اخبار داغ

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان:

ماموریت دستگاه‌های اجرایی در جلسه راهبردی جمعیت استان باید مشخص شود/ جمعیت استان زنجان رو به پیری است

ماموریت دستگاه‌های اجرایی در جلسه راهبردی جمعیت استان باید مشخص شود/ جمعیت استان زنجان رو به پیری است
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه جلسه راهبردی جمعیت جای تحلیل جمعیت نیست گفت: در این جلسه تصمیمات راهبرد‌ی تعریف شده در حوزه جمعیت باید بررسی شده و ماموریت دستگاه‌ها مشخص شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; خدابخش مرادی نافچی امروز در جلسه شورای راهبردی جمعیت با تاکید بر جامع و کامل بودن اطلاعات جمعیت استان زنجان اظهار کرد: جمعیت مبنای تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: هر چه اطلاعات دقیق صحیح از جمعیت داشته باشیم تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران ما می‌توانند یک نظام عملیاتی مبتنی بر واقعیت‌ها را در حوزه تصمیم‌شان اتخاذ کنند.

,

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه روند جمعیت کشور رو به کهن‌سالی است افزود: کاهش موالید در استان زنجان در سال 96 از 20 هزار 185 به 18 هزار و 97 نفر در سال 97 رسیدیم.

,

وی خاطر نشان کرد: این آمار نشان دهنده کاهش موالید و کاهش بعد خانوار و سیر سن جمعیت به مسن بودن است.

,

مرادی با اشاره به اینکه اسم جلسه شورای راهبردی جمعیت است بیان کرد: اینکه در هر جلسه‌ای بنشینیم و تحلیلی از جمعیت داشته باشیم مشکلی حل نمی‌شود و اینجا جلسه راهبردی است و اگر می‌خواهیم راهبردی‌های تعیین شده را به سرانجام برسانیم باید برای هر کس در حوزه کاری خود ماموریت تعریف شود.

,

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه هر کدام از اعضای حاضر در این جلسه اهداف ماموریتی دارد بیان کرد: در این جلسه باید ماموریت‌ها را تعریف کنیم و برای رفع برخی از مشکلات مانند کاهش موالید، تسهیل‌گری در ازدواج و غیره که امکان دارد وجود داشته باشد ماموریت داده شود.

,

وی با اشاره به اینکه با تلاشها جدی در تحقق ماموریت‌ها صورت بگیرد و مقایسه‌ای هم در تغییر وضعیت استان نسبت به کشور را داشته باشیم بیان کرد: بومی سازی کردن سیاست‌های کلی تعریف شده در حوزه جمعیت در مقایس استان زنجان باید در دستور عمل قرار بگیرد.

,

مرادی خاطر نشان کرد: در جلسه راهبردی سیاست‌های کلی که برای سال 98 در حوزه جمعیت از موانع توسعه و رشد جمعیت و مشکلات فرآروی این حوزه را شناسایی کرده و براساس آن برای دستگاه‌های اجرایی ماموریت‌های عملیاتی و اجرایی را تعریف کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: باید در این جلسه راههای برون رفت از مسائل موجود در حوزه جمعیت استان در حوزه کاهش موالید افزایش طلاق و غیره و همچنین برای فعال کردن و پویا کردن جمعیت‌مان و تقویت هویت ایرانی جمعیت‌مان مطرح کرده و اقدام عملی داشته باشیم.

,

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خاطر نشان کرد: در هر جلسه‌ای ماموریت یکی از این محورهای تعریف شده در حوزه جمعیت را بررسی کرده و مسائل مربوط به آن را مطرح کنیم و با تعریف ماموریت برای رفع آن اقدام عملی داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه