اخبار داغ

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری اراک:

اجرای ۱۳ طرح نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده اراک/۴۵۴۴ هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونت‌گاه غیررسمی است

اجرای ۱۳ طرح نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده اراک/۴۵۴۴ هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونت‌گاه غیررسمی است
سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک از اجرای ۱۳ طرح نوسازی و بهسازی عرصه‌های فرسوده و راهبردهای مشارکت جویانه در محله‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده اراک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر پور سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اینکه ۴۵۴۴ هکتار از وسعت کلانشهر اراک سکونت‌گاه غیررسمی است بیان کرد: بیشتر این مناطق با کاربری‌های غیرمسکونی، بدون مجوز شهرداری و رعایت اصول شهرسازی ایجادشده و در این مناطق مدرسه، فضاهای فرهنگی و ورزشی نیز یا وجود ندارد و یا در حد ناچیز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

جعفر پور اظهار کرد: درمجموع ۲۳ درصد از جمعیت ۶۰۰ هزارنفری کلانشهر اراک در محله‌های حاشیه‌ای سکونت دارند.

,

وی از اجرای ۱۳ طرح نوسازی و بهسازی عرصه‌های فرسوده و راهبردهای مشارکت جویانه در محله‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده اراک خبر داد و افزود: این طرح‌ها با مجموع اعتبار ۱۶۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال با محوریت شهرداری اراک از سال گذشته در مناطق حاشیه‌ای قنات ناصری، کوی سجادیه، کوی امام علی (ع)، شهدای صفری، باغ خلج و محله بازار کلید خورده و بخش مهمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

,

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک توضیح داد: ایجاد و راه‌اندازی چهار ساختمان مرکز چند عملکردی باهدف جلب مشارکت‌های اجتماعی ساکنان مناطق حاشیه‌ای، ایجاد و بهبود فضای سبز، نوسازی پیاده راه حصار در محله بازار، پله گذاری معابر و هدایتگری آب‌های سطحی، تأسیس مرکز فرهنگی، بهسازی، جدول‌گذاری و آسفالت معابر، ایجاد هسته گفتمان محله، ساماندهی گورستان و ساخت پارک محله‌ای ازجمله طرح‌هایی است که شهرداری اراک در مناطق حاشیه‌ای با محوریت بازآفرینی شهری در دست انجام دارد.

,

وی، مجموع اعتبارات بازآفرینی شهری استان مرکزی در سال گذشته ۳۶۱ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: سهم اراک از این مبلغ ۲۶۱ میلیارد و ۷۱۸ میلیون ریال تعریف‌شده بود و به‌غیراز شهرداری، بسیج سازندگی، مرکز بهداشت، آبفا ، بهزیستی، میراث فرهنگی، توزیع برق و فنی و حرفه‌ای نیز از اعتبارات تخصیصی ستاد اراک سهم اجرایی داشته و طرح‌هایی را در دست انجام دارند.

,

جعفرپور اظهار کرد: از مجموع اعتبارات تخصیصی ستاد بازآفرینی شهری استان مرکزی ۷۲ درصد اعتبار سهم ستاد اراک و ۲۸ درصد سهم ستاد بازآفرینی شهرستان ساوه است و طرح‌های بازآفرینی شهرداری اراک نیز سال ۹۷ از کل اعتبار تخصیصی این شهرستان ۶۴ و هفت‌صدم درصد را شامل شده است.

,

وی، بهبود کیفیت زندگی و زیست پذیری در محله‌های ناکارآمد شهری را هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری عنوان کرد و افزود: بازآفرینی شهری سیاست جامع، یکپارچه و هماهنگی است که برای مواجه با ناکارآمدی عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و کالبدی در محله‌های فرسوده و حاشیه‌ای تعریف‌شده است.

,

جعفرپور ادامه داد: دبیرخانه ستاد شهرستان اراک در افق سال ۱۴۰۰ با برگزاری ۹ نشست، ۵۶ مصوبه را در راستای کمی و کیفی برنامه‌ها و طرح‌های بازآفرینی شهری تدوین کرده و با در نظر گرفتن چشم‌انداز برنامه ششم توسعه بهبود وضعیت اجتماعی ساکنان و ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمدی را با توجه به ظرفیت محله‌های حاشیه‌ای دنبال می‌کند.

,

وی خاطرنشان کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری بر اساس تبصره یک ماده ۲ آیین‌نامه داخلی ستاد بازآفرینی شهرستان اراک در راستای تحقق ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه در محله‌های ناکارآمد مداخله و ترمیم و بهبود مناسبات این کانون‌های جمعیتی را پی می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه