اخبار داغ

در راستای احیای بازار قلعه محمود صورت گرفت؛

رونق اقتصادی بازار قلعه محمود/ داروخانه گیاهان دارویی در بازار قلعه محمود راه اندازی می‎شود

رونق اقتصادی بازار قلعه محمود/ داروخانه گیاهان دارویی در بازار قلعه محمود راه اندازی می‎شود
بازار قلعه محمود یک جاذبه توریستی بسیار مهم است که می تواند به یک مرکز اقتصادی در شهر کرمان تبدیل شود و به رونق بازار میدان قلعه و بازار بزرگ هم کمک کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان : بازار قلعه محمود یکی از بناهای تاریخی استان کرمان است که قدمت آن به دوره ی قاجار برمیگردد و این بازار در سال ۱۳۸۰  به عنوان یک  اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این بازار از خیابان امام روبه‌روی تکیه میدان قلعه آغاز می شود و به خیابان احمدی روبه‌روی مسجد قائم ختم می شود طول بازار قلعه محمود حدوداً ۵۰۰ متراست .

,

این بازار روزگاری قلب اقتصاد و تجارت در کرمان بوده است اما اکنون از مجموع صدها حجره زیبای بازار تنها سه مغازه مشغول به کار هستند این بازار پس از چندین سال  رونق  نداشتن تبدیل به متروکه شده است و کمتر کسی به این اثر تاریخی پا می گذارد.

,

طبق نشست هایی که استانداری، شهرداری، سازمان میراث فرهنگی و اداره اوقاف با یکدیگر داشتند  سازمان  جهاد دانشگاهی را  به عنوان مجری طرح تسهیل گری شهر و همین طور به عنوان معین اقتصادی شهر کرمان انتخاب نموده است  تا در این راستا بازار قلعه محمود را احیا کند

,

رضا کامیاب رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان در خصوص احیای بازار قلعه محمود عنوان کرد: جهاد دانشگاهی  طرحی را آماده کرده است که این طرح با همکاری دستگاه های زیربط انجام می شود این عمل یک کار بین سازمانی گسترده است امیدواریم که این کار با همت همه ی دستگاه ها محقق می شود

, راه آرمان,

کامیاب با اشاره به اینکه بازار قلعه محمود یک فرصت بسیار مهم برای اقتصاد شهر کرمان است بیان کرد: بازار قلعه محمود  یک جاذبه توریستی بسیار مهم است که  می تواند به یک مرکز اقتصادی  در شهر کرمان تبدیل شود و به رونق بازار میدان قلعه و بازار بزرگ هم کمک کند.

,

وی افزود: بزرگترین اقدام دراحیای بازار قلعه محمود جلب مشارکت دستگاه ها و مردم است این بازار سال ها ست که متروکه شده است شناساندن این بازار به مردم و جلب مشارکت صنف ها در بازار باعث رونق این  بازار می شود.

,

رئیس جهاد دانشگاهی استان در خصوص اقدام های صورت گرفته است اظهار داشت: تعداد زیادی از صاحبان حجره ها  شناسایی شده است که تعدادی از این حجره ها خصوصی هستند و تعدادی از آن ها هم وقف اداره اوقاف هستند .

,

کامیاب با بیان اینکه محله بازار قلعه محمود تمام ویژگی های یک محله ی تاریخی را دارد تصریح کرد: تمام دارایی های این محله از جمله مسجد ،آب انبار، حمام ،زور خانه و بازار شناسایی شده است  که خوشبختانه بخش قابل توجهی از این دارایی ها حفظ شده است  و برخی هم در حال مرمت و بازسازی هستند .

,

رئیس جهاد دانشگاهی استان درخصوص روشنایی بازار افزود: با توجه به این که این بازار سال ها است که به متروکه تبدیل شده است روشنایی آن خیلی اهمیت دارد و با پیگری های انجام شده و با همکاری اداره برق تا دو ماه آینده روشنایی بازار انجام می شود  .

,

وی با اشاره به اینکه تمام فرصت هایی که به لحاظ اقتصادی در بازار وجود دارد شناسایی شده است عنوان کرد : در صنعت توسعه فرهنگی اجتماعی شهر کرمان که به وسیله ی جهاد دانشگاهی و به سفارش استانداری تعیین شده است  این بازار را به عنوان بازار صنایع دستی و تولیدات سنتی استان کرمان  در نظر گرفته شده است .

,

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان بیان کرد : برنامه ریزی ها برای بازگشت افراد برای کسب و کار و فضای اقتصادی در بازارصورت گرفته است که در همین راستا غرفه ها در حال مرمت هستند و به زودی یک مرکز گیاهان دارویی و داروخانه ی گیاهان دارویی زیر نظر پزشکان گیاهان دارویی توسط جهاد دانشگاهی راه اندازی می شود که این بخش شامل ۳ غرفه است .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه