اخبار داغ

اجرای طرح بیابان زدایی در سیریک/ 100 هکتار از کانون های شن های روان کندال مالچ پاشی شد

اجرای طرح بیابان زدایی در سیریک/ 100 هکتار از کانون های شن های روان کندال مالچ پاشی شد
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک گفت: 100 هکتار از کانون های شن های روان در شهرستان سیریک مالچ پاشی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اصغر بیژنی، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به منظور بیابان زدایی و تثبیت خاک و مقابله با شن های روان 100 هکتار از زمین های روستای کندال از توابع بخش بمانی شهرستان سیریک مالچ پاشی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی عنوان کرد: برای اجرای این پروژه بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

,

بیژنی تصریح کرد: یکی از معضلات شرق استان و شهرستان سیریک پدیده بیابان زائی است که ساکنین مناطق روستایی را تحت تاثیر خود قرار داده و زندگی را با چالش های جدی برای آنان ایجاده کرده است.

,

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیریک گفت: یکی از راههای بیان زائی سریع الاجابه عملیات های بیولوژیکی مالچ است که به دو روش  طبیعی استفاده از لاشه و برگ و خاک اره و روش مصنوعی مالچ نفتی و معدنی است که برای مقابله سریع با فرسایش خاک از این پوشش ها استفاده می شود.

,

گفتنی است  شهرستان 45 هزار نفری سیریک در 175 کیلومتری شرق مرکز استان قرار دارد و شهرستان سیریک بعد از شهرستان جاسک با 46 هزار کانون فرسایش بادی بیشترین سطح بیابان را در استان برخوردار است که برای مقابله با بیان زدایی  تاکنون با روش های ایجاد بند و بند سار و کاشت نهال  صورت گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه