اخبار داغ

مسئول گروه جهادی علمدار کربلا:

هدف اصلی تقویت روحیه استقلال و توانستن در قشر ضعیف است/ ایجاد کارگاه تولیدی در جهت رونق تولید و کمک به معیشت مردم

هدف اصلی تقویت روحیه استقلال و توانستن در قشر ضعیف است/ ایجاد کارگاه تولیدی در جهت رونق تولید و کمک به معیشت مردم
مسئول کارگاه تولیدی علمدار کربلا با اشاره به ایجاد کارگاه تولیدی در جهت رونق تولید و کمک به معیشت مردم ، گفت: تقویت روحیه استقلال و توانستن در قشر ضعیف هدف اصلی گروه جهادی علمدار کربلا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی وکیلی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به ایجاد کارگاه تولیدی توسط گروه جهادی علمدار کربلا، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، قرارگاه جهادی علمدارکربلا(ع) جهت ایجاداشتغال، کارآفرینی و درآمدزایی برای خانواده های کم درآمد اقدام به ساماندهی مشاغل خانگی جهت عرضه و فروش در مراکز مشخصی نمود.

وی ادامه داد: به همین دلیل تمامی خانواده ها و افرادی که می توانند محصولات خانگی مانند رب، لواشک، ترشیجات، مرباجات، سرکه، کره، سبزیجات بسته بندی شده و ... تولید کنند از طریق این قرارگاه به فروش می رسد.

مسئول گروه جهادی علمدار کربلا با اشاره به اینکه این کارگاه تولیدی توسط چند نفر از خادمین هیئت علمدار کربلا راه اندازی شده است، گفت: در این کارگاه تولیدی لوازم سیسمونی نوزاد، لباس گهواره و صندلی بچگانه تولید می شود و فعلا برای 5 نفر از خانواده های شناسایی شده اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی عنوان داشت: بازار هدف و فروش محصولات این کارگاه با حذف واسطه ها و دلالان با قیمت مناسب در فروشگاه های سیسمونی استان، مساجد و برخی هیئت ها به فروش می رسد.

وکیلی با اشاره به آینده این کارگاه تولید، ابراز داشت: در راه اندازی این کارگاه متاسفانه هیچ ارگان ، نهاد و مجموعه ای در هیچ زمینه  ای حتی مالی به ما کمک نکرده است و این کارگاه تاکنون با هزینه شخصی چندین نفر از خادمین راه اندازی شده است و بصورت شبانه روزی برای پیشبرد اهداف آنها تلاش می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای آینده این کارگاه تولید هم در صورت تامین بودجه مالی و مواد اولیه قصد توسعه داریم و در نظر داریم پاپوش بچه، قنداق و عروسک و پیش بند بچه را هم تولید کنیم تا سیسمونی نوزاد به طور کامل با قیمت مناسب به بازار عرضه شود.

مسئول گروه جهادی علمدار کربلا با اشاره به شناسایی دقیق تر نیازمندان از طریق تیم تخصصی یکی از اهداف این گروه جهادی است، گفت: مهمترین هدف ما در این عرصه اشتغال زایی برای خانواده های نیازمند است تا بتوانند برای خود درآمدزایی کنند.

وی اضافه کرد: در این عرصه با گروه های دیگر هم تعامل داریم تا بتوانیم این اشتغال زایی را بایک هماهنگی انجام دهیم تا همه خانواده های نیازمند تحت پوشش قرار بگیرند.

وکیلی ضمن توصیه به افرادی که می خواهند وارد این عرصه شوند، گفت: دوستانی که می خواهند وارد این عرصه شوند ابتدا مشاوره، راهنمایی‌، تحقیق میدانی ، عملی و علمی داشته باشند.

وی عنوان داشت: سپس بازار تهیه لوازم اولیه و فروش را شناسایی کرده و برآورد دقیق هزینه و سودآوری وارد این عرصه شوند‌ چرا که به دلیل دشواری های مختلف این عرصه و عدم حمایت ممکن است دچار برخی آسیب ها شوند.

مسئول گروه جهادی علمدار کربلا با اشاره به اینکه ورود به این عرصه نیازمند حمایت مسئولین، نهاد ها وارگان ها است، عنوان داشت: برای حمایت و پیشرفت در این عرصه ها باید علاوه بر حمایت های مالی حمایت های روحی هم انجام بگیرد.

وی افزود: بعد از شروع کار برای استمرار و توسعه کارگاه های کوچک این چنینی باید شرایطی فراهم شود تا این کارگاه ها تقویت شوند چرا که با بودجه های ناچیز مردمی نمی توان به دوام و استمرار این کارگاه ها خوش بین بود.

وکیلی در یک کلام هدف اصلی کل پروژه را حذف فرهنگ گدا پروری ، تقویت روحیه استقلال و توانستن در قشر ضعیف عنوان کرد و گفت: امیدواریم که افراد شاغل در این کارگاه بعد از مدتی بتوانند خودشان اشتغال زایی کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه