اخبار داغ

استفاده خودرو دولتی توسط کارمند دانشگاه آزاد دلوار که حادثه آفرین شد

استفاده خودرو دولتی توسط کارمند دانشگاه آزاد دلوار که حادثه آفرین شد
در تاریخ 21 فروردین سال جاری یکی از خودروهای دانشگاه آزاد دلوار در حالی که گردش به چپ داشته است باعث برخورد با موتور سیکلت و راکب مجروح می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ طی سالهای گذشته موضوع استفاده از خودروهای دولتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفت و سران قوا به این نتیجه رسیدند که به هیچ عنوان بعداز ساعات اداری خودروهای دولتی نباید تردد داشته باشند به غیر از اینکه مواردی خاصی و یا ماموریت مهمی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

استانداران وقت به عنوان نماینده عالی دستگاه های اجرایی  بخشنامه ای تنظیم و به همه دستگاه ها مبنی بر عدم استفاده خودروهای دولتی در ساعات غیر اداری تاکید کردند، اما همچنان بسیاری از دستگاه ها این بخشنامه را زیر پا می گذارند و هیچ توجه ای به بیت المال ندارند.

,

در تاریخ 21 فروردین سال جاری یکی از خودروهای دانشگاه آزاد دلوار در حالی که گردش به چپ داشته است باعث برخورد با موتور سیکلت و راکب مجروح می شود.

,

راننده خودرو دانشگاه آزاد که ظاهرا در حوزه ریاست ازاد دلوار مشغول به خدمت است بر اساس حکم مراجع قضایی جرم حکم به محکومیت متهم به پرداخت دو صدم دیه کامل بابت دامیه چانه راست، یک و نیم هزارم دیه کامل بایت کبودی در حال جذب قدام ران راست در حق شاکی صادر تا ظرف دوسال پرداخت شود و در خصوص جنبه عمومی بزه مستندات به ماده 717 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات محکوم به 9 میلیون ریال و یک ماه حبس محکوم شده است.

,

با توجه به اینکه وی از کارمندان رتبه پائین دانشگاه است اما روزانه با خودرو دانشگاه از منزل شخصی که در مرکز استان است تا شهر دلوار که مسافت حدود 50 کیلیومتر است تردد می کند در حالی که کارمندان دیگر دانشگاه و برخی معاونین با خودرو شخصی تردد می کنند.

,

لازم به ذکر است که باید برای انجام امورات جهت استفاده از خودروهای دولتی از راننده مخصوص استفاده شود نه اینکه هر کارمندی در راستای ماموریت ها و امورات شخصی خود از خودرو های دولتی و بیت المال مسلمین استفاده کند.

,

در شرایطی که بسیار از دانشگاه ها با بحران اقتصادی مواجهه هستند وقوع چنین حوادثی توسط برخی افراد بسیار هزینه برای دانشگاه خواهد داشت که نیاز است کمیته انضباطی دانشگاه تشکیل و از حقوق بیت المال دفاع و با متخلفین برخورد جدی شود.

,

مستندات شکوائیه و حکم صادره نزد پایگاه خبری تحلیلی سپاس موجود است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه