اخبار داغ

پلمپ یک واحد آلاینده زیست محیطی در میاندوآب

پلمپ یک واحد آلاینده زیست محیطی در میاندوآب
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب از پلمپ یک واحد کارواش آلاینده در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علیرضا بقالی رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: پیرو بازدیدهای انجام گرفته توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب از یک واحد کارواش آلاینده در حاشیه این شهر و صدور اخطاریه زیست محیطی ،به دلیل آلایندگی شدید این واحد و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی، با صدور حکم مقام قضایی پلمپ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب گفت: این واحد با سرویس دهی به خودروهای سنگین و شستشوی تانکرهای حمل مواد نفتی، بدون هیچ گونه تصفیه، پساب های آلوده به مواد نفتی و روغنی را در مسیر انهار زهکش و کانال  جمع آوری آب های سطحی اطراف واحد رهاسازی کرده است.

,

وی افزود: براساس قانون تمامی واحدهای تولیدی، خدماتی و زیربنایی ملزم به کنترل آلایندگی و از جمله رعایت ضوابط زیست محیطی در تصفیه پساب خروجی به منابع پذیرنده خارجی هستند.

,

بقالی تصریح کرد: کارواش هایی که عمدتا سرویس و تمیزکاری خودروهای تانکر سوخت در آنها صورت می گیرد، با تخلیه پساب های دارای مواد نفتی،روغنی ،دترجنت ها و سایر مواد شیمیایی موجب آلودگی منابع آبهای سطحی و زیرزمینی می شوند.

,

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست میاندوآب اظهار کرد: ضمن پایش مستمر بر این واحدها، در صورت آلایندگی، اخطاریه های زیست محیطی صادر و اقدام قانونی جهت رفع آلایندگی انجام می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه