اخبار داغ

نمونه‌گیری از لاشه یک قلاده گرگ مهاجم مشکوک به هاری در نهاوند

نمونه‌گیری از لاشه یک قلاده گرگ مهاجم مشکوک به هاری در نهاوند
سرپرست اداره دامپزشکی نهاوند گفت: از لاشه گرگی که چند روز قبل به یکی از همشهریان نهاوندی حمله کرده بود و مشکوک به هاری بود نمونه‌گیری و به آزمایشگاه ارسال شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی قنبری در گفت‌وگو با خبرنگارنافع،گفت: به دنبال حمله یک قلاده گرگ به یکی از اهالی یکی از روستاهای این شهرستان که سبب زخمی شدن فرد شده بود، کارشناسان اداره دامپزشکی به محل اعزام شدند.
وی اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم مشخص شد گرگ مهاجم در جریان حمله به فرد آسیب‌دیده کشته‌شده است بنابراین احتمال اینکه این حیوان هار باشد وجود داشت.
سرپرست اداره دامپزشکی نهاوند افزود: با توجه به این احتمال، نسبت به اخذ نمونه بافت مغز جهت انجام آزمایش‌های تشخیصی و ارسال به مرکز تشخیص هاری انستیتو پاستور ایران و آزمایشگاه تشخیص هاری اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی اقدام شد.
وی اظهار داشت: پس از نمونه‌گیری ضدعفونی و دفن بهداشتی لاشه با نظارت کارشناسان انجام شد.
قنبری بابیان این نکته که در تمام موارد حیوان گزیدگی به‌ویژه حیوانات وحشی، حیوان گزیدگی را باید هار گزیدگی تلقی کرد مگر اینکه خلاف آن اثبات شود، گفت: فرد مصدوم در سریع‌ترین زمان به مرکز درمانی مراجعه و پروسه درمان وی آغازشده است.
سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از دامداران و شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک ازجمله هرگونه رفتار غیرعادی از حیوانات خانگی، دام‌ها و سگ‌ها و حمله حیوانات درنده بلافاصله مورد را به اداره دامپزشکی و مراکز بهداشتی شهرستان گزارش دهند.
در روزهای گذشته حمله یک قلاده گرگ به گله گوسفند در روستای چشمه ماهی از توابع بخش خزل نهاوند سبب زخمی شدن صاحب گله شد.
وی بعدازاین حادثه به بیمارستان منتقل شد و چند قسمت بدن ازجمله سر و دست وی موردحمله گرگ قرارگرفته و زخمی است که تحت مداوا قرارگرفته است
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه