اخبار داغ

بر اساس آمار بین المللی اعلام شده؛

تولید سالانه 400 تن زعفران در خراسان رضوی

تولید سالانه 400 تن زعفران در خراسان رضوی
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با تولید سالانه بیش از 400 تن زعفران نخستین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ غلامرضا میری، رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: خراسان رضوی با تولید سالانه بیش از 400 تن زعفران نخستین تولیدکننده زعفران در دنیا محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

غلامرضا میری افزود: بیش از 85 درصد از زعفران تولید شده در استان خراسان رضوی به کشورهای خارجی به ویژه اروپایی صادر می شود.

,

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران خراسان رضوی افزود: با توجه به محدودیت هایی که برای صادرکنندگان ایجاد شد و آنان ملزم به برگشت ارز حاصل از صادرات شدند که باعث شد صادرات زعفران از استان پارسال کاهش یابد

,

میری گفت: مهمترین علت اصلی کاهش صادرات زعفران از خراسان رضوی وجود کارت های بازرگانی یک بار مصرف بود.

,

او افزود: صادرکنندگان زعفران استان ملزم شدند که ارز مورد نیاز خود را از طریق سامانه نیما تامین کنند و با ارز حاصل از صادرات، واردات انجام دهند و این در حالی است که انجام واردات برای صادرکنندگان زعفران میسر نیست.

,

میری گفت: از سویی دیگر نرخ پایه گمرکی برای صادرات زعفران تغییر کرده یعنی از 500 تا 700 دلار سابق به هزار و 600 دلار فعلی رسیده است و این تفاوت نرخ، هزینه های صادرات را افزایش داده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه