اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

افتتاح کمیته داوری تجاری در اردبیل و باکو

افتتاح کمیته داوری تجاری در اردبیل و باکو
به‌منظور تسهیل مناسبات تجاری بین دو کشور ایران و آذربایجان بعد از رایزنی‌های انجام گرفته مقرر شد کمیته داوری تجاری در اردبیل و باکو راه‌اندازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز پورسلیمان نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشورزی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز از راه اندازی کمیته داوری تجاری در اردبیل و باکو خبر داد و گفت: با توجه به ۳۷۰ متر مربع مرز مشترک با کشور آذربایجان و وجه اشتراک‌های فرهنگی و اعتقادی، این کشور برای ما همیشه یک بازار هدف بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

پورسلیمان افزود: در سال‌های گذشته تاجران ایرانی با آذربایجان به صورت سنتی و بدون قرارداد معامله می‌کردند و همواره با مشکلات زیادی در این زمینه رو به رو بوده‌اند و لزوم ایجاد کمیته داوری احساس می‌شد.

,

قراردادهای اعتباری با آذربایجان

, قراردادهای اعتباری با آذربایجان,

وی اظهار داشت: تا به امروز برخی فعالان اقتصادی ما در معامله با آذربایجان قرارداد رسمی نداشته اند و اعتباری کار می‌کردند و نمی‌توانستند به حق واقعی خود در قرار دادها برسند.

,

نائب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشورزی استان اردبیل عنوان کرد: به تجار ایرانی در این راستا باید آموزش داد که برای انجام تجارت وجود قرارداد الزامی است و از لحاظ حقوقی بندها را به فعالان اقتصادی توضیح داد که قراردادها باید توسط وکیل حقوقی تنظیم شود تا حکمیت قرارداد با کمیته داوری اتاق بازرگانی ایران باشد تا درصورت ایجاد مشکلات تجاری بتوانیم قدم‌های موثری در این راستا برداریم و این تنش‌ها و اختلافات مابین در دو کشور حل شود.

,

تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی چگونه حل می‌شود؟

, تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی چگونه حل می‌شود؟,

پور سلیمان در خصوص راه حل مشکل تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی گفت: برای حل این معضل در ابتدا دولت باید سیستم کنترل و نظارت بر ارز را بیشتر کند و تسهیلات کم بهره و حداکثر تا ۱۲ درصدی برای ورود به مواد اولیه کارخانه ‌ها را به تولیدکنندگان ارایه دهد .

,

وی افزود: مسئله تخصیص ارز که دایما به  علت کنترل نوسانات اقتصادی توسط دولت عقب می افتد سبب ضربه‌های بزرگی به واحدهای تولیدی شده است و دولت باید تسهیلات خودرا نه تنها کم نکند بلکه تحت عنوان واحدهای تولیدی کمک های خود را با قدرت بیشتری ادامه دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه