اخبار داغ

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان عنوان کرد؛

اجرای طرح بلوک‌بندی به‌منظور ساماندهی هیئات مذهبی ارومیه

اجرای طرح بلوک‌بندی به‌منظور ساماندهی هیئات مذهبی ارومیه
رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه از اجرای طرح بلوک‌بندی در سطح این شهرستان به‌منظور ساماندهی و ارائه خدمات مناسب به هیئت‌ها خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر بیضایی در گفت‌و‌گو با اروم‌نیوز، با اشاره به برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان اورمی در راستای معرفی هرچه بهتر و بیشتر هیئت‌های سطح شهرستان و نیز ساماندهی این هیئت‌ها، اظهار داشت: از سال گذشته فعالیت دور جدید شورای هیئات مذهبی با تعیین و معرفی ۱۲ برنامه محوری آغاز شده که مهم‌ترین این برنامه‌ها طرح بلوک‌بندی شهرستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: در راستای این طرح، شهرستان ارومیه به ۱۴ بلوک تقسیم شده و هرکدام از این بلوک‌ها به نام یکی از معصومین نامگذاری می‌شود. مهم‌ترین هدف بلوک‌بندی نیز افزایش انسجام میان هیئت‌ها و ساماندهی این هیئت‌ها است که در نظر داریم به بهترین شکل ممکن الجرایی کنیم.

,

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه، عنوان کرد: با ساماندهی هیئات می‌توانیم در خصوص ارائه خدمات به جامعه حسینیان تلاش کرده و به منظور اجرای برنامه‌هایی در سطح ملی و بین‌المللی گام برداریم که امروز شاهد برگزاری برنامه‌هایی در دیگر شهرها هستیم.

,

وی، با اشاره به اجرای برنامه سرکشی از هیئات مذهبی سطح شهرستان، بیان داشت: در این طرح در ول یک سال گذشته بیش از ۳۰۰ هیات سرکشی شده که با احتساب ۳ ساعت فعالیت میانگین برای هر هیئت، می‌توان گفت بیش از ۹۰۰ ساعت فعالیت اعضای شورای هیئات مذهبی در هیئات سطح شهرستان گذشته و همین موضوع ارتباط میان شورا و مسئولین و خادمین هیئت‌ها را ارتقا می‌دهد.

,

بیضایی، هدف نهایی طرح بلوک‌بندی را شامل ۵ برنامه محوری شهرستانی دانست و گفت: در این زمینه برگزاری مراسمات ویژه در ۵ مناسبت شامل میلاد امام حسین(ع)، نیمه شعبان، عید غدیر خم، شهادت حضرت زهرا(س) و هفتم محرم را موضوع اصلی فعالیت هیئت‌ها قرار داده‌ایم که بلوک‌بندی و فعالیت محله‌ای پیش‌نیاز چنین طرح‌هایی خواهد بود.

,

وی، همچنین در خصوص ارائه تسهیلات به اعضای هیئت‌های مذهبی شهرستان، بیان داشت: در این زمینه طی هماهنگی با یکی از فروشگاه‌های سطح شهر ارومیه، ارائه لوازم جهیزیه به صورت اقساطی بدون بهره را پیاده‌سازی کرده‌ایم که در شرایط فعلی جامعه می‌تواند گره‌گشای مشکل ازدواج بسیاری از جوانان باشد.

,

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان ارومیه، در پایان سخنان خود، از برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار برای اعضای هیئت‌های مذهبی نیز خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه طی تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان فنی و حرفه‌ای، برگزاری دوره‌های آموزشی برای جوانان و اعضای هیئات مذهبی و نیز ارائه تسهیلات کم‌بهره برای شروع فعالیت در رشته‌های فنی را شاهد خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه