اخبار داغ

معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد؛

معرفی واحدهای سیل‌زده به بانک برای دریافت تسهیلات بازسازی

معرفی واحدهای سیل‌زده به بانک برای دریافت تسهیلات بازسازی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از معرفی واحدهای سیل‌زده به بانک برای دریافت تسهیلات بازسازی در استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  مهرداد سالاری امروز دوشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق سیل زده اظهار داشت: طی هفته گذشته تسهیلات و اعتبار جهت واحدهای مسکونی و تجاری ابلاغ شد و لازم است کار بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری آغاز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: به این منظور دولت مبلغ ۱۵ میلیارد تومان نیز برای ساخت خانه‌های روستایی و شهری به بنیاد مسکن استان کرمانشاه داده است.

,

وی گفت: اولویت در این رابطه به معیشت و مسکن اختصاص داده شده است و برای باقی زیرساختها هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

,

سالاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرونده واحدهای مسکونی و تجاری که یا تخریب شده‌اند و یا تعمیری هستند در سامانه ثبت شده است و در حال حاضر تسهیلات ابلاغ شده و افراد به بانک معرفی می‌شوند تا تسهیلات لازم برای احداث و تعمیر بنای خود دریافت کنند.

,

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با انتقاد از اینکه چرا هنوز مشخص نیست چند واحد از خانه‌ها در بستر رودخانه است و چند واحد در حریم رودخانه، گفت: هنوز شهرداری، فرمانداری، آب منطقه‌ای و دیگر دستگاه‌های مربوطه اطلاعات مربوط به این واحدها را مشخص نکرده‌اند.

,

وی افزود: این در حالیست که در جلسه قبل قرار شد شهرداری کرمانشاه ظرف یک هفته خط حریم و بستر رودخانه را مشخص کند و این کار را باید با نصب علائم ثابت انجام می‌داد.

,

سالاری بیان داشت: باید کسانی که در ساخت و سازها سهل انگاری می‌کنند مشخص شوند و با آنها برخورد شود برای جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث طبیعی در اثر این سهل انگاریها اقدام جدی شود.

وی همچنین خواستار بیان علت عدم تخریب پل فلزی قره سو شد و ادامه داد: در این خصوص باید شهردار و پدافند غیر عامل پاسخگو باشند و علت این موضوع را روشن کنند.

,
,
,

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: آب ۳ شهرستان ما به لحاظ کدورت وضعیت حادی دارند که با تلاش‌های صورت گرفته توسط یک تیم از مرکز استان مشکل تصفیه خانه هرسین در حال حاضر مرتفع شده است.

,

وی افزود: اما در دالاهو و ریجاب مشکل همچنان باقیست و باید تصفیه خانه در آنجا نصب شود و این کار ۴ ماه طول می‌کشد که اعتبار این کار دریافت شده است.

,

سالاری همچنین در خصوص لکه گیری جاده‌ها گفت: در این راستا جاده‌های مرزی در اولویت هستند و راه و شهرسازی باید با توجه به امکانات محدود وزارت هرچه سریع‌تر اولویت‌های استان را مشخص و اعلام کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه