اخبار داغ

بحران مهاجران در آمریکا؛

خانواده‌های مهاجر از تگزاس به سایر مناطق منتقل شدند

خانواده‌های مهاجر از تگزاس به سایر مناطق منتقل شدند
مقامات مرزی آمریکا با اشاره به بروز بحران انسانی در تگزاس، از انتقال خانواده‌های مهاجر به سایر نقاط کشور خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صد‌ها خانواده مهاجر در بازداشت دولت آمریکا با پرواز از «تگزاس» به «سن دیگو» در جنوب کالیفرنیا منتقل شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش رویترز، مقامات مرزی آمریکا از گسترش طرح‌هایی برای انتقال هوایی هزاران خانواده مهاجر به مناطقی دورتر از مرزهای جنوبی آمریکا با مکزیک خبر دادند.
,
 
,
اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا اعلام کرد شمار مهاجران دستگیر شده از اول اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون به ۵۲۰ هزار نفر رسیده است که بالاترین میزان در یک دهه اخیر محسوب می‌شود. در هفته گذشته به طور میانگین روزانه ۴۵۰۰ مهاجر در مرز آمریکا دستگیر شدند.
,
 
,
براساس گزارش این اداره افزایش شمار دستگیرشدگان بررسی پرونده‌های خانواده‌های مهاجر ظرف ۲۰ روز قانونی را با دشواری مواجه کرده است.
,
 
,
یکی از مقامات اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا ضمن اشاره به بروز بحران انسانی در تگزاس، از انجام سه پرواز دیگر از دره «ریو گراند» به سن دیگو در جنوب کالیفرنیا خبر داد. در هر پرواز حدود ۱۳۰ مهاجر به سن دیگو منتقل شدند.
,
 
,
وی افزود که پایانی برای اجرای این طرح مشخص نشده و هیچ کودکی بدون همراه به جای دیگری منتقل نخواهد شد.
,
 
,
در بیانیه اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا از دیگر شهر‌های پذیرای مهاجران صحبتی نشده است، اما رسانه‌ها اعلام کردند این سازمان در حال بررسی شهر‌هایی مانند «دیترویت»، «میامی و بوفالو»، «نیویورک» و سایر شهر‌هایی که سازمان در آن‌ها امکاناتی در اختیار دارد، هستند.
,
 
,
اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا در بیانیه خود آورده است از ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۱۸۰ هزار خانواده مهاجر را به مناطق مختلف آمریکا منتقل کرده است و امکانات لازم برای مراقبت از کودکان مهاجر را با توجه به حجم بالای دستگیری‌ها در اختیار ندارد.
,
 
,
«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا یا اعلام وضعیت اضطراری در موضوع مهاجرت قصد داشت با دور زدن کنگره بودجه تقریبا ۶ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی، مهم‌ترین وعده انتخاباتی خود در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ را تامین کند که در نهایت در دادگاه به چالش کشیده شد.
,
 
,
تاکنون ۴ کودک گواتمالایی مهاجر جان خود را به دلیل مشکلات موجود در بازداشتگاه‌های آمریکا از دست داده‎اند.
,
 
,
منبع: میزان
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه