اخبار داغ

«تهران نیوز» از تاکید ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز گزارش می‌دهد؛

نقش ویژه جوانان انقلابی در حل مشکلات اقتصادی

نقش ویژه جوانان انقلابی در حل مشکلات اقتصادی
نماز دشمن شکن جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز،  نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

,

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

, شبکه خبری تهران نیوز,

 

,

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

, مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:,

حجت الاسلام ابوترابی فرد

, حجت الاسلام ابوترابی فرد,

امام جمعه موقت تهران: مشکلات اقتصادی با جوانان انقلابی ، شجاع و پرکار حل می‌شود

, امام جمعه موقت تهران: مشکلات اقتصادی با جوانان انقلابی ، شجاع و پرکار حل می‌شود,

حجّت‌الاسلام سیّد محمّدحسن ابوترابی فرد، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه امروز(۲۷ اردیبهشت) تهران با اشاره به سوره یوسف گفت: حضرت یوسف وقتی توسط برادرانش به چاه افتاد، آن‌ها را نفرین نکرد بلکه آن‌ها را دعا کرد. ما هم باید نسبت به یکدیگر احسان کنیم. جامعه انقلابی باید آراسته به احسان باشد. دست یکدیگر را بگیریم. عصای یکدیگر باشیم. در تأمین نیازهای فکری، اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، نقد، ارائه مشورت، تأمین نیازهای اقتصادی و مادی اهل احسان باشیم و به یاری هم بشتابیم.

,

وی با بیان اینکه جامعه اهل پرخاش و ستیزه‌جو در تراز قرآن نیست، تصریح کرد: روح دین احسان به بندگان خداست. حضرت آیت‌الله بهجت می‌فرمودند عالم بزرگ شیعی، سیدبن طاووس در کتاب اقبال می‌نویسد: من در شب‌های قدر برای کفار دعا می‌کنم. این عالم در شب قدر به فکر هدایت کفار است. ما چقدر دغدغه یکدیگر را داریم؟ دعای ظهور امام زمان(عج) دعا برای هدایت کفار و جامعه بشری است. دعا برای سعادت انسان است. باید اهل احسان بود تا خدا ما را انتخاب کند.

,

ابوترابی فرد، حضرت یوسف را نماد ایستادگی در برابر شهوات دانست و تصریح کرد: نگاه رهبر معظّم انقلاب در چلّه دوم انقلاب به جوانانی است که حضرت یوسف را الگوی خود قرار می‌دهند؛ در علم، احسان و تقوا و مهار شهوات و امیال و هوس‌ها. جوانانی که در رسیدن به ساحت مقدس اخلاص، قلّه را می‌بینند.

,

وی با بیان اینکه خبر دادن از ذهن دیگران ملاک تقوا نیست، اظهار داشت: گاهی چنین سخنانی صددرصد شیطانی است. بزرگان ما، بسیاری از مسائل را می‌دانستند و لب فرو می‌بستند تا برای دیگران دکان باز نشود. ملاک فقط و فقط تقوا و عمل صالح است.

,

امام‌جمعه موقت تهران، شایسته‌سالاری را شعار قرآن دانست و گفت: شایسته‌سالاری روح دین و فلسفه امامت و نظام مبتنی بر حاکمیت فقیه عادلِ صالحِ مدیر و مدبر است. لذا بحق، اهل دقت می‌گویند ولایت فقیه یعنی ولایت علم و عدالت.

,

وی با بیان اینکه گاهی مدیران تراز اول رصد نمی‌شوند و به‌کار گرفته نمی‌شوند، اظهار داشت: اگر هم انتخاب شوند، تفویض اختیار نمی‌شود. یکی از آسیب‌های بروکراسی عدم تفویض اختیار است.

,

ابوترابی فرد درباره توصیه مدیریتی آیت‌الله بهجت گفت: ایشان به من گفتند که هر کاری که دیگران می‌توانند انجام دهند را به دیگری بسپار و خودت کاری را بکن که دیگران نمی‌توانند انجام دهند. این یک دستور مدیریتی ویژه‌ است.

,

وی لزوم به‌کارگیری جوانان شجاع، انقلابی باهوش با انگیزه و پرکار را ضروری دانست و گفت: پس از انتخاب باید به این جوانان اختیارات تفویض شود و نظارت و پیگیری هم وجود داشته باشد.

,

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: تفویض اختیار به معنای عدم نظارت نیست. اگر به کسی مسئولیت دادیم باید پاسخگو باشیم. اگر اینطور عمل کنیم به سرعت همانطور که مشکلات دفاع مقدس حل شد مشکلات اقتصادی و اجتماعی حل می‌شود.

,

ابوترابی فرد در خطبه دوم نمازجمعه و در ادامه اشاره به سوره حضرت یوسف گفت: بعد از اینکه پادشاه مصر حضرت یوسف را انتخاب کرد حضرت یوسف گفت مدیریت اقتصاد مصر در دست من باشد. به نظر می‌رسد این انتخاب به دلیل اهمیت اقتصاد در مدیریت کشور است.

,

وی ادامه داد: اینکه نزدیک دو دهه است سکاندار انقلاب بر مدیریت اقتصادی کشور با ادبیات و شعارهای مختلف تأکید دارند که مسأله اصلی کشور اقتصاد است، به دلیل جایگاه آن است. اگر اقتصاد یک کشوری قدرتمند باشد راه برای تحول هموار می‌شود. حضرت امیر هم در نامه به مالک اشتر پس از اشاره به جمع‌آوری مالیات، می‌نویستند اقتصاد سالم امکان به‌دست آوردن مالیات را فراهم می‌آورد. یعنی به اقتصاد مصر توجه کن تا این کشور قدرتمند راه برای برای تأمین نیازهای مدیریتی کشور هموار کند.

,

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه انصافاً جمهوری اسلامی در این چهار دهه با تمام کاستی‌ها در حوزه‌های اقتصادی قدم‌های بسیار بلند و استثنایی برداشته است، خاطرنشان کرد: با اینکه یک دهه در جنگ بودیم و چهار دهه است در تحریم هستیم و در بدست آوردن منابع همیشه با مشکل روبه‌رو بوده‌ایم. اما امروز زیرساخت‌های اقتصادی در اندازه‌ای شکل گرفته که بسیاری از کشورهای حتی توسعه یافته از این امکانات برخوردار نیستند.

,

وی ادامه داد: شاخص‌های کلان بحث دیگری است. زیرساخت‌ها برای این است که این شاخص‌ها اصلاح شود که در این زمینه مشکل داریم و باید به طور جدی به آن بپردازیم.

,

ابوترابی فرد با بیان اینکه حضرت یوسف علت در دست گرفتن اقتصاد مصر را داشتن تقوا و علم عنوان می‌کند، اظهار داشت: اقتصاد و مدیریت دانش‌محور، شعار قرآن است. روح دین روح علم و معرفت است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای انتخاب مدیران در هر سطحی دانش و علم و تجربه لازم و در تراز بالا است.

,

وی به سابقه ارتباط خود با سه رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: گاهی وقتی وزیری معرفی می‌شد و ما با او جلسه می‌گذاشتیم، متوجه می‌شدیم اصلا با او صحبت نشده است و معلوم نیست که رئیس دولت از او چه انتظاراتی دارد و نقشه راه واقعی- نه آن چیزی که می‌نویسند و در مجلس پخش می‌کنند- برای رسیدن به آن، چیست.

,

نماینده ادوار مجلس ادامه داد: گاهی می‌دیدیم درست در نقطه‌ای که درآمدها به دلیل تحریم در اوج کاهش است، آقای وزیر در روز اول، پیشنهادات پرهزینه‌ای را مطرح می‌کرد. معلوم می‌شد که اصلا نمی‌داند در چه شرایطی این کرسی را در دست گرفته است. یکی از مشکلات امروز هم همین هزینه‌هایی است که نباید در این دوران و سال‌ها خلق می‌شد و خلق شد.

,

ابوترابی فرد با بیان اینکه برنامه حضرت یوسف برای مدیریت اقتصاد مصر، مبتنی بر اطلاعات بود، اظهار داشت: اگر امروز را عصر اطلاعات می‌نامید، قرآن عصر یوسف را عصر اطلاعات و علم می‌نامد و می‌گوید حضرت یوسف با اطلاعات درست از فضای پیش روی کشور مصر با اطلاعات و علم نقشه راه را تعیین کرد.

,

ابرترابی فرد ادامه داد: خواهران، برادران، جوانان، مسئولان و آحاد مردم؛ امروز هم این نقشه راه، راه نجات همه ملت‌هاست. راه رسیدن به قدرت است. ایران این راه را انتخاب کرده و به سرعت در این مسیر قدم برمی‌دارد.

,

وی افزود: یک مقام بنیاد واشنگتن که به کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا درباره چگونگی تحریم ایران مشاوره می‌دهد، در نشستی می‌گوید اگر مسئولان ایران با شجاعت راه درست را انتخاب کنند به سرعت بر مشکلات اقتصادی فائق می‌آیند. دشمن ما تصریح می‌کند. چون ظرفیت‌ها را می‌دانند.

,

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ایران با داشتن این ملت و رهبری عالمِ شجاعِ مقتدر یک استثناست،‌تصریح کرد: ایران با داشتن جبهه مقاومت یک استثناست. قدرتی روبه رشد که راه را برای افزایش اقتدار اسلام و کاهش ضریب نفوذ آمریکا در منطقه هموار کرده است.

,

ابوترابی فرد با تقدیر از اقدامات مثبت وزارت جهاد کشاورزی و وزیر آن گفت: باید نقشه دقیق کشاورزی را برای جامعه کشاورزی تعریف کنند؛ اینکه چه محصولی در کدام نقطه و چگونه تولید شود. استفاده از بهترین بذر و نهال و نیز دانش و علم.

,

وی دانشگاه تهران را قله علمی دانست و گفت: دانشکده کشاورزی، اولین دانشکده این دانشگاه است و علمای تراز اول دارد. یادی کنیم از مرحوم دکتر اسماعیلی استادی تراز اول از قبل از انقلاب. با جمعی از اساتید شب عید فطر در مدینه بودیم. گفتم یکی از اعمال امشب نماز هزار قل هو والله است. آن شب بسیاری از اساتید نماز هزار قل هو والله خواندند. همسر استاد اسماعیلی پس از فوت ایشان به من گفت که دکتر آن شب برای اینکه کسی نبیند در هتل نماز هزار قل هو والله خواند.

,

ابوترابی فرد افزود: پردیس این دانشگاه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. این دانشگاه نماد آموزش عالی کشور است.

,

وی لزوم به‌کارگیری تولید دانش بنیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید سرمایه را به نقطه‌ای هدایت کرد که بالاترین سود را داشته باشد. مدیران کشور با توجه به محدودیت منابع باید کمک کنند که منابع کم‌یاب به حوزه‌هایی هدایت شوند که بالاترین سود را دارد و امنیت کشور را تأمین می‌کند.

,

امام‌جمعه موقت تهران با انتقاد از اینکه تولید، مبدل به فرهنگ ما نشده است، تصریح کرد: فرهنگی ایرانی و اسلامی ما باید فرهنگ تولید دانش‌بنیان باشد.

,

وی با بیان اینکه روزانه حدود هشتصد میلیارد متر مکعب گاز در کشور استخراج می‌شود، خاطرنشان کرد: تقریباً تمام این مقدار را مصرف می‌کنیم. قطعاً با نصف این مقدار به بهترین وجه می‌توانیم زندگی خود را اداره کنیم. سایر کشورهای دنیا با کم‌تر از یک چهارم این مقدار، زندگی خود را اداره می‌کنند.

,

ابوترابی فرد با بیان اینکه ما باید خیلی کم مصرف کنیم تصریح کرد: تربیت فردی در سایه ریاضت فردی حاصل می‌شود؛ حضرت یوسف در چاه قرار گرفت، کنیز شد و به زندان رفت. جوانان ما هم به جبهه رفتند و اسرای ما در اسارت مبدل به الماس‌های درخشان شدند. جامعه نیز با سختی به کمال می‌رسد. ان مع العسر یسری.

,

وی لزوم تولید حداکثری و مصرف حداقلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در زمان حضرت یوسف در هفت سال اول تولید و ذخیره کردند و در هفت سال دوم از دست‌رنج خود استفاده کردند و سپس تبدیل به غول اقتصادی شدند.

,

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ایران مقتدر است چن با قدرت در مسیر صحیح قدم برداشته و قدرت درونی اش استحکام یافته و ان‌شاءالله به قدرت بزرگ اقتصادی در آسیا تبدیل خواهد شد.

,

ابوترابی فرد اصلاح سیاست‌های پولی، نرخ رشد، حجم پول‌، نرخ سود بانکی، سیاست‌های مالی و نظام بودجه یزی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: میزان درآمد و مخارج ریشه بسیاری مشکلات است. همچنین اصلاح نظام ارزی و سیاست‌های اشتغال‌زایی از اصولی است که زمینه‌ فراهم آوردن تولید و کنترل تورم و کاهش نرخ بیکاری را در پی دارد.

,

وی ادامه داد: در حوزه اصلاح سیاست‌های ساختاری، اصلاح سیاست مدیریت درآمدهای نفتی ضروری است. این درآمدها باید در این مقطع که دشمن این فرصت را فراهم کرده اصلاح شود. دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند به هر میزان که در این مقطع ارتباط بودجه با نفت کاهش پیدا کرد، هرگز افزایش پیدا نکند و این پایه بشود. اگر فردا سیاست ما این شد که نفت بیشتری بفروشیم، تمام درآمد آن را به صندوق ذخیره ارزی واریز کنیم. این اتفاق است که کشور را متحول می‌کند.

,

امام‌جمعه موقت تهران همچنین بر اصلاح نظام بانکی، مدیریتی، نظام قضایی، نظارت، تقنین و تنقیح قوانین تأکید کرد.

,

 

,

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌ دماوندی

, حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌ دماوندی,

امام جمعه دماوند: وحدت و انسجام تیغ تحریم دشمن را بی‌اثر و کند می‌کند / هیچ انسان عاقلی به دشمن اعتماد نمی‌کند

,

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم‌ فتاح‌دماوندی در خطبه‌های نماز دشمن شکن جمعه این هفته دماوند ضمن دعوت خود و عموم نمازگزاران به رعایت تقوا الهی اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی تنها راه رشد و تعالی است و تا زمانی که در کنارهم باشیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این را باید گفت که در این شرایط که جامعه با مشکلات اقتصادی روبرو است مهم‌ترین گزینه‌ای که می‌تواند راهگشا باشد همراهی غنی برای رفع مشکلات فقیر در کشور است.

,

وی گفت: در کنار یکدیگر قرار گرفتن و حمایت از هم نوع، مشارکت اجتماعی، همدلی و احساس مسؤولیت به واقع تیغ تحریم‌ها را کند و بی‌اثر خواهد کرد و موجب می‌شود که دشمن حتی به کوچکترین خواسته خود نرسد و تمام نقشه‌ها و برنامه‌هایش در هم کوبیده شود.

,

امام جمعه دماوند عنوان کرد: امروز و در این شرایط ابزاری که آمریکا از آن در حال استفاده است هیاهو و تهدید و همچنین عربده‌کشی است که به آن‌ها این را می‌گوئیم که همه این کارهایی که می‌کنید نه سودی دارد و نه اثری، جز این‌که خود را خسته کند چراکه مردم ما می‌دانند که قدرت آمریکا به اندازه صدای عربده‌‌های بیهوده‌اش هم نیست.

,

وی افزود: امریکا نه امروز و نه هیچگاه قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود و همین موضوع را باید مسئولان مدنظر قرار دهند که هیچ انسان عاقلی به دشمن اعتماد نمی‌کند؛ نفرت مردم از آمریکا بیشتر و منافع ما برایشان دست نیافتنی‌تر شده است، دشمنان همیشه در مقابل ایران به واسطه همراهی مردم نمیتوانند محاسبات خود را به نتیجه برسانند.

,

حجت‌الاسلام فتاح دماوندی بیان داشت: در این شرایط اقتصادی اندیشیدن در حوزه این مهم امری است که باید مد نظر بوده و برنامه‌های موثر در این رابطه تدوین و پیگیری شود و همچنین رونق بخشیدن به تولید و راه‌اندازی کارخانه‌ها، باید در اولویت دولت باشد و مردم نیز وظایفی دارند؛ خرید محصولات ایرانی و پرهیز از اسراف و اصلاح الگوی مصرف، کمک مردم به اقتصاد است.

,

 

,

بیشتر بخوانید:

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, ,
  • آغاز توقف برخی تعهدات برجامی
  • , آغاز توقف برخی تعهدات برجامی,
  • نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است
  • , نجات برجام وظیفه جامعه بین‌المللی است,
  • تنها راه حفظ برجام عادی‌سازی روابط اقتصادی ایران است
  • , تنها راه حفظ برجام عادی‌سازی روابط اقتصادی ایران است,

    تصمیم دولت برای کاهش تعهدات برجام

    ,

    وی با اشاره به تصمیم دولت برای کاهش تعهدات برجامی‌اش، گفت: آن‌ها از طرفی به مذاکره با همسایگان ایران برای تیره کردن روابط ما با آن‌ها روی آوردند و از طرفی هم ناو جنگی وارد منطقه کردند و قصدشان عملیات روانی است، دشمن خوب می‌داند ‌که پایگاه‌های نظامیشان در کشورهای همسایه در تیررس ما قرار دارد و می‌داند که اگر دست از پا خطا کند، همه منافعش در خاورمیانه بر باد می‌رود.

    ,

    امام جمعه دماوند تصریح کرد: دشمن ما احمق است و هر کاری که انجام میدهد در پایان به نفع ما تمام میشود و این همان وعده الهی است که نصرت با مستضعفین است ،همه بدانند در مسأله پاسخ قاطع به متجاوزان در ابران اختلاف‌نظری وجود ندارد و هرکسی چه اصالتاً و چه نیابتاً به ایران نگاه چپی داشته باشد اثری از آثارش نمیماند و همه مردم برای دفاع از نظام و انقلاب اسلام تا پای جان ایثار و از خود گذشتگی داشته و دارند.

    ,

     

    ,

     

    ,

    امام جمعه شهرری: امریکا به‌دنبال کاهش اقتدار موشکی و دفاعی است

    ,

    حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه این هفته شهرری که با حضور پرشور اقشار محتلف جامعه و ورزه‌داران در مصلی بزرگ آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و عموم نمازگزاران به رعاتی تقوا الهی و گرامیداشت فرا رسیدن میلاد دومین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار داشت: ویژگی‌های بارز کریم اهل‌بیت علیهم‌السلام، امام حسن مجتبی علیه‌السلام این است که ایشان اهل احسان و بزرگواری و بخشش بودند و در خانه‌اش همواره به روی همه باز بود که همین امر را باید همه ما الگو و سرمشق قرار دهیم.

    ,

    وی گفت: روحیه تحمل‌پذیری جامعه بسیار کاهش‌یافته است و به‌راحتی می‌بینیم جریانات سیاسی به جان هم می‌افتند این بدنی معنا است که باید در این مسیر خود را در مقابل تفکرات و هجمه هایی که دشمن ایجاد می‌کند ایمن کنیم و دوری از افتراق و همچنین وحدت و یکپارچگی برای اعتلای کشوذ ، نظام و انقلاب و اسلام بهترین دوا برای این مهم است.

    ,

    امام جمعه شهرری افزود: در این شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم انهایی که میتوانند باید در کنار هم نوعان خود قرار گرفته و از این فرصت ماه رمضان بیشتربهره برده و به فکر نیازمندان باشند روز ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام روز اکرام ایتام هم بیان‌شده است که هرکس در حد توان خود باید در این زمینه گام بردارد و همچنین هفته بعد میلاد را نیز هفته مستضعفین نامیده‌اند که بفرصت بسیار خوبی برای افراد دارای بنیه اقتصادی و مالی برای حمایت از هم‌نوعان است.

    ,

    بیشتر بخوانید:

    ,

    بیشتر بخوانید:

    , بیشتر بخوانید:, ,
  • کاسبان ترس در مسیر جنگ روانی دشمن قرار گرفته‌اند
  • , کاسبان ترس در مسیر جنگ روانی دشمن قرار گرفته‌اند,
  • آمریکا با جنگ روانی می خواهد بر سر برجام به توافق برسد
  • , آمریکا با جنگ روانی می خواهد بر سر برجام به توافق برسد,
  • کارنامه پر اشتباه کاسبان ترس آن‌ها را به جنگ روانی واداشت
  • , کارنامه پر اشتباه کاسبان ترس آن‌ها را به جنگ روانی واداشت,

    دشمن با هجمه روانی و فشار اقتصادی به جنگ ملت ایران آمده است

    ,

    وی خاطرنشان کرد: امروز اگر دشمنان به ما هجمه روا داشته و با تحریم اقتصادی و فشارهای روانی به جنگ با ما آمده‌اند این است که به‌دنبال گرفتن اقتدار موشکی و کاهش بنیه دفاعی ما و در کنار آن و کاهش تاثیر ما در مسائل منطقه است که این را به دشمنان میگوئیم که مذاکره منتفی است و جنگ نظامی هم در کار نیست چراکه دشمنان توان ما را میدانند و جرات این کار را به‌واسطه اینکه مردم همیشه حمایت کرده و می‌کنند به ذهن خود هم خطور نمی‌دهند.

    ,

    حجت‌الاسلام شاهچراغی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این موضوع که شرایط امروز به واقع جنگ اراده‌ها است و هر که اراده او قوی‌تر باشد پیروز است، گفت: یکی از امتیازات مهم ما که دشمن از آن بی‌بهره است خداوند و امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف است که صاحب‌اختیار این کشور اسلامی بوده و در طول این چهل سال دست خدا را در پشتیبانی ملت دیده‌ایم.

    ,

    وی بیان داشت: ما در طول این سال‌ها علیه جنگ، توطئه‌ها، فتنه، تحریم‌ها و مشکلات فراوان دشمن مقابله کردیم و در تمام این امور دشمن را با خفت به خاک ذلت نشانده‌ایم، امروز باید در حوزه هجمه‌ها به سمت حجاب نیز ایستادگی کرده و در این حوزه کار فرهنگی و .. را داشته باشیم تا دشمن با تمام وقاحت به بی‌حجابی دامن نزند ،معلوم نیست که کجا کم کاری شده است که کار به‌جایی رسیده که در دانشگاه کشور جمهوری اسلامی علیه حجاب راه‌پیمایی و شعار می‌دهند.

    ,

    خطیب جمعه شهرری با تاکید بر این نکته که همه ما به‌‌ویژه مسئولان فرهنگی در این امر مهم وظیفه‌ داریم و در شهر مذهبی ری هم باید نسبت به حجاب تذکر دهیم و در صورت کوتاهی در این موضوع خدا از ما نمی‌گذرد، تصریح کرد: بی‌تفاوتی در امر حجاب اندلس را در کشور تکرار خواهد کرد، لازم است که نیروی انتظامی و نهادهای فرهنگی و … را کمک و همراهی کنیم تا با این جرم آشکار برخورد شود و نگذارد که برخی افراد برای به انحراف کشیدن جامعه به راحتی بخواهند جولان دهند.

    ,

    امام جمعه رباط کریم

    , امام جمعه رباط کریم,

    امام جمعه رباط کریم: مقابله با آمریکا او را به عقب می‌نشاند

    ,

    حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، با مهم توصیف کردن فرصت رمضان برای بندگی در برابر خدای متعال، اظهار کرد: بهترین عمل برای ماه مبارک رمضان دوری از محرمات است ، خداوند متعال برای انسان و روزه داران عظمت قائل است.

    ,

    وی ادامه داد: روزه واقعی روزه ایی است که تمام اعضا جانبی بدن افراد روزه باشد، اگر روزه دار در ماه مبارک رمضان روزه واقعی بگیرد خداوند گناهان آن فرد را می آمرزد و در بهشت جاودان قرار می دهد.

    ,

    حجت الاسلام ترابی تأکید کرد: اگر فردی به یک مومن افطاری دهد همچون فردی است که یک برده را آزاد کرده و خداوند گناهانش را می‌آمرزد .

    ,

    خطیب جمعه رباط کریم در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه دشمنان امروز ایران به مراتب ضعیف تر از دیروز هستند،خاطرنشان کرد: دشمن مانند سگی است که پارس می کند اگر در مقابلش بایستید ساکت می شود ولی اگر عقب بروید به سمت شما حمله می کند، به طور قطع دشمن از سر ضعف فریاد می زند و روش امریکا ترساندن ملت است تا ملت و دولت ها را بترساند .

    ,

    وی به چرایی ترساندن مردم از سوی دشمنان انقلاب پرداخت و تصریح کرد: چرا دشمن به فکر ترساندن ملت ایران است آمریکا می خواهد دوباره ملت را به پای میز مذاکره ذلت بار بنشاند هدف مذاکره است حضرت اقا فرمودند که مذاکره با امریکا سم است چرا مذاکرات سم است زیرا هیچ مشکلی را حل نکرده و تنها امریکا را حریص تر کرده است.

    ,

    وی عنوان کرد: مذاکره سم است چرا که امریکا دروغ گو است و گزینه مردم ایران مقابله است و امریکا مجبور است به خاطر این مقابله به عقب بنشیند.

    ,

    حجت الاسلام ترابی تأکید کرد: از نشانه های مقاومت ، مقاومت مردم یمن است که پس از ۴ سال عربستان را به باتلاق کشیده است ، گزینه دیگر خروج دیپلمات های امریکا از عراق است این ترس است ؛ فارسی سخن گفتن امریکایی ها در خلیج فارس است که پی در پی درخواست می کردند که پهپادها و قایق های خود‌تان را از کشتی ما دور کنید این ها نشان دهنده ترس امریکا است .

    ,

    وی در پایان سالروز وفات همسر مکرمه پیامبر اعظم حضرت خدیجه(س) را به تمام مسلمین تسلیت گفت.

    ,

    , ,

     

    ,

    امام جمعه شهریار: آقای رئیس جمهور طاقت انتقاد را داشته باشید / مردم اشتغال می‌خواهند نه حرف و شعار

    ,

    حجت‌الاسلام والمسلمین موسی سالمی در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه شهریار پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن گرامیداشت ایام و تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری سلام‌الله علیها اظهار داشت: پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم می‌فرمایند: اسلام اقامه نشد مگر به ثروت حضرت خدیجه سلام‌الله علیها و شمشیر حضرت علی علیه‌السلام، این بدین معنا است که امروز همه ما باید دغدغه داشته باشیم در کنار قدم برداشتن در مسیر دین از جیبمان و از مال خود نیز خرج کنیم و خمس و زکات و … خود حرکت در این مسیر الهی است، از صفات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها این است که اولین زن شیعه و اولین زن بود که به اسلام گروید و اولین زنی بود که در نماز جمعه شرکت کرد و آن قدر در پاکی و طهارت سرآمد بود که قبل از ازدواج با پیامبر اسلام مردم آن زمان به ایشان لقب طاهره دادند و به واقع یک مقبولیت بالای اجتماعی داشت و در مسیر و راه اسلام هر آنچه داشت خرج و هزینه کرد.

    ,

    وی گفت: حضرت خدیجه سلام‌الله علیها، ام المومنین است، در جاهلیت زن را موجودی شیطانی می‌دانستند و به نوعی زن را مالک هیچ چیز نمی‌دانستند و به زن ارث نمی‌دادند، اعراب جاهلی زن را کالا می‌دانستند، اما در آن زمان وقتی حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به دنیا آمد خداوند در قرآن به او نوید داد که کوثر به دنیا آمد،حضرت خدیجه سلام‌الله علیها مادر فاطمه زهرا سلام‌الله علیها است، تمام ثروتش را حضرت خدیجه سلام‌الله علیها در راه اسلام داد و خداوند فرزندی که لنگر زمین و آسمان را داد و دامادی همچون علی علیه‌السلام و ایشان را مادر همه امامان و شهدا و به واقع ام‌المومنین قرار داد، خداوند هر چه در راهش خرج کنید و هزینه کنید ان را جبران می‌کند.

    ,

    امام جمعه شهریار عنوان کرد: مناسبت‌هایی داریم در هفته پیش‌رو که در سه‌شنبه هفته پیش‌رو میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام را داریم، ایشان می‌فرماید: سیاست واقعی این است که هم حق خدا را ادا کنی ،هم حق زندگان و هم حق مردگان و اموات را ادا کنی، اگر این باشد یعنی سیاست واقعی،بدین معنا است این موضوع که هر که به وظایفی که بر عهده او گذاشته شده است را به درستی ادا کند یعنی سیاست را به درستی انجام داده است،در خصوص حق خداوند را ادا کردند این است که انجام واجبات و ترک محرمات را هل درستی داشته باشیم،ما باید ائمه را دوست داشته باشیم و دشمنانشان را دشمن بداریم و واجبات را انجام داده و محرمات را نیز ترک کنیم این حق خداوند است.

    ,

    وی ادامه داد: حضرت فرمودند: در قبال مردم این است که هر آنچه وظیفه داریم و باید خدمت کنیم باید تلاش کرده و بهانه ای هم نداشته باشیم و اگر کاری از ما بر می آید شانه خالی نکرده و اگر مسئولیتی که بر عهده ما است نمیتوانیم انجام بدهیم باید از آن مسئولیت کنار بکشیم،اطاعت از رهبر مسلمین موضوع دیگری است که وجود دارد ،در قبلا مردگان نیز این وظیفه را داریم که از خوبی آنها حرف زده و بدی آن‌ها را نیز چشم پوشی کنیم، از 15 رمضان با 21 رمضان هفته کمک به مستضعفین نام گذاری شده است، این را باید بدانند مسئولان این امر توجه ویژه تری به این مهم داشته باشند و نظارت مطلوب داشته باشند ،مردم ما کمک میکنند اما معلوم نیست برخی از مجموعه های غیر مجاز چطور در این حوزه میآیند و اقداماتی انجام میدهند لازم است که مسئولان مربوطه توجه داشته و نظارت را افزون تر کنند.

    ,

    حجت‌الاسلام سالمی گفت: برخی در خصوص رفتارهای آمریکا ترس برشان داشت و آمدند گفتند که بیایید و مذاکره کنیم و …. ، آن بار مذاکره کار به بتن و بتن ریزی رسید، کوچکترین دری باز نشد در خصوص مذاکراتی که انجام شد، هنوز برخی سنگ برجام را بر سینه می‌زنند، هر بار کوتاه آمدیم آن‌ها پرروتر شدند، امروز آن‌ها حرف در خصوص موشکی ما می‌زنند که در آن خصوص مذاکره کنیم، عده‌ای البته ترسیدند اما مردم ما ایستادند و رهبر ایستاد و جوانمردان ایستادن، همین مقاومت موجب شد که آن شاخه شونده‌ای که کشیدن به شماره تلفن دادن به کشوری میانجی رسید و منتظر است که آبا او از سمت ما تماس گرفته شود که به واقع کاری احمقانه است،ملت ما ،زنان و مردان و جوانان ما نمی ترسند ،آن تعداد انگشت شمار ترسو از پیش از این روز ها بوده اند و از ابتدا اینگونه بوده اند و دشمن را هیچگاه نشناختند،اینها همان سلبریتی ها هستند که برای اتفاقات فرانسه شمع روشن کردند اما در خصوص جنایاتی که در یمن و سوریه رخ داده است هیچ تحرکی نداشته و ندارند.

    ,

    وی ادامه داد:مقاومت به واقع تصمیم قطعی و آخر ما در مقابل دشمنان است و امروز نجات کشور از این وضعیت اقتصادی حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی و کاهش بی کاری و ایجاد رونق تولید و اشتغال است،در یمن با همه مشکلات این پهبادهایی که آن رخداد را در خصوص عربستان انجام داد،اینها به خاطر مقاومت است ،موضوعی که در جنگ دو روزه اخیر در نوار غزه رخ داد نیز نمونه ای دیگر از استقامت و ایستادگی است،اما امروز در کشور بعضی از مسئولان به جای آستین بالا زدن برای خدمت به مردم در یک جای خنک نشسته اند و شب میخوابند و صبحی که بلند میشوند به دنبال احیا یک وزارت خانه جدید می افتند ،امروز معلوم نیست که چه شده که احیای یک چنین اقدامی که آن ها به دنبال رخ دادن آن هستند برای کشور لازم میدانند با توجه به میزان بالایی که هزینه بردار است،بهتر است به جای این کارها نظارت را افزایش بدهند،امروز افزایش قیمت ها افسار گسیخته شده است، خانه و ارزاق و …. هر لحظه یک قیمت است و معلوم نیست که چه شده و به چه سمتی داریم میرویم،نظارت ها ضعیف است.

    ,

    سالمی گفت:امروز در مدارس هم نظارت کم شده است که آن اتفاق رخ میدهد و با یک موسیقی مبتذل ان رفتار های و حرکات موزون در مدارس رخ میدهد،کار به کجا رسیده است که در دانشگاه تهران ان اتفاق می افتد ،واقعا باید گفت که را نظارت ها اینگونه شده است،این تریبون تریبون انقلاب است ،تریبون حرف مردم است ،اگر جایی اشتباه از این تریبون حرف زدیم بگید ما معذرت خواهی میکنیم،مردم ایستاده اند ،مسئولان معلوم نیست نظارت های آنها کجا است،امروز کشف حجاب علنی،روزه خواری و … در سطح شهر دیده میشود،امروز به نیروی انتظامی باید گفت اماکن شهرستانها رها هستند و اتاق اصناف شهرستان رها است،مسئولان بزرگوار در کشور نظارتخانه میخواهیم نه وزارت خانه،امروز ما معیشت خانه میخوانیم که یک وزارت خانه جدید بزنید ،قوانین ما را بر مبنای نظارت ها پیش ببرید.

    ,

    امام جمعه شهریار با اشاره به گلایه به رئیس جمهور گفت:رئیس جمهور گفته که مشکلات هست اما اختیارات من کم است،به او میگوئیم که اختیارات قبل شما کم بوده است که این را میگوئید ،جناب رئیس جمهور در پنج سال قبل گفتید که حل مشکلات مردم شدنی است،گفتید 100روزه مشکلات را حل میکنید و 14صد روز گذشت اما،در زمان انتخابات به ایران را کتمان کردید با وجود همه اسناد،آقای رئیس جمهور از اول انقلاب در مسئولیتهای مختلف در این کشور بوده اید و معلوم نیست این حرف هایی که زدید بر چه مبنایی بوده است،این حرفها را برخی اینگونه به زبان می آورند که بخواهند که ذهن ها را به سمتی دیگر منعطف کنند، جناب رئیس جمهور طاقت انتقاد را داشته باشید و این را به همه مسئولان باید بگوئیم که طاقت انتقاد را داشته باشند،برخی افراد مشکلاتی که در شهرستان ایجاد شده است را به دنبال تطهیر کردن آن فرد هستند.امروز به جایی که برای مردم کار شود،مردم اشتغال و رونق تولید را میخواهند نه حرف هایی اینگونه که برخی به زبان می آورند.

    ,

     

    ,

    خطبه های نماز جمعه ورامین

    , خطبه های نماز جمعه ورامین,

    امام جمعه موقت ورامین: مردم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند

    ,

    حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ورامین طی سخنانی اظهار داشت: سعادت یا شقاوت در زندگی انسان چیست آنچه که از قرآن استدلال می‌شود این است که هرگونه دگرگونی در خوشبختی یا بدبختی افراد و اقوام در دست خود آنها است قرآن از اقوام مثل‌هایی یاد می‌کند که غرق نعمت و شادی بودند اما به واسطه گناه نافرمانی گرفتار غفلت و غضب الهی شدن قوم سبا و عاد از جمله این اقوام هستند.

    ,

    محمودی در خصوص پرداخت زکات گفت: زکات برای فقرا و امور عام المنفعه که مصرف می‌شود لذا باید نسبت به پرداخت زکات حساس بود و به آن توجه ویژه‌ای داشت.

    ,

    وی با اشاره به روز ملی جمعیت اظهار داشت: مسئله جمعیت یکی از دغدغه‌های جدی امروز در کشور محسوب می‌شود نباید اجازه داد کشور از نظر نسل جوان و جمعیت کارآمد دچار اختلال شود و در این خصوص ازدواج آسان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و متأسفانه دچار سختگیری‌های بی حساب و کتاب در برخی خانواده‌ها هستیم که در مسئله مهریه و متعلقات ازدواج سخت‌گیری‌های غلطی را انجام می‌دهند برخی خانواده‌ها با این مشکل تراشی‌ها به جوانان خود ظلم می‌کنند و در گناه جوانان خود شریک هستند و باید در قیامت پاسخگو باشند.

    ,

    امام جمعه موقت ورامین فرزند آوری را مسئله دوم و مهم فکر کرد و گفت: باید پس از ازدواج زودتر جوانان فرزند دار شوند برخی خانواده‌ها مبتلا به تک فرزندی هستند و این آفت بسیار بدی است و بحث مفصلی دارد که باید خانواده‌ها چند فرزند داشته باشند و در غیر این صورت جامعه و خانواده به مشکل برخورد خواهد کرد.

    ,

    وی در موضوع مسائل شهری نیز گفت: از شهردار و شورای شهر ورامین تشکر می‌کنیم و بارها عرض شده ورامین نیازمند کارهای زیربنایی و تأثیرگذار است که متأسفانه سال‌ها نسبت به آنها کوتاهی و غفلت شده است و اقدامات خوبی در حوزه شهری ورامین صورت گرفته و برنامه‌های خوبی در حال اجرا است توجه به حاشیه شهرها و شهرک‌ها و محله‌های اطراف شهر باید در اولویت قرار بگیرد رسیدگی به امور مردم و جلوگیری از سرگردانی آنها در پیچ و خم‌های اداری باید به صورت جدی مورد توجه باشد استفاده از نظر شهروندان و صاحب نظران در تصمیم گیری ها می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

    ,

    محمودی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار مطالب بسیار مهمی عنوان شد و مورد اول در خصوص مدیریت و برنامه‌ریزی بهتری بود و مسئله دوم مسئله اقتصادی است که مشکل عمده در آن وجود دارد که در آن هم فشار بر معیشت طبقات ضعیف و حتی متوسط وجود دارد.

    ,

    وی گفت: ما نمی‌دانیم چرا برخی مسئولان در نظام اسلامی حاضر نیستند مشکلات مدیریتی را بپذیرند و در خصوص مدیریت قیمت مرغ و گوشت و پیاز و سیب زمینی و در مدیریت این امور ناتوان شده‌ایم که آیا این مورد مایه خجالت است و علت آن است که مدیریت انقلابی جهادی نیست چرا برخی مسئولان ناتوان خود را به کمبود اختیارات نسبت می‌دهند قانون اساسی ما بهترین قانون اساسی است و دارای اختیارات تمام و اگر ما نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها درست بهره بگیریم به ضعف ما بر می‌گردد نه کمبود اختیارات.

    ,

    خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه آمریکا امروز برخی از سران خود فروخته در کشورهای حاشیه خلیج فارس را به جان ملت‌های مسلمان انداخته است گفت: امروز ملت مظلوم یمن زیر بمباران‌های هواپیماهای سعودی قتل عام می‌شوند اگرچه مبارزان غیرت مند یمنی با تمام وجود در برابر آل سعود ایستاده است و پرواز پهپادهای یمنی بر فراز عربستان و هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط یمنی‌ها اوج اقتدار یمنی‌ها را به نمایش گذاشت و نشان داد امروز یمن از اقتدار دیگری برخوردار است و ما برای پیروزی مردم مظلوم یمن دعا می‌کنیم.

    ,

    محمودی گفت: دشمنان که در ۸ سال دفاع مقدس نتوانستند در این کشور سلطه پیدا کنند آنان که در ۴۰ سال گذشته با ترورها و کودتاها نتوانستند این نظام را زمین‌گیر کنند آنانی که در فتنه ۸۸ به مانند جنگ احزاب به مصاف جمهوری اسلامی آمدند و مردم و دهانشان کوبیدند امروز با شیوه‌های مختلف به جنگ فرهنگ و باورهای جامعه آمدند آنها می‌دانند خانواده و فرهنگ اسلامی دارای قدرت است لذا سعی می‌کنند خانواده را بشکنند و خانواده را به گناه و فساد بکشاند و قرآن و دین و حیا را در حاشیه قرار دهند آنها می‌خواهند نظام تعلیم و تربیت را دچار اختلال کنند.

    ,

    وی با اشاره به موسیقی‌های مبتذل امروزی اظهار داشت: دشمن می‌خواهد این الگوهای غلط را معرفی کند چرا که آنها می‌دانند حجاب چقدر در فرهنگ اسلامی انقلابی ما مهم است لذا به جنگ با حجاب می آیند و در ماه مبارک رمضان بر علیه حجاب شعار می‌دهند آنها می‌دانند حوزه هنر چقدر تأثیر گذارند و امروز با نفوذ خود در حوزه هنری مثل سینما کتاب به دنبال اهداف شوم خود هستند و در این میان اگر غفلت کنیم زمین‌گیر می‌شویم.

    ,

    امام جمعه موقت ورامین گفت: مردم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیرند اگر تعارف و کوتاهی کنیم و اگر به این وظیفه پایبند نباشیم این انحرافات و مفاسد دین را از ما خواهد گرفت و نویسندگان و هنرمندان مستعد فریاد بزنند هشدار بدهند خانواده‌ها پای شیاطین را از خانه خود از خانه خود قطع کنند و مسئولان بدانند ما امانت‌دار این انقلاب الهی هستیم مسیر همان مسیر قانون اساسی است و رکن رکین آن ولایت فقیه برخی قانون اساسی را می‌گویند اما اطاعت از ولی فقیه را فاکتور می‌گیرند باید از ولایت پیروی کنیم که اگر پیروی می‌کردیم در حوزه اقتصادی برجام و حوزه‌های فرهنگی و هنری و امثال آن دچار چنین وضعی نبودیم.

    ,

     

    ,

    امام جمعه باقرشهر

    , امام جمعه باقرشهر,

    امام جمعه باقرشهر: مشکلات در کشور وجود دارد اما راه بن بست نیست

    ,

    امام جمعه باقرشهر در خطبه های نماز جمعه گفت: در کشور وجود دارد ولی بن بست وجود ندارد.می شود با امکانات موجود در کشور مشکلات اقتصادی را رفع کرد.محاسبات آمریکا محاسبات غلطی است و حتما شکست خواهند خورد.مسئولین آمریکا درک درستی ندارند و با این محاسبات به جایی نمی رسند.با این قانون های موجودشان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.چهل سال است انقلاب در اوج شکوه است ، ما از کشورهای وابسته به آمریکا وضعیت بهتری داریم.چهل سال آمریکا در عربستان است ولی اهمیت آن روز به روز بدتر می شود ، آمریکا صادرات را قطع کند عربستان نابود می شود.

    ,

    ایت الله موسوی گفت: امروز در سرتاسر کشور نماز جمعه برقرار است ، در نهایت امنیت ولی در کشورهای دیگر مانند عربستان و عراق چنین امنیتی وجود ندارد.باید کاری کنیم که وابستگی کشور به نفت کاسته شود. دولت باید نقش نظارت و هدایت را داشته باشد تا فضای کسب و کار بهتر شود.

    ,

    باید مشکل ساختاری بودجه توسط مجلس و دولت باید حل شود.
    ایت الله موسوی در ادامه گفت: باید با اخلال گران اقتصادی برخورد قاطع صورت گیرد.باید موانع تولید برداشته شود و در کشاورزی به خودکفایی اقتصادی توجه بیشتری شود.باید به نیازهای صنایع رسیدگی شود.باید به سیل زدگان رسیدگی شود.

    ,
    ,

    امام جمعه باقرشهر گفت: در هر شرایطی در برابر دشمنان مقاومت کنیم، برای اصلاح کشور باید چشم به کشورهای بیگانه نداشته باشیم و از درون مشکل را حل کردم. مردم باید به رونق تولید کمک کنن و خرید و مصرف محصولات داخلی را رونق دهیم.آمریکا قطعا شکست خواهد خورد

    ,

    خطیب جمعه بخش کهریزک در پایان افزود: مقاومت در برابر آمریکا گزینه قطعی ملت ایران است و این مقاومت برخورد با اراده هاست و برخورد نظامی نیست و اراده ما قوی تر است بر اراده سست آنها

    ,

     

    ,

    امام جمعه خیرآباد

    , امام جمعه خیرآباد,

    امام جمعه خیرآباد: مردم و مسئولان بدانند جنگی در منطقه نخواهد شد / مسئولان بر فضای مجازی نظارت داشته باشند

    ,

    جت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته خیرآباد بیان داشت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای ابوحمزه ثمالی از خداوند می خواهد تا او را کمک کند تا بر حال خود گریه کند، ما انسان ها بارها شده است که بر حال دیگران ناراحت می‌شویم و گریه می‌کنیم اما کمتر شده است که بر حال خویش هم گریه کنیم اگر به کاستی‌ها و نواقص خود مطلع شویم حتماً گریه خواهیم کرد.

    ,

    وی افزود: در این فراز ایشان به یکی از ابزار و وسوسه های نفس برای فریب انسان اشاره می کند و آن را به تاخیر انداختن کارهای خیر بعلت آنکه فرصت کافی برای این کار دارم و هنوز نرود است اشاره می کند و عمر آدمی را آنقدر طولانی نشان می دهد که انسان گمان کند سال ها در دنیاست و وقت کافی دارد به همین دلیل کاری را صورت نمی دهد و آن وقت به خود می‌آید که دیگر عمرش تمام شده است.

    ,

    امام جمعه خیرآباد با اشاره به فرارسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: این میلاد با برکت را تبریک عرض می کنم و امیدوارم که در زندگی با الگو قرار دادن زندگی امام حسن مجتبی بتوانیم پیروان خوبی برای آن امام همام باشید.

    ,

    وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نظام اسلامی گفت: ایشان ضمن توصیه و دستور کار قرار دادن مشکلات اقتصادی مردم و رعایت تقوا خصوصاً در بحث زندگی اشرافی و تجمل گرایی و ضمن تأکید بر رونق تولید و برطرف کردن آن در بحث مسائل سیاسی نکاتی را فرمودند.

    ,

    طزری اظهار کرد: باید همه بدانیم دشمنی آمریکا امروز آشکار شده است و چیزی بر دشمنی افزوده نشده است این در جواب کسانی که ترامپ را فقط دشمن ایران اسلامی می‌دانند و دموکرات‌ها را بهتر و مودب تر می دانند می باشد.

    ,

    خطیب جمعه خیرآباد بیان کرد: گزینه پیش روی ملت ما مقاومت و ایستادگی است و تجربه نشان داده است هر گاه مقاومت صورت گرفت پیروزی به دست آمد، نمونه اخیر آن قدرت نمایی آمریکا در منطقه بود تا از این طریق و از طریق فشار تحریم بتواند امتیازات دیگری بگیرد اما ایستادگی ملت و مسئولان و توقف فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین باعث شد خود آنان اقرار کنند که قصد جنگ ندارند.

    ,

    وی خاطرنشان کرد: مذاکره با آمریکا سم است و مذاکره با رئیس جمهور فعلی آمریکا سم مضاعف، چرا که آنان نقاط قوت ما را می خواهند و در مقابل هم هیچ تعهدی را نمی پذیرند.

    ,

    امام جمعه خیرآباد افزود: نمونه بارز آن این است که انرژی هسته ای و اورانیوم غنی شده با ۲۰ درصد را که نقطه قوت کشور بود از ما گرفتند و به هیچ تعهدی هم پایبند نشدند و حال به دنبال گرفتن توان موشکی و حضور معنوی ما در منطقه هستند.

    ,

    وی گفت: مردم و مسئولان بدانند جنگی در منطقه نخواهد شد چرا که آمریکا دو موضوع را می داند یکی توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران و دیگری تجربه تلخ شکست های پی در پی در منطقه را از لبنان و سوریه تا عراق و یمن لذا با تحرکات اخیر خود در منطقه فقط قصد ترساندن ملت را دارد که الحمدلله ملت هیچ واکنش منفی از خود نشان نداد.

    ,

    طزری با بیان اینکه فضای مجازی یک واقعیتی است که امروز وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد، اظهار داشت: آنچه باید در این زمینه دانست آنکه سپردن این فضا به دست بیگانگان و بعضاً معاندان نظام اسلامی و تهیه مطلب و اخبار توسط آنان به صلاح نظام اسلامی نیست و آثار و تبعات منفی بسیاری در پی دارد.

    ,

    وی اضافه کرد: آنچه از مسئولان انتظار می رود آن است که بر این فضا نظارت و کنترل داشته باشند و آن را افسار گریخته رها نکنند در هیچ کجای دنیا این گونه که ما عمل می کنیم عمل نمی کنند.

    ,

    امام جمعه خیرآباد در پایان گفت: امروز ارزش‌های اسلامی را از این طریق مورد حجمه قرار می‌دهند و ناهنجاری های اخلاقی، اجتماعی و غیره را گسترش می دهند و نسل جوان را بدون سلاح در مقابل بمباران های بی امان این فضا قرار می دهند.

    ,

     

    ,

     

    ,

     

    ,

    امام جمعه قرچک

    , امام جمعه قرچک,

    امام جمعه قرچک: با مقاومت مثلث شوم را تکه تکه خواهیم کرد

    ,

    حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: بزرگترین پیروزی اسلام و مسلمین راستین، آشکار شدن چهره واقعی دشمنان و برداشتن پرده غفلت و جهالت دل سپردگان داخلی است، کسانی که به دشمن خدا و اهل بیت خوش بیت اند عهد شکنی جدید آمریکا و تکرار خیانت این شیطان برزگ بهترین خیر و پیروزی برای ملت ایران و رهبر فرزانه است.

    ,

    وی گفت: شیطنت و خباثت و جنایت و خیانت آمریکا برای رهبر بصیر و ملت وفادار و مطیع ولی اش ثابت شده بود، مدتی هم که دیگران اعتماد کردند و توجه نکردند و هزاران مشکل و خسران و زیان به مملکت زدند ، تاوانش را مردم پس دادند ، مردم مقاومت ، صبر و کریمانه گذشتند بخاطر انقلاب و رهبر عزیزشان، امروز نوبت جبران خسارتهاست.

    ,

    اسماعیلی بیان کرد: محکم در برابر یاوه گوئیهای دشمن بایستید ، نترسید ، تدبیر رهبر عزیز را عملی کنید، این بخش از کار شما یعنی موضع گرفتن در برار دشمنی های دشمن ، سایه ای بر سر سوء مدیریت ها نیاندازد ، با رونق تولید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید و در نظارت و کنترل بازار و دفاع از حقوق ملت کوتاهی نکنید.

    ,

    وی تاکید کرد: مسئولین محترم ، دولت مردان محترم ، وقتی رهبر عزیزمان فرماید تهدیدات آمریکا غلط زیادی است شما بپذیرید ، بیش از این تعلل و تردید و امید به برجام شرم آور است . خیلی از فرصت ها را از دست دادیم ، خیلی از موارد نقشه راه امام عزیز را کنار گذاشتیم ، نقشه راه رهبر عزیز را نادیده گرفتیم، عزت ما ، عظمت ما ، امنیت ما ، شرافت ما تاکنون به برکت ولایت بوده است ، در قدرت نظامی به تدبیر رهبر فرزانه عمل کردیم موفق شدیم، از این به بعد هم با ولایت و اطاعت از ولی امر می توانیم موفق باشیم ، در حرکت اقتصادی هم گوش دهیم، با تلاش فوق العاده و مجاهدانه و انقلابی گذشته ها را جبران کنید. با مقاومت میشود مثلث شوم را تکه تکه کرد، آمریکا و اسرائیل و آل سعود منفور جامعه جهانی اند.

    ,

    امام جمعه قرچک افزود: دشمن در راهبرد نفوذ اهداف شومی دارد ، مراقب باشیم ، فریب شعرها را نخوریم، بزرگترین هدفش نفوذ در مراکز تصمیم گیری است ، اما موضع شورای عالی امنیت ملی در سالگرد خروج آمریکا از برجام ، موضع خوبی است اگر چه این اقدام دیر هنگام بوده است ، از آغازین روز خروج آمریکا باید طبق تهدید مقام معظم رهبری برجام را آتش می زدید ، این موضع اخیر شما هم یک جواب حداقلی است ، حالا هم گام بگام و مرحله به مرحله باز نوعی مدارا و تأخیر در توفیقات است ،

    ,

    وی تصریح کرد: ما خواهان مقاومت ، مقابله قدرتمندانه و تهدید به دشمن هستیم، دلیلی ندارد در برجام بمانیم ، عده ای باز پیش حرفهایی می زنند که مشکوک است ، ما نمی گذاریم آمریکا فلان کار را بکند ، اصلاً بنا نیست ما مورد حمله واقع بشویم ، بنا نیست تهدید کنیم.

    ,

    وی گفت: فرمانده آمریکا یعنی اسرائیل بیش از دو روز در مقابل مقاومت مظلوم و بی دفاع دوام نمی آورد، اقدامات صورت گرفته در برجام را متوقف کنید ، غنی سازی اورانیوم را شروع کنید ، مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را شروع کنید ، در برابر یاوه خواهیهای دشمنان تسلیم نشوند ، سند ننگین ۲۰۳۰ و FETF را به زباله دان بیاندازند ، یک ساعت از دشمن قطع امید کنید به پیشرفت کمک کردید ، در مقابل با پدیده شوم گرانی و بی ثباتی بازار تدبیر کنید ، همانند مجاهدان نیروی نظامی و انتظامی گوش بفرمان فرمانده باشید تا در بخش اقتصادی موفق شوید .

    ,

    اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: بحران ماکارونی و تن ماهی و اقلام کوچک یک نقشه است ، نقشه وابستگان، این بی عرزه گی در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

    ,

     

    ,

    حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری

    , حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری,

    امام جمعه پیشوا : این پررویی است که می‌گویند ما اختیار نداریم

    ,

    حجت الاسلام باقری افزود: بعد از این همه مذاکره و اجرای برنلمه های گوناگون حالا با پررویی می گویند اختیار نداریم.

    ,

    وی گفت: در طول ۴۰ سال با طرق مختلف و علی رغم میل باطنی رهبران نظام با آمریکا مذاکره کردیم حالا می‌گویند اختیار نداریم از اول میگفتید.

    ,

    حجت الاسلام باقری افزود: اگر داشتید چه می‌گفتید همه را به باد می دادید این همه مسائل و مشکلات بیشتر مربوط به همین نوع مذاکرات است.

    ,

    وی گفت: الان شما رای آورده‌اید همه مسائل و عامل اصلی شما و همه فکران شما هستند.

    ,

    باقری افزود: ۶ سال زمان داشته اید هیچ تغییر رویکرد نداشته اید امید به غرب داشته اید

    ,

    خطیب نماز جمعه پیشوا گفت: کمترین انتظار مردم تغییر رویکرد شماست که به غرب امید نداشته باشیم داخل را تقویت کنیم به مردم اعتماد کنیم.

    ,

    امام جمعه پیشوا تصریح کرد: مردم پای کار هستند و شما فقط مدیریت کنید که کشور ما از منابع کم ندارد.

    ,

    وی افزود: مثال همین شهرستان پیشوا که در تولید محصولات گلخانه ای دامی کشاورزی تولید شیر و باغداری رتبه خوبی در کشور دارد و نمونه است.

    ,

    امام جمعه پیشوا گفت: در همین پیشوا چرا اینجا سرمایه گذاری نمی شود این نشان می‌دهد این موضوع و مدیریت تا مسائل کلان هم ادامه دارد.

    ,

    باقری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: متاسفانه هنوز افرادی هستند که برای کوپن نان به ما مراجعه می‌کنند یعنی چه کسانی وجود دارند که محتاج نان شبشان هستند که این باعث تاسف است.

    ,

    وی گفت: خوشبختانه کمیته امداد بهزیستی هلال احمر و نهادهای خیریه مردمی مانند دارالایتام جوادالائمه مراکز نیکوکاری حضرت امام و مرکز خیریه حضرت خدیجه کبری سپاه در حال خدمت رسانی هستند که افراد تحت پوشش آنها نیز کم نیستند که جای تشکر دارد

    ,

    حجت الاسلام باقری افزود: در کل مقاومت رمز موفقیت و پیروزی است چه در مقابله و نابودی داعش در مسائل هسته‌ای جنگ تحمیلی جبهه مقاومت فتنه ۸۸ و هر تهدیدی که وجود داشته است با مقاومت پیروز شده ایم.

    ,

    خطیب نماز جمعه پیشوا گفت: موضوع مقاومت و پیروزی را مردم می دانند که انشاءالله مسئولین نیز با عمل به آن و حمایت از داخل استکبار را به زانو درآورند.

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه