اخبار داغ

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان:

ایجاد 629 فرصت شغلی در استان سمنان/ بیش از 300 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد

ایجاد 629 فرصت شغلی در استان سمنان/ بیش از 300 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد
مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان از پرداخت 321 میلیارد و 786 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی و شهری در سطح استان در سال 97 خبر داد و گفت: با ارائه این تسهیلات برای 629 نفر شغل ایجاد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسول شهرکی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان  در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه این صندوق برای اشتغالزایی در دو بخش روستایی و شهری به ارائه تسهیلات می پردازد، گفت: بیشتر ارائه تسهیلات این صندوق برای بخش روستایی می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با اشاره به اینکه در سال 97، در مجموع  263 میلیارد و 881 میلیون ریال تسهیلات روستایی برای 124 طرح در استان پرداخت شده است، افزود: با ارائه این میزان تسهیلات برای  248 نفر در روستاهای استان سمنان اشتغالزایی شد.

,

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان تصریح کرد: از این میانطرح های اشتغالزایی 4 برای شهرستان آرادان، 33 طرح برای دامغان، 3 طرح در سرخه، 8 طرح در سمنان، 2طرح درشاهرود، 12 طرح در گرمسار، 11 طرح در مهدیشهر و 1 طرح برای میامی می باشد.

,

شهرکی، میزان ارائه تسهیلات در بخش شهری را مبلغ 57 میلیارد و 905 میلیون ریال طی سال 97 در سطح استان دانست و ادامه داد: این مبلغ برای 381 طرح پرداخت شده که به همین میزان نیز اشتغالزایی شده است.

,

وی ارائه تسهیلات برای طرح های بخش شهری را به سه دسته اشتغال عادی، وام های ضروری و وجوه مردمی تقسیم بندی کرد و گفت: 147 مورد وام ضروری به مبلغ 8 میلیارد و 600 میلیون ریال،  83 طرح وجوه مردمی به مبلغ 10 میلیارد و 647 میلیون ریال و 151 فرصت اشتغال عادی به مبلغ 38 میلیارد و 658 میلیون ریال بوده است.

,

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با بیان اینکه در تمامی حرفه ها و بخش های اشتغالزایی تسهیلات پرداخت می کنیم و محدودیتی وجود ندارد، افزود: بیشتر اشتغالزایی هایی که در استان سمنان انجام شده در بخش گردشگری، صنعت و کشاورزی بوده است.

,

شهرکی، اشتغالزایی های ایجاد شده را پایدار دانست و اضافه کرد: در این طرح های اشتغالزایی در روستاها 4 نماینده شامل نماینده دستگاه اجرایی مربوطه، نماینده استانداری، نماینده اداره کار و نماینده صندوق کارآفرینی بر اجرای کامل طرح نظارت می کنند. 

,

وی بیان کرد: در صورتی که طرح به هر دلیلی با شکست مواجه شد، باید مبلغ وام برگشت داده شود یا وام با نرخ مصوب بانکی یعنی 18 درصد محاسبه می شود.

,

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان با اشاره به میزان نرخ بازپرداخت این تسهیلات، اظهار کرد: ارائه تسهیلات روستایی با نرخ 6 درصد و از محل منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات شهری با نرخ 4 درصد و از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی پرداخت می شود.

,

شهرکی به شرایط دریافت تسهیلات روستایی اشاره کرد و افزود: افرادی که متقاضی وام هستند باید طرح خود را حتما در روستای محروم که زیر 10 هزار نفر جمعیت دارد اجرا کنند و نیرویی که به کار گرفته و بیمه می شوند نیز از همان روستا باشند.

,

وی با بیان اینکه 7 شعبه صندوق کارآفرینی امید در استان سمنان به ارائه خدمات می پردازند، خاطر نشان کرد: به جز آرادان در همه شهرستان های استان، این صندوق فعال است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه