اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم از دولت راضی نیستند

مردم از دولت راضی نیستند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم از دولت راضی نیستند، گفت: اگر دولت فضا را برای کسب و کار باز کند خود تولید کننده می داند چه کاری انجام دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا معصومه آقاپور علیشاهی ، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادیشبکه خبری تهران نیوز، تاخیر را علت اصلی عدم تاثیر تعلق گرفتن ارزهای یارانه‌ای به شرکت‌های دولتی دانست و اظهار داشت: شرکت‌های دولتی ارز یارانه‌ای 4200 تومانی را با تأخیر تحویل گرفتند و اساس تصمیم ارز 4200 تومانی اشتباه بود و سبب نازضایتی مردم از دولت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

وی در ادامه بابیان اینکه شرکت‌های دولتی علی‌رغم آن که ارز یارانه‌ای دریافت کردند اما به علت تأخیر در دریافت ارز نتوانستند تاثیری در کاهش قیمت کالاهای اساسی داشته باشند، عنوان کرد: برنامه ارز 4200 تومانی بدون برنامه‌ریزی اجرا شد و نظارت بر آن بسیار مشکل بود که این امر سبب ضربه‌های جبران‌ناپذیر به اقتصاد شد.

,

 

,

دلیل اصلی گرانی کالاهای اساسی

, دلیل اصلی گرانی کالاهای اساسی,

آقاپورعلیشاهی یکی ازدلایل اصلی گرانی کالاهای اساسی را تحریم دانست و افزود: تحریم سبب گران‌تر شدن مواد اولیه فروشگاه‌ها شد وهزینه نقل و انتقال پول و تعرفه‌های گمرگی تاثیر بسزایی در این امر داشتند.

,

وی افزود: در دو ماه اخیر تعرفه‌های گمرکی مربوط به کشور عراق تا 50 درصد افزایش پیدا کرده است و با این افزایش تعرفه کالاهای اساسی گران‌تر خواهند شد و قیمت مواد اولیه بالاتر می‌رود.

,

آقاپورعلیشاهی عنوان کرد: امروز از یک تولیدکننده بازدید داشتم که محصولات خود را به آمریکا و کانادا صادر می‌کرد و این نشان دهنده این است که تولید‌کنندگان ما از وزارت امور خارجه قوی‌تر عمل می‌کنند.

,

نماینده مردم شبستر در مجلس تأکید کرد: تنها راهکار برای حل مشکل گرانی کالاهای اساسی این است که دولت حق تصدی گری را بردارد و بخش‌نامه و آیین نامه‌های پشت هم برای تولیدکنندگان صادر نکند و فضا را برای کسب و کار اگر باز کند خود تولید کننده می داند چه کاری انجام دهد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت باید موارد ذکر شده را رعایت کند تا اعتماد از دست رفته تولیدکنندگان و مصرفکنندگان را جلب کند و باید طی تجربه 14 ماهه خود بر پافشاری به نظارت به بخش خصوصی آگاه شده باشد که تنها نتیجه منفی نارضایتی مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه