.
,
 
,
سه برادر قربانی سوءاستفاده جنسی، حوزه قضایی کلیسا را مسئول اتفاقات مرتبط با خود دانستند؛ آن‌ها بر این باورند که یک اسقف اعظم سابق و سفیر پیشین واتیکان در آمریکا پرونده آن‌ها را به درستی بررسی و هدایت نکرده‌اند.
,
 
,
این اقدام قانونی تنها سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که «پاپ فرانسیس» وعده اقدامات موثر و جدی کلیسای کاتولیک علیه آزارهای جنسی کشیش‌ها را اعلام کرد. پاپ در ماه جاری قانون جدیدی در واتیکان به تصویب رساند که از همه کشیش‌ها و راهبه‌ها می‌خواهد تا سوءاستفاده جنسی و پنهان‌کاری متعاقب آن را به مقامات کلیسای کاتولیک گزارش دهند.
,
 
,
قابل ذکر است کلیه شکایات مطرح شده علیه واتیکان تا به امروز با شکست مواجه شده‌اند؛ چرا که واتیکان به عنوان کشوری مستقل دارای مصونیت قضایی در سایر کشورها است.
,
 
,
با این حال دادستان ایالت مینه سوتا بر این باور است که دادخواست وی می‌تواند موفق شود، زیرا تلاش کامل‌تری در مورد تأیید قدرت واتیکان بر مقامات کاتولیک انجام داده است.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه