اخبار داغ

دادستان شهرستان بم:

۲ قاتل جوان از قصاص رهایی یافتند

۲ قاتل جوان از قصاص رهایی یافتند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم با اشاره به ماه رمضان، ماه بخشش گفت: دو خانواده نیکوکار بمی و اولیای دم با اعلام رضایت از اجرای احکام قصاص ،به دو جوان پشیمان فرصت زندگی مجدد دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمد ضیاالدینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس کل دادگستری استان کرمان در خصوص آخرین وضعیت زندان بم، اظهار داشت:پس از تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه زندان بم و همچنین با رایزنی مسئولان شهرستان و ورود هیات ورزش های پهلوانی به موضوع و همچنین ایثار و گذشت خانواده های اولیای دم خوشبختانه به این دو جوان که مرتکب قتل عمد شده بودند حیات دوباره ای داده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: با توجه به اظهار پشیمانی محکوم علیه ها و تایید حسن خلق و رفتار آنها از سوی زندان بم و همچنین هر دو محکوم فاقد سابقه کیفری بوده اند زمینه وساطت و تلاش در جهت ایجاد صلح وسازش و گذشت از قصاص این دو جوان فراهم گردید.

,

دادستان شهرستان بم عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ ونیم درصد از موجودی مددجویان استان، در زندان بم هستند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶درصد کاهش موجودی را شاهد هستیم .

,

ضیاالدینی یادآور شد: با توجه به تاکیدات حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه و در راستای سیاست های حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد کاهش ۱۴درصدی ورودی به زندان بم نیز هستیم.

,

وی با بیان اینکه ۷۰درصد زندانیان بم دارای جرائم مواد مخدر می باشند، بیان داشت: جرائم مواد مخدر، سرقت، جرائم علیه اشخاص، محکومیت های مالی و سایر جرائم در صدر جرائمی هستند که زندانیان مرتکب شده اند.

,

این مقام قضائی عنوان کرد: ۹۴ درصد مددجویان زندان بم مرد و مابقی (۶درصد) خانم می باشند که از این بین ۷۶درصد آنها متاهل و عمدتا (۸۶درصد) دارای فرزند هستند .
دادستان شهرستان بم با اشاره به اینکه ۷۳درصد افرادی که در زندان در حال تحمل حبس هستند فاقد سابقه کیفری می باشند، خاطرنشان کرد: تنها ۳درصد زندانیان دارای تحصیلات دانشگاهی می باشند و ۲۰درصد دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند .

,
,

ضیاالدینی عنوان کرد: گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ سال با ۲۸درصد بیشترین حجم زندانیان و گروه سنی بالای ۶۰سال با یک درصد کمترین میزان را از لحاظ عددی به خود اختصاص داده اند.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه