اخبار داغ

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران:

جایگزین گوشت قرمز مشخص شد

جایگزین گوشت قرمز مشخص شد
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران گفت: در پی گرانی سایر منابع پروتئینی، مردم به مصرف قارچ روی آورده‌اند به نحوی که آمار ما از افزایش ۱۰‌درصدی مصرف قارچ خبر می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قرچک آنلاین; محمدحسن افشار رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر قیمت کیفی‌ترین قارچ خوراکی یک هشتم گوشت قرمز است، پیش‌تر مصرف قارچ تنها در غذاهای فست فودی مرسوم بود، اما اکنون مردم قارچ را در غذاهای سنتی از جمله انواع خورشت‌ها نیز استفاده می کنند.
وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجمن، جایگزینی قارچ با گوشت قرمز در غذاهای برخی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در دستور کار است.
افشار با اشاره به افزایش تولید قارچ در کشور در سال‌جاری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری تولید قارچ در کشور با افزایش ۲۰‌درصدی به ۱۸۰ هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: ۲۰ تا ۳۰‌درصد قارچ تولیدی کشور در فست فودها و رستوران‌ها مصرف می‌شود، حدود ۶۰‌درصد آن، مصرف خانگی دارد و ۲۰‌درصد نیز صادر می‌شود.
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی ایران در پایان خاطرنشان کرد: قیمت هر کیلوگرم قارچ در بازارهای صادراتی را ۵/ ۲ دلار عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه