اخبار داغ

استاد دانشگاه بوستون آمریکا:

اختلاف در کاخ سفید در خصوص ایران جدی است

اختلاف در کاخ سفید در خصوص ایران جدی است
«جفری کارلینر» معتقد است که بولتون و پمپئو خواهان اعمال سیاست های سخت تر ایالات متحده امریکا نسبت به ایران هستند اما ترامپ خواهان مذاکره با ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شد. به دنبال آن وی احیای تحریم‌های گذشته و وضع تحریم‌های مکمل علیه ایران را اعلام کرد و افزود کشورهایی که با ایران به همکاری تجاری ادامه بدهند نیز شامل تحریم خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ۷ اوت سال ۲۰۱۸ اجرایی شد. واشنگتن اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و از خریداران نفت ایران خواست از اینکار خودداری ورزند. روز ۵ نوامبر تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران اجرایی شد. واشنگتن ابتدا در خصوص کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت‌های موقت از تحریم نفتی اعلام کرد اما از روز جمعه واردات نفت از ایران بطور کامل ممنوع اعلام شده و معافیت‌های فوق الذکر لغو شد.
,
 
,
اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از تحریم‌های نفتی و محدودیت‌های هسته‌ای جدید آمریکا علیه ایران ابراز تأسف کرد.
,
 
,
امضا کنندگان این بیانیه، «تاسف عمیق» خود را از تحریم‌های مجدد آمریکا پس از خروج این کشور از برجام ابراز کرده‌اند. آن‌ها همچنین بار دیگر تعهد خود به برجام را اعلام کردند.
,
 
,
در این راستا خبرنگار مهر گفتگویی با پروفسور «جفری کارلینر» استاد دانشگاه بوستون آمریکا انجام داده که در ادامه می‌آید.
,
 
,
*در پی تصمیم اخیر ترامپ، ایالات متحده امریکا تحریم‌های مربوط به تأسیسات هسته‌ای ایران را اجرا می‌کند. این تصمیم را چگونه می‌توان ارزیابی کرد؟
,
 
,
هدف از تحریم‌های جدید اعمال فشار بر ایران برای کاهش و یا متوقف ساختن فعالیت‌های خود و حمایت از متحدانش در سوریه، یمن، لبنان و شاید عراق است.
,
 
,
*دونالد ترامپ اخیراً گفته است عربستان سعودی و امارات متحده عربی شکاف ناشی از عدم فروش نفت ایران را در بازار پر می‌کنند. آیا آنها می‌توانند این شکاف را پر کنند؟
,
 
,
عربستان سعودی و امارات متحده عربی شاید ظرفیت کافی برای جایگزینی صادرات نفت ایران را داشته باشند. اگرآنها این کار را انجام ندهند، قیمت نفت پس از آخرین اعلامیه مربوط به تحریم‌های آمریکا به شدت افزایش خواهد یافت.
,
 
,
*وزیر امور خارجه ایران اخیراً دونالد ترامپ را از «تیم B» (جان بولتون) جدا کرد. آیا شما فکر می‌کنید ترامپ متمایل به مذاکره با ایران بدون در نظر گرفتن تیم B است؟
,
 
,
جان بولتون و مایک پومپئو قطعاً مشتاق تحقق سیاست‌های سخت‌تر ایالات متحده امریکا نسبت به برخی کشورها از جمله کره شمالی، ونزوئلا و روسیه هستند که به نظر می‌رسد اشتیاق آنها نسبت به دونالد ترامپ در این مورد بیشتر است.
,
 
,
شاید آنها همچنین خواهان اعمال سیاست‌های سخت‌تر ایالات متحده امریکا نسبت به ایران باشند نسبت به آنچه ترامپ علیه ایران می‌خواهد. هرچند که این موضوع چندان روشن نیست. قطعاً درست است که ترامپ دوست دارد با ایران مذاکره کند. شاید احتمال مذاکرات بین ترامپ و ایران وجود داشته باشد.
,
منبع: مهر
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه