اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی:

خلق و خوی نیکو داشتن لازمه دنبال کردن مسیر و روش امام حسن مجتبی(ع)/ ماه مبارک رمضان فرصت نابی برای کمک به نیازمندان است

خلق و خوی نیکو داشتن لازمه دنبال کردن مسیر و روش امام حسن مجتبی(ع)/ ماه مبارک رمضان فرصت نابی برای کمک به نیازمندان است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی گفت: اگر بخواهیم به امام حسن مجتبی(ع) که تمام وجودشان جمال و نیکی است تمسک جوییم و مسیرشان را ادامه دهیم، ویژگی خلق و خوی نیکو داشتن می‌تواند در این راه بسیار مؤثر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مشرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان به دنیا آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با بیان این‌که امام حسن(ع) سبط اکبر رسول خدا(ص) هستند، افزود: در روایات آمده است که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) سرور جوانان بهشتی هستند.
,
 
,
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی گفت: در تاریخ امام حسن (ع) آمده است که حضرت چندین مرتبه تمام اموال خود را با فقرا نصف کردند. این از ویژگی‎‌ها و کرم ایشان بود که با وجود این‌که شخصیتی الهی و آسمانی بودند اما با فقرا و نیازمندان سر یک سفره می‌نشستند و پیوسته آن‌ها را اکرام می‌کردند.
,
 
,
مشرفی با بیان این‌که همه اهل بیت علیهم‌السلام کریم بودند، تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) به دلیل اقتضای شرایط و کمک‌هایی که به فقرا و نیازمندان داشتند، کریم اهل بیت می‌نامند.
,
 
,
وی با بیان این‌که پس از شهادت امام علی(ع)، امام حسن(ع) به امامت می‌رسیدند, عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) نیز به همان سیره و روش جدشان با مردم رفتار می‌کردند اما در مقابل فرد حیله‌گر و مکاری چون معاویه بود که نیت‌های شوم خود را به صورتی دنبال کرد که حضرت برای حفظ اسلام ناچار به صلح با معاویه می‌شوند.
,
 
,
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی ادامه داد: صلح‌نامه از یک طرف جام زهری است که باید نوشیده شود و طرفی راهکاری است برای حفظ نهال و درخت اسلام که تازه هرس شده است که امام حسن(ع) در آن شرایط بهترین کاری که می‌توانستند انجام دهند پذیرش آن بود.
,
 
,
مشرفی به روایتی در خصوص دنبال‌کردن روش زندگانی امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به امام حسن(ع) که تمام وجودشان جمال و نیکی است تمسک جوییم و مسیرشان را ادامه دهیم، ویژگی خلق و خوی نیکو داشتن می‌تواند در این راه بسیار مؤثر باشد.
,
 
,
وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان که دل‌ها به خدا نزدیک و آماده برای انجام خیرات است؛ دست کشیدن به سر یتیمان و قبول سرپرستی و بخشی از هزینه‌های آن‌ها، رسیدگی به فقرا، افطاری‌دادن به نیازمندان که در خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) نیز بسیار مورد تأکید و سفارش است، فرصت نابی فراهم شده تا از آن نهایت استفاده را ببریم.
,
 
,
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان‌جنوبی ادامه داد: هرچند نمی‌توانیم مانند آن حضرت رفتار کنیم اما می‌توانیم بنا بر آیه شریفه قرآن از امکاناتی که خداوند به ما داده است به نیازمندانی که به ما مراجعه می‌کنند یا محرومانی که با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند، سهمی از اموال خود به آن‌ها هر چند اندک اختصاص دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه