اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان:

فشارخون، بیماری صعب العلاج است

فشارخون، بیماری صعب العلاج است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان با نزدیک شدن به اجرای طرح بسیج کنترل فشار خون از 17 خرداد تا 15 تیرماه اظهار داشت: فشار خون یک نوع بیماری صعب العلاج است که باید به آن اهمیت بسیار داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در استان کرمان از 17 خرداد ماه آغاز و تا 15 تیر ماه ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : رسالت اجتماعی در بخش سلامت می تواند نقش تاثیرگذاری باشد زیرا به موضوعاتی پرداخته می شود که در آن افراد بزرگسال و پرفشارخون است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود: طرح بسیج کنترل فشارخون در دستور کار وزارت خانه قرار گرفته که بخشی از سلامت جامعه شاید با کنترل فشار خون تامین کرد.

,

رشیدی نژاد با بیان اینکه در ابتدا باید تعریفی از فشار خون داشته باشیم، تصریح کرد: عمدتا بیماریهای غیرواگیر در سطح خطرات انسانی قرار می گیرد به طور مثال بیماری دیابت، کلیوی، تصادفات، قلبی و عروقی و بیماریهای روحی و روانی که عامل اصلی آنها فشار خون بالا است.

,

وی ادامه داد: شیوع این نوع بیماریها بالاست که ۲۰ الی ۲۵ درصد و در برخی جوامع ۳۰ درصد فشارخون وجود دارد که اگر آگاه سازی و غربالگری شود شاید بشود با درمان های ساده از بروز عوارض فشارخون جلوگیری شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان بیان داشت: اگر به کنترل فشارخون ورود شود و به مردم آگاهی داده شود که مواظب خود باشند به سلامت جامعه هم از لحاظ کیفی و اقتصادی کمک خواهد شد .

,

رشیدی نژاد با تاکید بر اینکه تا فشار خون گرفته نشود نمی توان تشخیص داد که شخص دچار فشارخون هست یا نه، اذعان داشت: فشار خون یک نوع بیماری صعب العلاج است که باید به آن اهمیت داده شود.

,

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد از فشارخون مشخص نیست، عنوان کرد: در اکثر موارد فشار خون بالا علامتی ندارد و فرد احساس هیچ گونه ناراحتی نمی کند.

,

رشیدی نژاد تصریح کرد: اکثر موارد فشارخون خفیف است و بیمار احساس هیچ گونه ناراحتی نمی کند مگر اینکه دچار عارضه ای شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: فشار خون به صورت مخفیانه و خاموش می تواند مخاطره آمیز باشد و شیوع آن بالا است و شناخت افراد جامعه مبتلا به این بیماری نیاز به بررسی و بسیج همگانی دارد.

,

وی عنوان کرد: در این رابطه معاونت های اجتماعی، پایگاه های سلامت، حوزه بهداشت و بیش از ۴۰۰ مرکز آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

,

رشیدی نژاد افزود: افرا د بالای ۳۰ سال به علاوه خانم های باردار و کلیوی باید فشارخون آنها اندازه گیری شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان همچنین عوامل ژنتیکی و وراثتی نیز می تواند در فشار خون بالا وجود داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه