اخبار داغ

عنصر آزاردهنده فضای مجازی از دید فیروزآبادی

عنصر آزاردهنده فضای مجازی از دید فیروزآبادی
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ما در فضای مجازی با پدیده‌های رایجی همچون اخبار جعلی و ربات‌های مجازی مواجه هستیم که این اخبار جعلی را میلیون‌ها بار بازنشر می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالحسن فیروزآبادی در همایش روز جهانی ارتباطات با اشاره به سه دوره جهش فناوری در جهان اظهار کرد: جهان در طی چند دهه اخیر سه دوره الکترونیکی شدن، دیجیتالی شدن و ظهور فضای مجازی را سپری کرده این سه دوره، فضای رسانه‌ای جهان و ارتباطات جهانی به طور کامل دگرگون کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ادامه داد: با شکل‌گیری فضای مجازی، همه امور به سمت اجتماعی شدن رفته و روابط عمومی‌ها در این راه نقش مهمی پیدا کرده‌اند.

,

وی یادآور شد: در عصر جدید، ارتباطات بسیار آسوده شده و تمام جهان، مخاطب اطلاعات منتشره در فضای مجازی شده‌اند.

,

فیروزآبادی اعلام داشت: در حال حاضر ۳.۵ میلیارد کاربر اینترنتی وجود دارند که محتواهای تولیدی بدون محدودیت زمانی از سوی آن‌ها خلق شده و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در این فضا شاهد ظهور بازیگرانی هستیم که مانند قبل، رسمی نبوده و در تولید محتوا، محدودیتی ندارند؛ در چنین فضایی نقش روابط عمومی و رسانه کاملاً متفاوت شده و دیگر مانند قبل نیست.

,

وی اذعان داشت: تفاوت‌ها تنها در ابزارها نیست، بلکه کلیت فضای ارتباطی متفاوت شده و در حال حاضر با جهانی شفاف روبرو هستیم که این شفافیت بیش از حد موجب کدری کل فضا شده است.

,

فیروزآبادی با طرح این سؤال که چگونه باید این کدری را رفع کرد یادآور شد: با آماده‌سازی اذهان مخاطبین، افزایش سواد رسانه‌ای و صرف زمان می‌توان در مسیر صحیح قدم برداشت.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی متذکر شد: نهادها و رسانه‌های رسمی باید در این راه پیش قدم شده و سواد مجازی مردم را افزایش دهند و تحرکات و التهابات این فضا را با چنین آموزش‌هایی به حداقل برسانند.

,

وی با تأکید بر بحران‌زا بودن برخی تحرکات در فضای مجازی یادآور شد: بعضی اوقات اخبار در فضای حقیقی ایجاد می‌شوند، در فضای مجازی منعکس شده و واکنش غیرمنتظره جامعه نسبت به این انعکاس موجب بروز بحران در اجتماع می‌شود.

,

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: ما در فضای مجازی با پدیده‌های رایجی همچون اخبار جعلی و ربات‌های مجازی مواجه هستیم که این اخبار جعلی را میلیون‌ها بار بازنشر می‌کنند و همین دو عنصر می‌تواند زمینه‌ساز بحران در جوامع باشد.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تأکید بر اینکه برخی با این ابزارها به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند اعلام داشت: عملکرد موفق یک واحد روابط عمومی به این است که به صورت منسجم و شبکه‌ای بتواند بین سازمان متبوع خود و ذی‌نفعان و ذی‌ربطان ارتباط مستقیم برقرار کرده و در کنار عملکرد فعال خود، سازمانی برای رصد اتفاقات فضای مجازی تشکیل دهد.

,

وی بیان داشت: صحت اخبار منتشر شده در فضای مجازی باید با سرعت تمام توسط گروه‌های روابط عمومی اعتبار سنجی شوند و چیزی که در حال حاضر آزار دهنده است، توقف برخی روابط عمومی‌ها در فضای سنتی و غافل ماندن از تحولات عصر جدید است.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه