اخبار داغ

لبخند شیرین چابهار به بازار رمضان؛

فروکش تب شکر با نسخه ی واردات

فروکش تب شکر با نسخه ی واردات
واردات شکر از طریق بندر چابهار رفته رفته سبب ایجاد آرامش و فروکش تب گرانی آن در بازار سیستان و بلوچستان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، کمبود عرضه شکر در فروشگاه ها و افزایش ناگهانی قیمت این کالا در ماه های اخیر سبب سرایت ویروس گرانی و ایجاد التهاب در بازار شده بود، به طوریکه با گذشت دو هفته از ماه مبارک رمضان، هم چنان شاهد تشکیل صف های طویل مردم توسط مردم روزه دار برای خرید شکر در برخی از فروشگاه های سطح شهر بودیم.

رفته رفته تلاطم شکر به صنایع وابسته در حال گسترش بود؛ افزایش قیمت شکر و کمبود آن به سرعت تاثیر خود را بر مواد غذایی می گذاشت که این مساله باعث ورود جدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی و اتخاذ تصمیم برای تزریق شکر وارداتی به شبکه تنظیم بازار و حل مشکل کمبود شکر شد.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصرهامون، از ادامه عملیات ترخیص و حمل محموله شکر وارداتی از طریق بزرگترین بندر اقیانوسی کشور خبر داد و گفت: در راستای تأمین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار، محموله شکر خام به وزن 27 هزار و 500 تن وارد بندر چابهار شد که فرآیند ترخیص این محموله تکمیل و هم اکنون در حال تخلیه است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذیربط، بلافاصله و به صورت شبانه‌روزی عملیات بارگیری و حمل آن به مقصد شهرهای مختلف کشور در حال انجام است و دو محموله دیگر شکر به وزن 30 هزار تن تا پایان هفته جاری به بندر چابهار وارد می‌شود.

وی در ادامه از ورود دو محموله دیگر از این کالا به وزن 30 هزار تن‌ تا پایان هفته جاری به بندر چابهار خبر داد و تصریح کرد: پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی استان آمادگی دارند تا برای نقش آفرینی در تامین هرچه سریع تر نیازهای اساسی مردم به محض ورود این نوع محموله ها به بندر، عملیات ترخیص، تخلیه را جهت انتقال و توزیع در بازارهای مصرف کشور را آغاز کنند.

آقایی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت های قابل توجه بندر چابهار در تامین نیازهای اساسی کشور خاطرنشان کرد: ظرفیت های بالقوه این بندر در ورود انواع کالا و کشتی، تسهیل و تسریع عملیات تخلیه و بارگیری و ترخیص با بهره‌گیری از تجهیزات استراتژیک مدرن، اسکله ها و زیرساخت های نوین بندری زمینه را برای تخلیه بار در کوتاه ترین زمان، فراهم کرده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه