اخبار داغ

توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی رخ داد؛

از فروش ناو آمریکائی تا ختم ترامپ!

از فروش ناو آمریکائی تا ختم ترامپ!
برخی از کابران شبکه های اجتماعی با ساخت کلیپ های طنز از جمله مراسم ختم ترامپ و کشته شدگان حمله نظامی آمریکا به ایران به تمسخر تهدید نظامی علیه ایران پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، در میان همه مشکلات  سختی های زندگی شاید بتوان به جرات گفت تهدید به حمله نظامی و جنگ برای مردم یک کشور بسیار ناراحت کننده و ترسناک خواهد بود همواره مردم کشورهای مختلف حتی آن دسته از کشورهایی که دارای تجهیزات مدرن جنگی و دفاعی هستند نیز از تهدید شدن به حمله نظامی هراس دارند.

در طول 40سال از عمر نظام جمهوری اسلامی ایران انواع تهدیدها و تحریم های دشمن را تجربه کرده است  در عرصه نظامی 8سال جنگ بر ایران تحمیل شد و در یک نبرد نابرابر این مردم ایران بودند که پیروز شدند علاوه بر جنگ آشکار نظامی جنگ ها و دسیسه های پنهان نظامی از جمله غائله کردستان و هزاران ترور در حق ملت ایران را روا داشتند.

در کنار انواع و اقسام تحریم های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران مدتی است با حضور ناو آمریکایی آبراهام لینکلن در خلیج فارس دشمن مجدداً از گزینه تهدید نظامی سخن می گوید مسئله ای که اگر هر کشور دیگری با آن روبرو می شد مردم آن دچار ترس و وحشت می شدند اما مردم ایران نه تنها از این تهدید نترسیدند بلکه آن را به تمسخر گرفته و انواع طنزها را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند از انتشار کلیپ های طنز تا انتشار عکس نوشته و مطالب  در قالب طنز که نشان از یک روحیه معنوی در بین مردم ایران دارد.

برخی از واکنش های طنز کاربران شبکه اجتماعی

ترامپ گفته بعد از ماه رمضان به ایران حمله می کنه، ترامپ زرنگه میخواد فطریه سربازاش بیفته گردن ایران

 تعدادی از کاربران اپلیکیشن خرید و فروش آنلاین دیوار در واکنشی طنزآمیز به جنجال رسانه‌های غربی درباره عزیمت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس، و بزرگنمایی آن  و تهدید نظامی ایران تصویری از این ناو را برای فروش در این نرم‌افزار قرار دادند و در توضیح آن نوشتند: فروش اقساطی ناو آبراهام لینکلن (با پای خودش آمده خلیج فارس)، دست خانم فرمانده بوده که اقیانوس هند را می‌رفته بالا و پایین، تا حالا خشکی ننداخته و کف آن آفتاب ندیده (تا سپاه با موشک نزده قابل فروش است.)

همچنین برخی از کابران شبکه های اجتماعی با ساخت کلیپ های طنز از جمله مراسم ختم ترامپ و کشته شدگان حمله نظامی امریکا به ایران به تمسخر تهدید نظامی علیه ایران پرداختند.

از نظر جامعه شناسان جدی نگرفتن یک مسئله مهم و جدی مانند تهدید به جنگ ریشه در باورها و اعتقادات یک جامعه می تواند داشته باشد اعتقاداتی که قبلاً ثابت شده و امتحان خود را پس داده اند در اینجا می توان گفت تجربه 8سال دفاع مقدس که مردم ایران با کمترین امکانات در برابر رژیم تا بن دندان مسلح بعثی ایستادگی کرده و پیروز شدند می تواند یکی از عوامل اعتماد به نفس بالای مردم ایران در برابر تهدید به حمله نظامی باشد.

مردم به سپاه و ارتش اعتماد دارند

از طرفی اعتماد به نیروهای امنیتی و نظامی از جمله سپاه و ارتش و توان نظامی و بازدارندگی آن‌ها در برابر هر نوع جنگ نظامی  این اعتماد را در میان مردمی که با شنیدن شایعه های بی اساس عکس العمل نشان می دهند یکی دیگر از عوامل برخورد طنز مردم ایران با مسئله جنگ است.

مردمی که با شنیدن شایعه  گران شدن یا کم شدن یک کالا برای آن صف کشیده و ابراز نگرانی می کنند در برابر تهدید نظامی آن هم نه شایعه تهدید نظامی، بلکه تهدید جدی نظامی هیچ عکس العمل و نگرانی از خود بروز نمی دهند نشان از این دارد که نیروهای نظامی توانسته اند در این مدت نمره قبولی در انجام وظیفه خود کسب کنند و مردم اعتماد کامل به آن‌ها دارند.

حسین مغانلو یکی از شهروندان قمی در پاسخ به سؤال خبرنگار قم فردا در این خصوص که چرا مردم تهدید نظامی آمریکا را مورد تمسخر قرار می دهند گفت: زیرا امنیت و خودباوری در بحث نظامی آن‌قدر بالا است که حتی تهدید ابرقدرت نظامی علیه ما گویی  یک کلام بی معنی از یک بی مغز زده شده و برای ما طنزآمیز می شود حالا شما دقت کنید به شایعه گرانی بنزین که از هیچ کانال رسمی منتشر نشد و هیچ تهدیدی از بیرون نبود و با این وجود مردم به پمپ بنزین ها هجوم آوردند.

وی گفت:  تفاوت مدیران امنیت با مدیران اقتصاد در اینجا کاملاً مشخص است مدیران امنیت و دفاعی  توانسته اند با درست انجام دادن وظایفی که به آن‌ها محول شده اعتماد مردم را جلب کنند پس انتظار داریم که اقتصاد هم با اتحاد مدیران امنیت و مدیران  اقتصاد به امنیتی برسد که مردم با شنیدن شایعه کمبود و گرانی کالا هم با حالت طنز و تمسخر برخورد کنند.

همچنین مهدی تقی زاده جوان دهه هفتادی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  گفت: مردم ایران هشت سال با دست خالی با عراق جنگیدند که الآن بتوانند به حضور  ناوهای آمریکایی به صورت طنزآمیز رفتار کند،  شاید زمان گذشته اما ایران و مردم همان مردم هستند که با دست خالی دفاع کردند و پیروز شدند اما این بار دستانشان پر است.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا, ،,
,
,
,
,
,
, برخی از واکنش های طنز کاربران شبکه اجتماعی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, مردم به سپاه و ارتش اعتماد دارند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه