اخبار داغ

نگرانی در مورد تداوم کاهش نرخ زاد و ولد در آمریکا

نگرانی در مورد تداوم کاهش نرخ زاد و ولد در آمریکا
بر اساس گزارش تازه مراکز آماری ایالات متحده، نرخ زاد و ولد در آمریکا برای چهارمین سال متوالی کاهش یافته و در سال 2018 به تنها 3.7 میلیون نفر نوزاد جدید رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تک تایمز، بر اساس گزارش تازه مراکز آماری ایالات متحده، نرخ زاد و ولد در آمریکا برای چهارمین سال متوالی کاهش یافته و در سال 2018 به تنها 3.7 میلیون نفر نوزاد جدید رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 این رقم دو درصد کمتر از نرخ زاد و ولد ثبت شده در آمریکا در سال 2017 است.
,
 
,
این میزان زاد و ولد اندک در 32 سال اخیر در آمریکا بی سابقه بوده و نگرانی در مورد افزایش کهنسالان در این کشور و کاهش نیروی کار جوان در امریکا را در آینده افزایش داده است.
,
 
,
کاهش نرخ زاد و ولد در امریکا محدود به گروه نژادی یا سنی خاصی نیست و در تمامی بخش های جمعیت این کشور مشاهده می شود. البته میزان زاد و ولد در زنانی که در اواخر دهه 30 زندگی و اوائل دهه 40 زندگی خود به سر می برند به میزان بسیار محدودی (در حد یک تا دو درصد) در سال 2018 نسبت به سال 2017 افزایش یافته است.
,
 
,
با بهبود شرایط اقتصادی امریکا در سال های اخیر و افزایش مشاغل در دسترس در این کشور، پیش بینی می شد نرخ زاد وولد در این کشور بیشتر شود، اما ظاهرا جوانان در این کشور به دلایل مختلفی علاقه چندانی به بچه دار شدن ندارند.
,
 
,
بر همین اساس، نرخ زاد و ولد در زنان بین 15 تا 19 سال در آمریکا در سال 2018 نسبت به سال 2017 برابر با 7 درصد کاهش یافته است و البته این کاهش در مقایسه با سال 2007 بیش از 50 درصد است.
,
 
,
داول میرز متخصص جمعیت شناسی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی معتقد است تداوم بدبینی در مورد آینده، عدم اطمینان از تداوم ثبات اقتصادی، نگرانی در مورد درگیری های سیاسی، دشواری ها و هزینه های زیاد بچه داری، به تعویق انداخته شدن ازدواج و بچه دار شدن تا زمان دستیابی به شرایط باثبات اقتصادی و تغییر دیدگاه های جوانان و به خصوص زنان در مورد ازدواج و بچه دار شدن از جمله عوامل تداوم کاهش زاد و ولد در امریکاست.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه