اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان: ‏

۴۴ درصد افراد از سکته مغزی و قلبی می‌میرند/ ‏افراد دارای پرفشاری خون شناسایی می‌شوند

۴۴ درصد افراد از سکته مغزی و قلبی می‌میرند/ ‏افراد دارای پرفشاری خون شناسایی می‌شوند
معاون دانشگاه علوم پزشکی زنجان‏ با اشاره به افزایش بیماریهای غیرواگیر گفت: ‏۴۴ درصد افراد از سکته مغزی و قلبی می‌میرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه بیماری پرفشاری خون نخستین عامل خطر مرگ و میر و ناتوانی در جهان و ایران است، اظهار کرد: این عامل خطر تا حدود زیادی قابل پیشگیری و البته قابل کنترل است اما متاسفانه میزان آگاهی مردم از این بیماری پایین و نیمی از افراد جامعه از بیماری خود مطلع نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی بیماری‌های غیر واگیر را  پیچیده و با برنامه ریزی سخت و دشوار دانست و عنوان کرد: یکی از بیماری های غیر واگیر سکته های مغزی و قلبی است که ۴۴  درصد از افراد از سکته مغزی و قلبی می میرد که تاثیر تغذیه و رژیم غذایی و فعالیت بدنی استرس ها و فشارهای روحی و روانی در آن تاثیر دارد.

,

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه حوزه بیماریهای غیر واگیرحوزه بسیار وسیعی است؛ گفت: درهمین راستا وزارت بهداشت کمپین فشارخون را به دستور رئیس‌جمهور با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی راه اندازی کرده و افرادی که در جامعه بالای ۳۰ سال و مادران باردار را در هر گروه سنی قرار دارند از لحاظ پرفشاری خون مشخص کنیم و غربالگری کنیم.

,

وی  ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیرماه زمان اطلاع رسانی در این مورد اعلام کرد و افزود: پر فشاری خون قاتل خاموش نامیده می‌شود و با آسیب مستقیم و باعوارض جانبی و مشکلاتی که برای فرد و خانواده ایجاد می‌کند،  فرد را به نیروی ناتوان تبدیل میکند و برای خود فرد و دولت هزینه زیادی تحمیل می کند که از این لحاظ توجه به آن بسیار اهمیت دارد.

,

صائینی با بیان اینکه 60 درصد از افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود  اطلاعی ندارند، خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنیم تا این فرهنگ را در جامعه جا بیندازیم، هدف این است که ۱۰۰ درصد جامعه  این  طرح را قبول کنند و تا آنجا که می توانیم تمام افراد با پرفشاری خون شناسایی شوند و نتایج آن نیز در آینده مشخص خواهد شد، این برنامه نیز مانند واکسیناسیون فلج اطفال که با موفقیت انجام شد با موفقیت به پایان خواهد رسید.

,

وی بیان کرد: در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که مراجعین از بابت سکته مغزی بیمارستانها کاهش یابد و امیدواریم با همراهی همه دستگاه های اجرایی کار به صورت فوق‌العاده انجام شود، و مردم یک زندگی با کیفیتی را تجربه کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه