اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند:

بهره بردن از فضائل ماه مبارک رمضان به اراده انسان بستگی دارد/ روزه قدرت درک حقیقت را در انسان تقویت می‌کند

بهره بردن از فضائل ماه مبارک رمضان به اراده انسان بستگی دارد/ روزه قدرت درک حقیقت را در انسان تقویت می‌کند
مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان این‌که بهره‌بردن از فضائل ماه مبارک رمضان مراتب و درجاتی دارد، گفت: همه افراد به یک اندازه از فضائل این ماه استفاده نمی‌کنند و بستگی به خود انسان دارد که چقدر اراده و برنامه‌ریزی کرده باشد تا از فضائل این ماه استفاده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علیجان دلدار مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف واجب شدن روزه، تقوا به معنای کنترل اعضا و جوارح و خودنگهداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام و المسلمین علیجان دلدار مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در گفت‌وگو با,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان,  در خصوص برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف واجب شدن روزه، تقوا به معنای کنترل اعضا و جوارح و خودنگهداری است.,

 

,

وی افزود: انسان یا می‌تواند حاکم بر اعضا و جوارح خود باشد یا این‌که اعضا و جوارح بر او حکومت کنند.

,

 

,

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: روزه باعث می‌شود احساسات، عواطف و نوع‌دوستی در انسان تقویت و انسان، فقرا و نیازمندان را بیشتر درک کند و بیشتر به فکر اطعام و رسیدگی به دیگران و اهل ایثار و از خودگذشتگی باشد.

,

 

,

حجت‌الاسلام دلدار با بیان این‌که روزه قدرت درک حقیقت را در انسان تقویت می‌کند و باعث صفا و نورانیت در دل او می‌شود، بیان کرد: هر چه دل انسان نورانی‌تر شود قدرت درک حقیقت در او بالا می‌رود و حق‌پذیرتر می‌شود.

,

 

,

وی عنوان کرد: انسان‌ها در ماه مبارک رمضان مخصوصا در شب‌های قدر با نورانیتی که پیدا کردند بیشتر به سمت معنویت و اخلاق گرایش پیدا می‌کنند.

,

 

,

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: اگر اهل تلاوت قرآن شویم سبک زندگیمان عوض می‌شود چراکه قرآن کتاب هدایت و قانون زندگی و آخرین و متکامل‌ترین نسخه‌ای است که خداوند برای رشد معنوی و تکامل انسان‌ها فرستاده است.

,

 

,

حجت‌الاسلام دلدار به فواید انس با قرآن اشاره کرد و گفت: ارتباط با قرآن بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و فکر را درست و باعث می‌شود انسان از نظر اخلاقی، تعامل با دیگران و اخلاق اجتماعی مناسبی برخوردار شود و رفتار و گفتار درستی داشته باشد.

,

 

,

وی متذکر شد: انسانی که اسیر خواب است و در طول سال نمی‌تواند وقت با فضیلت سحر را بیدار شود؛ این‌که یک ماه را تمرین می‌کند و سحرها را بیدار می‌شود و به مناجات با خدا می‌پردازد همه از برکات این ماه مبارک است.

,

 

,

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند عنوان کرد: افطارکردن مردم در کنار یکدیگر موجب تقویت نوع دوستی در انسان‌ها می‌شود که این نیز از برکات این ماه مبارک رمضان است.

,

 

,

حجت‌الاسلام دلدار با بیان این‌که بهره‌بردن از فضائل ماه مبارک رمضان مراتب و درجاتی دارد، بیان کرد: همه افراد به یک اندازه از فضائل این ماه استفاده نمی‌کنند و بستگی به خود انسان دارد که چقدر اراده و برنامه‌ریزی کرده باشد تا از فضائل این ماه استفاده کند.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه