اخبار داغ

توضیحات شهردار شیراز درخصوص تذکرات اعضای شورای شهر؛

ما در سال ۹۷ کمترین میزان تغییر کاربری در باغات را داشته ایم/ اعتراض دیوان عدالت نسبت به جذب نیرو بدون برگزاری آزمون عمومی در شهرداری شیراز

ما در سال ۹۷ کمترین میزان تغییر کاربری در باغات را داشته ایم/ اعتراض دیوان عدالت نسبت به جذب نیرو بدون برگزاری آزمون عمومی در شهرداری شیراز
شهردار شیراز گفت: دیوان عدالت اعلام کرد که هر گونه جذب نیرو باید از طریق آزمون و به صورت عمومی صورت گیرد که به همین دلیل تبدیل وضعیت ها فعلا متوقف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، جلسه علنی شورای شهر شیراز در بیست و پنجم اردیبهشت ماه با بررسی ۵ دستورکار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
برخی از اعضای شورا طی هفته های گذشته بصورت متوالی به شهردار شیراز تذکر داده بودند که وی در ابتدای جلسه علنی به بیان نکاتی درخصوص تذکرهای مطرح شده پرداخت و گفت: طی یک سال و نیم گذشته حداقل چهار تذکر خطاب به بنده درخصوص جذب نیرو در شهرداری مطرح شده که معمولا سکوت و پاسخگویی را به زمان دیگری موکول کرده بودم.
, تذکر,
 
,
حیدر اسکندرپور با بیان اینکه برای روشن تر شدن قضیه یک مقایسه ای را انجام می دهم که نتیجه گیری بر عهده مردم خواهد بود و من نیز به هر تصمیمی که افکار عمومی بگیرند احترام می گذارم.
,
 
,
وی افزود: در سال ۸۹ (۶۸ نفر)، سال ۹۰ (۱۷۷ نفر)، سال ۹۱ (۴۰۳ نفر)، سال ۹۲ که آغاز کار شورای چهارم بوده است در ظرف زمانی حدودا ۶ ماهه (۶۱۶ نفر)، سال ۹۳ (هزار و ۲۵۳ نفر)، سال ۹۴ (۴۸۲ نفر)، سال ۹۵ (۴۱۶ نفر)، سال ۹۶ (؟ نفر) و در سال ۹۷ نیز با احتساب نیروهای قطار شهری و حراست ۲۰۰ نفر وارد شهرداری شده است.
,
 
,
اعتراض شهردار شیراز نسبت به نظارت و حساسیت تبعیض آمیز دستگاه های نظارتی
, اعتراض شهردار شیراز نسبت به نظارت و حساسیت تبعیض آمیز دستگاه های نظارتی,
شهردار شیراز در ادامه با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر از نیروهایی که در سال ۹۷ وارد شهرداری شده اند در دوره قبل پیگیری شده بود که در این دوره جذب شدند، خطاب به دستگاه های مختلف نظارتی اظهار داشت: شما که پشت سر هم نامه به شهرداری ارسال می کنید و با رسانه ها مصاحبه می کنید در آن زمان کجا بودید که هزار و ۲۵۳ نفر وارد شهرداری شده است؛ مگر فرق سال ۹۳ با ۹۷ چیست، چرا این حساسیت در سنوات گذشته وجود نداشته است؟
,
 
,
اسکندرپور گفت: در سال ۹۳ فقط ۶۹۷ نفر از افرادی که در شهرداری بکارگیری شده اند مربوط به بخش خصوصی بوده است.
,
 
,
وی اذعان داشت: به هر ترتیب وقتی شورای جدید می آید اعضای مدیریتی جدید ایجاد می شود و حتما افراد جدیدی در همان راستا وارد شهرداری می شوند که این موضوع طبیعی است دقیقا همانگونه که ورود بخشی از افراد به مجموعه شهرداری در دوره گذشته طبیعی بوده است.
,
 
,
شهردار شیراز بیان کرد: اما موضوعِ غیرطبیعی وجود حساسیت در این دوره  عدم وجود حساسیت در دوره قبل است!
,
 
,
اسکندرپور با اعلام اینکه تذکرات پی در پی در شورا این موضوع را القا می کند که ما حجم زیادی نیرو وارد شهرداری کرده ایم اما آمار و ارقامی که ارائه شد نشان می دهد که در یک فاصله زمانی سه هزار و ۵۸۸ نفر نیرو وارد شهرداری شده و آمار دوره ما از ابتدا تاکنون ۲۰۰ نفر بوده است.
,
 
,
وی افزود: برای تک تک همکاران خود در شهرداری در هرسالی که به مجموعه وارد شده باشند احترام و ارزش قائلم و معتقدم که این افراد سرمایه های جامعه و شهرداری هستند و به وجود همه آنها افتخار می کنم اما صحبت من بر سر حساسیتی است که در دوره مدیریتی بنده وجود دارد و در گذشته نبوده است.
,
 
,
دیوان عدالت مجوز جذب نیرو بدون آزمون در شهرداری را رد کرد
, دیوان عدالت مجوز جذب نیرو بدون آزمون در شهرداری را رد کرد,
شهردار شیراز درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، با بیان اینکه پیگیر این قضیه بوده و هستم، گفت: یک مجوزی سازمان مدیریت داده که بر اساس آن حدود ۵۰ هزار نفر نیرو در شهرداری ها می بایست جذب شود که حدود ۸۰۰ نفر آن هم قرار بود سهم شهرداری شیراز باشد که بنا بود این مجوز برای تبدیل وضعیت باشد اما دیوان عدالت نسبت به این مجوز اعتراض و آن را رد کرد.
,
 
,
اسکندرپور اظهار داشت: دیوان عدالت اعلام کرد که هر گونه جذب نیرو باید از طریق آزمون و به صورت عمومی صورت گیرد که به همین دلیل تبدیل وضعیت ها فعلا متوقف شده است.
,
 
,
وی افزود: اگر مسائل خوب پیش برود در هفته آینده آئین نامه استخدامی نیروها در شهرداری در هیئت دولت اصلاحاتی خواهد داشت و یک فرصت قانونی جدید برای شهرداری ها فراهم می شود.
,
 
,
سال گذشته موفق ترین سال در حفظ باغات قصرالدشت بوده است/ کمترین تغییر کاربری ها را در سال ۹۷ داشته ایم
, سال گذشته موفق ترین سال در حفظ باغات قصرالدشت بوده است/ کمترین تغییر کاربری ها را در سال ۹۷ داشته ایم,
شهردار شیراز در ادامه سخنان خود به موضوع تغییر کاربری باغات قصرالدشت اشاره کرد و گفت: در این خصوص در فضای مجازی بحث زیادی صورت گرفته که برخی از دوستانی که در تصمیم گیری سالهای گذشته دخیل بوده اند این فضا را با آمار و ارقام بسیار عجیب و غریب پر کرده اند لذا الان به آماری که وجود دارد اشاره خواهم کرد تا موضوع روشن شود.
,
 
,
اسکندرپور با اعلام اینکه موفق ترین سال در حفاظت از باغات قصرالدشت سال ۹۷ بوده است، بیان کرد: در سال ۹۷ (سه هزار و ۱۳۶ متر) تغییر کاربری از باغ به سایر کاربری ها داشته ایم.
,
 
,
وی افزود: درسال ۹۱(۲۵ هزار و ۸۸۸ متر)، سال ۹۲ (۲۷ هزار و ۸۸۴ متر)، سال ۹۳ (۱۷ هزار و ۹۱۶ متر)، سال ۹۴ (۱۷ هزار و ۸۲۱ متر)، سال ۹۵ (۵۷ هزار و ۸۹۶ متر) و سال ۹۶ (۳۱ هزار و ۸۶۶ متر) تغییر کاربری باغ وجود داشته است.
,
 
,
شهردار شیراز بیان کرد: به واسطه حساسیتی که در شورا و شهرداری وجود داشته است ما در سال ۹۷ کمترین میزان تغییر کاربری در باغات را داشته ایم؛ آمار و ارقام شفاف است و دیگر نیازی به تفسیر ندارد.
,
 
,
مراحل تغییر کاربری باغ فدک به صورت قانونی طی شده بود/ افتتاح ۱۰ پروژه درجه یک در سال ۹۸
, مراحل تغییر کاربری باغ فدک به صورت قانونی طی شده بود/ افتتاح ۱۰ پروژه درجه یک در سال ۹۸,
اسکندرپور به تغییر کاربری باغ فدک اشاره کرد و گفت: درباره این باغ گفته شد به داد شهر برسید و مسائلی از این قبیل؛ باید بگویم که این کار از دوره قبل پیگیری و مراحل قانونی اش طی شده بود و ما نیز به همین دلیل از این طرح دفاع می کنیم چرا که مراحل قانونی را طی کرده بود.
, درباره این باغ گفته شد به داد شهر برسید,
 
,
وی در انتها با بیان اینکه سال ۹۷ یکی از موفق ترین سالهای درآمدی شهرداری بوده است، تاکید داشت: بدون اینکه تغییرکاربری چندانی داشته باشیم رکورد ۱۲ ساله را زدیم و موفق بودیم.
,
 
,
شهردار شیراز در انتها از افتتاح ۱۰ پروژه جدید درجه یک در سال ۹۸ خبر داد و بیان کرد: این پروژه ها در هفته دولت و دهه فجر به نتیجه خواهند رسید که توضیحات تکمیلی را در جلسات آتی اعلام خواهیم کرد.
,
 
,
تصویب طرح تفصیلی مدیریت پسماند شهر شیراز
, تصویب طرح تفصیلی مدیریت پسماند شهر شیراز,
به گزارش شیرازه، یک فوریت لایحه شهرداری شیراز مبنی بر انتشار اوراق مالی اسلامی(اوراق مشارکت) به منظور باز آفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) به تصویب رسید.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌ های (برنامه و بودجه) و (شهرسازی و‌ معماری شورای اسلامی شهر شیراز) ارجاع شد.
,
 
,
ایراد هیات تطبیق بر مصوبات، به مصوبه طرح ایجاد خیابان غذا در ایام ماه مبارک رمضان (نیمه اول ماه) ایراد گرفته بودند که اعضای شورا ایراد را پذیرفتند.
,
 
,
طرح تفصیلی مدیریت پسماند شهر شیراز نیز لایحه دیگری بود که پس از بررسی توسط اعضای این پارلمان شهری به تصویب رسید.
,
 
,
این طرح تفصیلی با هدف تعیین وضعیت مطلوب شهر شیراز از نقطه نظر مدیریت پسماند متناسب و تدوین برنامه ها و استراتژی‌های مورد نیاز برای حرکت از وضع موجود به سوی وضع مطلوب، بهبود سیستم مدیریت پسماند در شیراز، تعیین اختصاصات محیط‌ های انسانی و طبیعی این شهر، تبیین خصوصیات کلیدی و تاثیرگذار شهر شیراز بر فرایند مدیریت پسماند و تبیین وضعیت فعلی شهر شیراز از نقطه نظر مدیریت پسماند و ارائه ضوابط تهیه و تدوین شده است.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه