اخبار داغ

فرماندار گالیکش:

شهروندان گالیکش روزانه 700 گرم زباله تولید می‌کند

شهروندان گالیکش روزانه 700 گرم زباله تولید می‌کند
فرماندار گالیکش گفت: آموزش شهروندی یکی از مهم‌ترین اصول و راهکارها در مدیریت پسماند و مقابله با گسترش آلودگی محیط‌زیست است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ صبح امروز حسین مایلی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ باید در خانواده‌ها، مدارس و ادارات گالیکش ترویج پیدا کند و در همین راستا همه مسئولین دستگاه‌ها باید سازوکار و مقدمات موردنیاز را جهت اجرای آن فراهم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی گفت: هر یک از شهروندان شهرستان گالیکش به‌طور میانگین روزانه 700 گرمی زباله تولید می‌کنند.

,

مایلی افزود: تغییر الگوی مصرف یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش زباله و مدیریت پسماند در جامعه است.

,

فرماندار گالیکش گفت: شهرداری‌ها نسبت به فعال‌سازی غرفه بازیافت در سطح شهرها اقدام کنند تا از این طریق بتوان ارتباط با شهروندان را با موضوع پسماند ایجاد کرد.

,

وی بیان کرد: از تجربیات و راهکارهای اتخاذشده و ظرفیت‌های دیگر کشورها و شهرهای کشور در جهت فرهنگ‌سازی و بهسازی وضعیت پسماند و زباله و بهداشت محیط بهره‌گیری شود.

,

مایلی همچنین تأکید کرد: از ظرفیت روحانیون و معتمدین محل در راستای تبلیغات و ترویج فرهنگ آسمان آبی پاک وزندگی بدون زباله استفاده شود.

,

وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به جلوگیری از ورود فاضلاب‌‌های خانگی به سطح کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاها اقدام نمایند و زباله‌های روستاهای شهرستان را بر اساس یک برنامه مدون جمع‌آوری کنند.

,

فرماندار گالیکش در پایان گفت: راه‌اندازی واحد بازیافت در شهرستان یا شرق استان راه‌حل مناسبی به‌منظور کنترل وضعیت پسماند و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست خواهد بود.

,

شایان‌ذکر است شهرستان گالیکش 63 هزار نفر جمعیت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه