اخبار داغ

تهیه مستند قره کلیسای چالدران توسط یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه

تهیه مستند قره کلیسای چالدران توسط یکی از شبکه‌های تلویزیونی فرانسه
در راستای معرفی آثار تاریخی ایران، مجموعه تاریخی قره کلیسای چالدران در آذربایجان غربی توسط موسسه فیلم سازی بون پیوش فرانسه فیلمبرداری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا جلیل جباری در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار داشت: موسسه بون پیوش کشور فرانسه، فیلم مستندی را در مورد آثار تاریخی و فرهنگی ایران در دست تهیه دارد که بخشی از آن، به استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، ادامه داد: چند روز پیش دست اندرکاران این موسسه طبق همکاری که اداره کل میراث فرهنگی استان به عمل آورد، به شهرستان چالدران عزیمت کردند تا از مجوعه جهانی قره کلیسا فیلمبرداری کنند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری آذربایجان غربی، عنوان کرد: گروه فیلمبرداری این موسسه از زوایای مختلف از جمله نمای هوائی با استفاده از هلی شات، از قره کلیسا و ۲ کلیسای اقماری آن فیلمبرداری کردند؛ قرار است این مستند از کانال تلویزیونی آرته فرانسه پخش شود.

,

وی، افزود: که قره کلیسا یکی از آثار شاخص تاریخی ایران است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است و مورد توجه خبرگزاری ها، شبکه‌های خبری و گردشگران کشور‌های مختلف می‌باشد.

,

جباری، گفت: هرساله در فصل تابستان هزاران مسیحی و ارمنی از کشور‌های منطقه و ایران جهت انجام مناسک خاص سالانه خود، در این مکان گرد هم می‌آیند و طی سه روز به زیارت مشغول می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه