اخبار داغ

رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران:

هیچ محدودیتی در کشت برنج وجود ندارد/ پیش‌بینی تولید یک میلیون و 300 هزار تنی برنج

هیچ محدودیتی در کشت برنج وجود ندارد/ پیش‌بینی تولید یک میلیون و 300 هزار تنی برنج
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه با توجه به وضعیت منابع آبی امسال، هیچ محدودیتی در کشت برنج در هیچ منطقه‌ای از استان نداریم؛ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به احتساب پرورش رتون و کشت مجدد، یک میلیون و 350 هزار تن تولید داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ابراهیم قربان‌نژاد درباره آخرین وضعیت کشت برنج در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: با توجه به سطح زیرکشت 213 هزار هکتاری برنج در مازندران، تاکنون 204 هزار و 500 هکتار معادل 96 درصد شخم و شیار، 200 هزار و 500 هکتار معادل 94 درصد آب تخت اولیه، 207 هزار و 800 هکتار خزانه‌گیری و 205 هزار و 500 هکتار بذرپاشی شد.
 
وی افزود: بیش از 160 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان، عملیات آماده‌سازی زمین انجام شد که تاکنون 148 هزار و 700 هکتار نشاکاری شده است.
 
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران گفت: 27 هزار و 650 هکتار از شالیزارهای مازندران مکانیزه کشت شد که 15 درصد از سطح نشاکاری مربوط به ارقام پرمحصول بوده است.
 
این مسئول اضافه کرد: تاکنون 24 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است که رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
 
قربان‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر، 401 نمونه خاک از شالیزارها برای آنالیز به آزمایشگاه‌های خاک‌شناسی ارسال شد، گفت: با توجه به شرایط جوی که شاهد بودیم عملیات نشاکاری به تاخیر افتاد و به همین دلیل اوج نشاکاری در هفته‌های اخیر بود و سطحی که سال گذشته عقب بودیم جبران خواهد شد.
 
 وی بیان کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی امسال، هیچ محدودیتی در کشت برنج در هیچ منطقه‌ای از استان نداریم.
 
 
رئیس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران عنوان کرد: سال گذشته به دلیل کمبود منابع آبی، 10 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران زیر کشت برنج نرفت و امسال با توجه به شرایط آبی این اراضی زیرکشت می‌رود.
 
قربان‌نژاد یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال با توجه به احتساب پرورش رتون و کشت مجدد، یک میلیون و 350 هزار تن تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه