اخبار داغ

درمان مطب های بدون کارتخوان؛

تجویز شکایت و نظارت بر مطب های کرمانی

تجویز شکایت و نظارت بر مطب های کرمانی
مدتی است که نبود کارتخوان در برخی مطب های کرمان سبب نارضایتی بیماران شده است، موضوعی که برخی آن را فرار مالیاتی پزشکان می دانند اما تکریم و تسهیل در کار ارباب رجوع سبب شده است تا مسئولین قضائی و نظارتی راه حل دیگری را پیش بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مطب پزشکی که قرار است دخترش را پیشش ببرد طبقه ی چهارم یکی از مجتمع های پزشکی معروف کرمان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

به آسانسور مراجعه می کند، کاغذ سفیدی که بر روی درب آسانسور نصب شده است او را متحیر می کند. ” آسانسور خراب است “. زن در حالی که، دخترش را به آغوش می گیرد و از طرف دیگر کیفش را به کول می کشد، یکی یکی پله ها را طی می کند. نفس سینه اش را شکافته و خستگی بر چهره اش نقش بسته است.

,

 تا نوبت به او می رسد، کمی استراحت می کند. منشی دفترچه بیمه اش را از او می خواهد و بعد می گوید،هزینه ی ویزیت …. است. زن کارتش را به منشی می دهد اما با کلام منشی، صورتش برافروخته می شود.

,

یعنی چه که کارت خوان نداریم؟ ۴ طبقه را فرزند به دوش، پله پله بالا آمده ام حال می گویی کارت خوان نداریم!!!در پاسخ فقط می شنود : من یک منشی ام، ربطی به من ندارد، به دکتر بگویید…

,

زن دیگری که به نظر می رسد پای از میانسالی گذرانده است نیز معترضانه می گوید، این هفته آسانسور خراب بود، دو هفته ی قبل که آمدم دستگاه خودپرداز خیابان مشکل داشت، خدا می داند که چه دردسری کشیدم تا توانستم پول نقد بردارم و دوباره به مطب آیم…

,

این داستان ها روایت هایی است از مطب پزشکانی که دستگاه کارت خوان را حذف کرده اند داستانی که در این چند وقت اخیر موجب نارضایتی کرمانیها از مطب پزشکان شده است؛ اگر چه بسیاری معتقدند نوعی فرار مالیاتی پزشکان است.

,

براساس بند الحاقی یک به تبصره ۶ لایحه بودجه،کلیه صاحبان حرفه ومشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود مکلف‌اند در چارچوب آیین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۴ /۱۲/ ۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

,

قول تسریع در پیگیری و نصب کارتخوان درمطب ها را به دانشجویان می دهیم

, قول تسریع در پیگیری و نصب کارتخوان درمطب ها را به دانشجویان می دهیم,

هفده اردیبهشت امسال نخستین جلسه مطالبه گری و هم اندیشی نماینده های تشکل های دانشجویی دانشگاه های کرمان با دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بود. سالاری در پاسخ به مطالبه دانشجویی در خصوص ضرورت نصب دستگاه کارتخوان در مطب پزشکان و مراکز درمانی گفت : با وجود مقاومت هایی که از جانب برخی پزشکان صورت می گیرد؛اما امروز قول تسریع در پیگیری و نصب کارتخوان را به دانشجویان می دهم.

,

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ، موظف به نظارت کارتخوان در مطب ها است

, معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ، موظف به نظارت کارتخوان در مطب ها است,

حمید رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه به خبرنگار راه آرمان؛گفت:طی نامه ای که ده روز پیش از سوی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی به پزشکان ارسال شد، از پزشکان خواسته شد تا مطب هایشان مجهز به کارتخوان شود.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: مجهز شدن مطب ها به کارتخوان از دو جنبه حائز اهمیت است اول آن که نظارت مالیاتی پزشکان میسر خواهد شد و دوم آن که سبب تکریم ارباب رجوع و تسهیل در ارائه ی خدمات بیماران می شود.

,

رشیدی نژاد توضیح داد: در جلسه ای که با دادستان داشتیم ایشان از طرف مردم وجود کارتخوان در مطب های پزشکی را مطالبه گری کردند از این رو معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ، موظف به نظارت خواهد بود و در صورت نبود کارتخوان در مطب،  برخورد قانونی خواهد شد.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان  تاکید کرد: اگر مردم با مطبی مواجه شدند که کارتخوان نداشت، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی را درجریان قرار دهند و یا با شماره ی ۱۹۰ تماس بگیرند و شکایتشان را اعلام کنند ، قطعا راهکار و برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه