اخبار داغ

حسن پور خبر داد:

برگزاری بزرگترین اردوی جهادی مسئولین و اصناف در مناطق سیل زده

برگزاری بزرگترین اردوی جهادی مسئولین و اصناف در مناطق سیل زده
رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت:قرارگاه خدمت رسانی شهید عراقی در بسیج اصناف کشور راه اندازی شد تا کمک ها در مناطق سیل زده با ساماندهی بهتر انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور درباره اقدامات این سازمان در مناطق سیل زده کشور با بیان اینکه مجموعه اصناف و فعالان اقتصادی در کشور از چند جهت پیگیر خدمات به مناطق سیل زده هستند، اظهار کرد: در مرحله اول ارسال کمک‌های ضروری به صورت نقدی و غیر نقدی با هماهنگی بسیج اصناف در سراسر کشور صورت گرفت که کمک‌های نقدی تا هفته گذشته از مرز ۴۰ میلیارد تومان عبور کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه کمک‌ها توسط خیرین در بازار، واحد‌های بسیج در کشور و اتاق‌های اصناف و اتحادیه صنفی به مردم در مناطق سیل زده رسید، ادامه داد: این کمک‌ها سازماندهی شده بود و جدای کمک‌های خودجوش مردمی است که با هدایت بسیج اصناف انجام شد.
,
 
,
حسن پور افزود: در مرحله اول همزمان با کمک‌های اولیه تیم‌های تخصصی در قالب اردو‌های جهادی از قبیل تعمیرکاران لوازم خانگی، خودرو، آشپزها، نانوایان، برقکار، جوشکار به مناطق سیل زده اعزام شدند و همچنان در ماه مبارک رمضان به خدمت به مردم سیل زده مشغول هستند.
,
 
,
وی به برگزاری بزرگترین اردوی جهادی مسئولین، خیرین اصناف بازار، فعالان اقتصادی کشور در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان اشاره کرد و افزود: این اردو‌ها در سه مرحله برگزار شد و بیش از ۲۰۰ نفر از مسئولین و روسای اصناف و بازرگانی و بازار کشور در این اردو‌ها به منظور بازدید از مناطق سیل و تصمیم‌گیری برای مدیریت در مرحله بعدی و کمک رسانی شرکت کردند.
,
 
,
حسن پور اضافه کرد: در این اردو‌ها مصوب شد تا قرارگاه خدمت رسانی شهید عراقی در بسیج اصناف کشور راه اندازی شد تا کمک‌ها در مناطق سیل زده با ساماندهی بهتر انجام و نیاز‌های مجموعه‌ها رصد شود و با هدایت قرارگاه مرکزی، استان‌ها کمک‌ها را به مناطق سیل زده ارسال کنند.
,
 
,
وی به کمک و راه اندازی واحد‌های صنفی تخریب شده در مناطق سیل زده با کمک قرارگاه مرکزی شهید عراقی بسیج اصناف کشور و اتحادیه‌ها و اصناف مختلف اشاره کرد و گفت: در این مرحله اتحادیه درودگران همدان که در اردوی ما در پلدختر شرکت کرده بودند متعهد شدند که نیاز‌های چوبی، ساخت و نصب آن را در این شهر به عهده بگیرند و این اتحادیه با پشتیبانی اتحادیه‌های مشابه در کشور عهده دار این مسئله شد و در در مرحله اول نیز این اتحادیه ساخت و نصب درب چوبی در مناطق سیل زده را به عهده گرفت.
,
 
,
بنابر گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن پور با بیان اینکه اتحادیه‌های همگن و همسو در کشور، بخش راه‌اندازی واحد‌های صنفی در مناطق سیل زده را در دستور کار قرار دادند، خاطر نشان کرد: در مرحله بعدی خدمت رسانی به مناطق سیل زده، اجرای طرح همبستگی ملی است که رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کردند.
,
 
,
وی ادامه داد: در این مرحله بخشی از کار به عهده ما است و با هماهنگی ستاد فرمان اجرایی امام و نهاد‌هایی که در این موضوع همکاری می‌کنند و منازلی که نیاز به کالا‌های اساسی دارند اقدامی قرارگاهی صورت گیرد و کالا‌هایی که مورد نیاز مردم را با کمک بازاریان تامین و به سیل زدگان تحویل دهیم.
,
 
,
حسن پور با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ قلم کالای ایرانی اساسی از قبیل یخچال، فرش، گاز به مناطق سیل زده ارسال و همچنان ادامه دارد، یادآور شد: در اقدام قرارگاهی مجموعه قرار است که این اقلام را تجمیع کنیم و با توجه به اعلام نیاز، به دست مردم در مناطق سیل زده برسانیم.
,
 
,
وی به در بخش ساخت و ساز در مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: برخی از گروه‌های خیرین از علاقه خود به ساخت مدرسه در مناطق سیل زده مراجعه می‌کنند که با هدایت قرارگاه مرکزی به مناطقی که نیاز دارند معرفی می‌شوند.
,
 
,
وی با بیان اینکه اصل ساخت و ساز‌ها برمبنای همبستگی ملی با شعار یک مسجد یک خانه دار انجام می‌شود، تاکید کرد: بسیج سازندگی کشور متولی این اقدام است و ما خیرین را به بسیج سازندگی کشور هدایت می‌کنیم تا از توان آن‌ها در سراسر کشور استفاده کنند.
,
 
,
حسن پور با بیان اینکه ۱۰۰۰ قلم شروع طرح سازمان بسیج اصناف بوده است، یادآور شد: در اقلام دیگر از قبیل برنج، حبوبات این آمادگی را داریم تا نیاز مناطق سیل زده را تامین کنیم و تاکنون کمک‌هایی از این نوع نیز به مناطق سیل زده ارسال کرده ایم. قرارگاه مرکزی جهت تصمیم سازی بوده و اقدامات ستادی در آن صورت می‌گیرد و اعضای وزارت صنعت و معدن، اتاق اصناف، ستاد بازرگانی، کمیته امداد مجموعه‌هایی از بازاریان عضو آن هستند.
,
 
,
انتهای پیام/   
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه