اخبار داغ

یادداشت:

گویی شهید شهبازی می‌دانست روحانیت خاری در چشم دشمن است

گویی شهید شهبازی می‌دانست روحانیت خاری در چشم دشمن است
شهید محمود شهبازی اولین فرمانده سپاه همدان؛ مردی که آوازه استقامت و مقاومتش نه تنها از زبان همرزمانش در جبهه‌های جنگ بلکه اثبات مقاومت در وصیت نامه اش پیداست، چه زیبا از روحانیت سخن گفته است و آنها را خاری در جشمان دشمن دانسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنافع، یک نویسنده همدانی در سالروز شهادت شهید محمود شهبازی اولین فرمانده سپاه همدان در سال 61 اشاره ای به وصیتنامه وی داشت و در یادداشتی نوشت: هرگز مپندارید کسانی که در راه خدا شهید شدند مرده اند. بلکه آنها زندگانی هستند که در نزد خدایشان روزی می خورند(آل عمران 169)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

همیشه خیال می کردم مگر کسی که می میرد می تواند زنده باشد؟ اما حال بی شک تایید می کنم که شهدا نه دیروز نه امروز نه فردا بلکه همیشه زنده اند؛ شهدا امام زادگان عشقی هستند که بارگاه وجودشان تااید برتارک دلهای مومنین و مسلمین می درخشد.

,

نگاهش چه چنگی به دل می زند، اراده اش هنوز هم زبانزد است، آقای مهندس عشقی از جبهه و جنگ در وجودش شعله ور شده بود که هیچ چیز نتوانست پای بندش کند. رفت و جنگید و خوش درخشید. نمی دانم حدس زده اید که چه کسی را می گویم؟

,

او کسی نیست جز حاج محمود شهبازی اولین فرمانده سپاه همدان؛ مردی که آوازه استقامت و مقاومتش را نه تنها از زبان همرزمانش در جبهه های جنگ و نبرد می توان شنید بلکه کافیست برای اثبات مقاومتش سری به وصیت نامه اش زد.

,

این شهید بزرگ در وصیتش از روحانیت عجب زیبا یاد کرده است؛ انگار او همه این روزها را می دیده، انگار می دانسته که روزی روحانیت می شود خاری به چشمان دشمن. چه زیبا نوشته به راستی جای تامل دارد.

,

وصیت نامه اش آذین شده به اینکه همه بزرگانی که به دنبال حق و حقیقت بودند روحانی اند، از جنبش سیدجمال الدین اسدآبادی بگیر تا جنبش نهضت تنباکو، تا جنبش میرزاکوچک خان جنگلی و جنبش امام خمینی؛ اگر کمی منصفانه بنگریم می بینیم که روحانیت در نقش انقلاب و مسلمانی خوب به پاخواسته است.

,

شهیدشهبازی از سپاه نیز به نیکی یاد کرده است که دشمن از سپاه دلخوشی ندارد و این را نیز با به تروریست نامیدن سپاه توسط دشمن فهمیدیم.

,

بیاییم چشمهای مان را باز کنیم و بهتر ببینیم. روحانیت در جامعه دینی مانند خورشیدی است که اگر نتابد نه ماهی است و نه ستاره ای.

,

شهدا این مردان مقاوم خوب می دانستند خوب ها را تفکیک دهند. بیاییم به پاس خون شهدا حرمت بگیریم؛ حرمت مردانی که لباس پیامبر به تن دارند تا هرگز دچار آفت نشویم و سری بزنیم به وصیت شهدا تا دیدمان بازتر و افکارمان لباس پاکی به تن کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه