اخبار داغ

برگزاری جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در نیمه ماه رمضان

برگزاری جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در نیمه ماه رمضان
جمیاری : نگهداری زندانیان در زندان تبعات زیادی دارد به دلیل ازدیاد افراد بدهکار در زندان تراکم جمعیت به وجود می آید که نگهداری آن ها مستلزم هزینه های زیادی است که بار اضافی بردوش دولت می گذرد سوم هزینه آموزش و تربیت را بالا برده و دشوار می سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس مدیرکل زندان های کهگیلویه و بویراحمد گفت: آرزو می کنم که خداوند طاعات و عبادات همه شما را قبول کند با شروع ماه مبارک رمضان درسراسر کشور با جشن های گلریزان درجهت کمک و آزادی  افراد زندانی روبه رو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

اسماعیل جمیاری بیان کرد: خیلی ها تصورشان این است که کار ما تنها مراقبت و نگهداری از زندانیان است اما ما دو رسالت داریم که یکی رسالت تربیتی است که به دنبال آن هستیم که زندانیان اصلاح و تربیت شوند که در این خصوص روزها در زندان های استان  ده ها برنامه خدماتی و بهداشتی برگزار می شود و امید داریم که براساس آیه قرآن بتوانیم زندانی را احیا کنیم.

,

 

,

جمیاری اظهار کرد: هنگامی که زندانی درزندان است خانواده ای آسیب می بیند که هیچ نقشی درجرم زندانی ندارد که دراین خصوص انجمن سازمان حمایت از زندانیان را تشکیل داده ایم، که با وجود همه مشکلات  کمیته امداد همیشه همراه ما بوده و دراین مسیر به ما کمک کرده است.

,

 

,

وی افزود: اقدام دیگرحمایتی ما اشتغال پس از زندانی و آزاد شدن به زندانیان است که مرکز ارائه خروج به آنها خدمات ارائه می کند، سومین مرکز ما ستاد دیه یا ستادرسیدگی به امور دیه زندانی های نیازمند است که زندانی که به صورت غیر عمد سبب جرم می شود.

,

 

,

جمیاری گفت: زندانی که جرم عمدی و غیر عمدی  دارندباهم متفاوت هستند و جامعه وظیفه دارد پس از خروج آن ها از زندان آن ها را پذیرش کند تا چرخه جرم تکرار نشود.

,

 

,

اسماعیل جمیاری اظهار کرد:  زندانیان بدهکار غیر بزهکار زندانیانی هستند که به صورت غیرعمد دچار جرم شده اند و این ها 4 دسته هستند دسته اول کسانی که تصادف می کنند و قتل غیر عمد به وجود می آید دومین گروه  محکومین مهریه و نفقه و سومین گروه محکومین چک بلاغیر کلاهبرداری  و چهارمین گروه هم کسانی هستند که بانک ها و صندوق ها از شکات آن ها هستند.

,

 

,

جمیاری تصریح کرد: نگهداری زندانیان در زندان تبعات زیادی دارد به دلیل ازدیاد افراد بدهکار در زندان تراکم جمعیت به وجود می آید که نگهداری آن ها مستلزم هزینه های زیادی است که بار اضافی بردوش دولت می گذرد سوم هزینه آموزش و تربیت را بالا برده و دشوار می سازد.

,

 

,

وی افزود: برخی از پیامدهای فرد زندانی متوجه خانواده وی است برخی از فرزندان به دلیل نبود پدر ترک تحصیل می کنند و دچار آسیب های اجتماعی می شوند و برخی از همسران زندانی طاقت شان تمام شده وتصمیم برطلاق می گیرند که باعث فرو پاشی خانواده می شودحال در این خصوص این سوال پیش می آید که چه باید کرد؟

,

 

,

مدیرکل سازمان زندان های استان بیان کرد:  طلبکاران تا می توانند گذشت کنند اگر زندانی پول داشت به زندان نمی آمددرگذشته اولین چراغ خیررا خود طلبکاران روشن می کردند که سبب می شد تا بسیاری از زندانی ها آزاد باشند و کم کم این هزینه را بپردازند برخی از زندانیان نیز شکات آن ها بانک ها هستند که توصیه می کنیم مدیرعاملان مهلت دهند تا بدهکاران آزاد باشند و هزینه را بپردازند،  در سال گذشته در جشن گلریزان به کمک شماحدود ۳۰۰ زندانی در استان آزاد شد.

,

 

,

اسماعیل جمیاری اظهارکرد: امسال 557  زندانی غیرعمد دراستان داریم که متأسفانه ۱۶ نفرازاین تعداد خانم هستند و برخی مادر، وتنها راه  کمک کردن است، هرسال در گچساران، یاسوج و دهدشت جشن گلریزان را داشته ایم که  امسال هم این جشن را خواهیم داشت جشن گلریزان در یاسوج در غروب روز تولد امام حسن در زورخانه امام علی(ع) جشن خواهدبود امیدواریم همه کمک کنند.

,

 

,

جمیاری تصریح کرد: درامر ازدواج مهریه سنگین بر خلاف زندگی و سیره اهل بیت است پشتوانه خود را نگاه کنیم و بعد مهریه را تعیین کنیم توصیه کنید هرکس می خواهد از خودرو استفاده کند بیمه داشته باشد حتی کسی که ساختمان می سازد یا کارخانه می خواهد داشته باشد بیمه داشته باشد که محکوم به دیه نشود.

,

 

,

وی درپایان بیان کرد: آرزو می کنم خداوند عبادات  شما را قبول کنند غیرتمان همت کند تا آن ۱۶ خانم زندانی و بقیه زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شده و آن ها رادر عید فطر برسر سفره  آن ها و درکنار خانواده هایشان بنشانیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه