اخبار داغ

رئیس صنف مشاورین املاک استان کرمان:

در بخش مسکن تولید عرضه بالاتر از تقاضا است/ اکثریت ساخت و سازها در کرمان خصوصی است

در بخش مسکن تولید عرضه بالاتر از تقاضا است/ اکثریت ساخت و سازها در کرمان خصوصی است
با توجه به رکود بخش مسکن و کاهش ساخت و ساز در چند سال اخیر متاسفانه تولید عرضه بسیار کم تر از تقاضاست و این مسئله یکی از عوامل رشد قیمت‎ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن شهریاری رئیس صنف بنگاه داران و مشاورین املاک استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛عنوان کرد: متاسفانه رشد مسکن  نسبت به سال قبل حدود ۵۰ درصد برآورد می شود و این افزایش قیمت تاثیر منفی زیادی بر قدرت و توانایی  خریداران گذاشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

شهریاری در مورد بازار عرضه و تقاضا بیان کرد: با توجه به رکود بخش مسکن و کاهش ساخت و ساز در چند سال اخیر متاسفانه تولید عرضه بسیار کم تر از تقاضا است و این مسئله یکی از عوامل رشد قیمت‌ها محسوب می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه دلالان و واسطه‌ها بدون پرداخت مالیات و سایر هزینه‌ها سود زیادی از افزایش قیمت ها می برند تصریح کرد: دلالان و واسطه ها در این میان با سوء استفاده از سایت ها و ایجاد فضای روانی و قیمت های کاذب تحصیل سود می نمایند.

,

رئیس صنف مشاورین املاک استان در خصوص نقش سایت ها در افزایش قیمت ها اظهار داشت: متاسفانه سایتی که مرکزیت آن در تهران است باعث ایجاد تورم و حباب در قیمت املاک سراسر کشور گردیده که لازم است دست اندرکاران چاره ای بیاندیشند.

,

شهریاری  در رابطه با مسکن مهر افزود: مسکن مهر بسیاری از متقاضیان دارای خانه شده اند اما از کیفیت ساخت و مصالح گله مند هستند.

,

وی در خصوص مقاوم سازی خانه های قدیمی بیان کرد: متاسفانه به مقاوم سازی خانه های قدیمی  توجه چندانی نمی شود و بیشتر اقداماتی که صورت می گیرد درخصوص زیبا سازی و نما سازی خانه ها است .

,

رئیس صنف مشاورین املاک استان در ادامه عنوان کرد: با توجه به بالا رفتن سن ازدواج و کاهش قدرت خرید زوج های جوان اکثرا اجاره نشین هستند و تعداد زیادی ممکن است در میان سال توانایی خرید مسکن را پیدا کنند

,

شهریاری در خصوص افزایش قیمت اجاره بها  در استان افزود: مبلغ رهن و اجاره نسبت به نرخ تورم افزایش چشمگیری داشته و نسبت به سالهای قبل رشد بسیار زیادی را شاهد بوده است وی در ادامه در پایان عنوان کرد: در شهر کرمان اکثریت ساخت و سازها خصوصی است و در مواردی تعاونی های مسکن اقدام به ساخت و ساز می نمایند

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه