اخبار داغ

علمای اهل سنت هرمزگان:

اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام/ محبت اهل بیت جزیی از تار و پود اهل سنت است

اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام/ محبت اهل بیت جزیی از تار و پود اهل سنت است
علمای اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام است، گفتند: امام حسن(ع) در خلق و خوی شباهت های فراوانی با پیامبر(ٌص) داشتند و این امام بزرگوار الگویی برای صبر و استقامت برای مسلمانان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ علمای اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام است، گفتند: امام حسن(ع) در خلق و خوی شباهت های فراوانی با پیامبر(ٌص) داشتند و این امام بزرگوار الگویی برای صبر و استقامت برای مسلمانان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام است

, اخلاق امام حسن(ع) الگویی برای جهان اسلام است,

شیخ علی ماهیگیر، امام جمعه اهل سنت روستای گهردو سیریک با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) از کودکی مورد احترام ویژه پیامبر (ص) قرار داشتند، اظهار کرد: یکی از افتخارات حضور این امام همام حضور در مباهله بوده که یکی  از معجزات جاوید رسول اکرم(ص) محسوب می شود.

,

امام جمعه اهل سنت روستای گهردو سیریک با بیان اینکه امام حسن(ع) جزء پنج تن آل عبا بوده اند، گفت: رفتار و منش این امام بزرگوار در رفتار، گفتار، عبادت، علم و زهد ایشان یک نمونه کامل برای جهان اسلام به شمار می رود.

,

ماهیگیر با بیان اینکه امام حسن(ع) در بخش عبادت به کثیر الحج معروف هستند، عنوان کرد: در تاریخ آماده است که این امام بزرگوار بیش از 25 مرتبه با پای پیاده به خانه خدا مشرف شده اند.

,

وی با اشاره به اینکه امام حسن علیه السلام دربین اهل سنت به امام سید شهید مشهور است، بیان کرد: این امام بزرگوار جزء پنجمین خلیفه راشده اسلامی هستند که از نظر اهل سنت امام حسن(ع) آخرین خلیفه راشدین محسوب می شود.

,

امام جمعه اهل سنت روستای گهردو سیریک با بیان اینکه در اسناد تاریخی آمده که امام حسن(ع) علاقه فراوانی به شعر داشته اند، خاطر نشان کرد: شاید اینکه رهبر معظم انقلاب هر ساله در شب میلاد این حضرت شاعران را دعوت می کنند برای همین موضوع است.

,

دوستى با امام حسن (ع) دوستى با خدا است

, دوستى با امام حسن (ع) دوستى با خدا است,

محمد صدیق بهجت از علمای اهل سنت استان هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمزبا توجه به جایگاه امام حسن علیه السلام اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) در تاریخ معروف است به سخاوت و کرم بخشش سخاوتمند ترین در زمان خویش بودن و بعد شهادت پدر بزرگوارشان علی بن ابی طالب قریب به هفت ماه خلیفه مسلمانان بوده اند.

, هرمز,

صدیق با اشاه به اینکه پیامبر اکرم(ص) علاه ویژه ای به امام حسن(ع) داشتند، گفت: حضرت محمد(ص) چنان علاقه ای به امام حسن مجتبی(ع) داشتند که در وصف اشان فرموده اند: خدایا من او را دوست دارم، پس او را دوست بدار، ودوست بدار هر کس او را دوست دارد.

,

امام حسن(ع) در خلق و خوی شباهت های فراوانی با پیامبر(ٌص) داشتند

, امام حسن(ع) در خلق و خوی شباهت های فراوانی با پیامبر(ٌص) داشتند,

شیخ مسعود راهبر، امام جمعه اهل سنت بندر چارک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار از سلاله پاک پیامبر اکرم(ص) هستند که در خلق و خوی شباهت های فراوانی با حضرت محمد(ص) داشتند.

,

امام جمعه اهل سنت هرمزگان با بیان اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت دارند، گفت: امامان حسنین(ع) از ذریه پاک بزرگوارانی همچون حضرت فاطمه(ع) و امام علی(ع) بودند که همانند پدر و مادرشان از جایگاه والایی در میان اهل سنت برخور دار هستند.

,

امام حسن(ع) الگویی برای صبر و استقامت است

, امام حسن(ع) الگویی برای صبر و استقامت است,

راهبر با بیان اینکه امام حسن(ع) الگوی صبر و استقامت هستند، عنوان کرد: این امام همام برای دفاع از کیان اسلامی تلاش های بسیاری کردند از جمله صلحی را برای صلاح و خیر امت اسلامی انجام دادند.

,

وی با بیان اینکه اهل بیت را باید همواره به فرزندانمان بشناسانیم، گفت: برای اینکه فرزندانمان در مسیر عبادت، تقوی و رستگاری قرار بگیرند باید سبک و سیاق اهل بیت را در زندگی هایمان جاری سازیم و از این امامان بزرگوار برای تربیت فرزندانمان الگو بگیریم.

,

عالم اهل سنت هرمزگان با تاکید بر اینکه امام حسن(ع) نور چشم اهل سنت است، عنوان کرد: ما هر هفته در خطبه های نماز جمعه از جایگاه ویژه امامان حسنین(ع) و اینکه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند عنوان می کنیم.

,

راهبر با بیان اینکه محبت اهل بیت جزیی از تار و پود اهل سنت است، گفت: اهل سنت همواره خط و مشی اهل بیت را در زندگی هایشان جاری و محبت قلبیشان را به این بزرگواران در محافل مختلف بازگو می کنند.

,

وی با بیان اینکه وحدت مسلمان در ایران اسلامی هر دشمنی را نابود می سازد، خاطر نشان کرد: در ایران اسلامی با اتحاد شیعه و سنی هیچ بیگانه ای جرات دخالت و تصرف در امور کشور را نخواهد داشت و امیدواریم که تمام جهان اسلام عاری از جنگ و خون روزی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه