اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان:

اقدامی در احیای معادن استان زنجان انجام نمی‌شود

اقدامی در احیای معادن استان زنجان انجام نمی‌شود
رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اجرای طرح احیای معادن گفت: هزینه احیای معادن از معدن‌داران اخذ می‌شود ولی در حوزه احیا اقدامی انجام نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه شورای معاون استان زنجان با اشاره به اینکه 0.2 درصد از مساحت استان زنجان در گیر تخریب‌های معدنی هستند اظهار کرد: در حالی که در حوزه راه ارتباطی حدود 14 تا 17 درصد تخریب صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در جلسات تخصصی محیط زیست بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که شاید آسیب‌های معدن یک صدم آن موضوعات نیست.

,

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان عنوان کرد: برخی مواقع هجمه‌ای به حوزه وارد می‌شود واقعیت‌ها و روی کاغذ‌ها متفاوت با صحبت‌های انجام شده است.

,

وی با اشاره به اینکه براساس مجوزی که به معادن داده می‌شود براساس ماهیت معادن بوده و ماهیت معدن نیز تخریب است افزود: معدن‌دار برای احیای معدن به شرایط عادی به منابع طبیعی هزینه پرداخت می‌کند و قطعا این گزارش را از منابع طبیعی خواهیم گرفت که در قبال حق بازسازی و احیای معادن از معدنکاران اخذ می‌شود چه اقداماتی در سطح استان صورت گرفته است.

,

فغفوری خاطر نشان کرد: در استان زنجان از محل پولی که برای سین کار معادن به منظور برگرداندن معادن به حالت قبلی تقریبا انجام می‌شود در اقدام عملی خیلی ناچیز و شاید صفر باشد ولی این مبالغ از معدن‌داران گرفته شده ولی کاری صورت نمی‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه براساس قانون کارمندان دولتی حق فعالیت در حوزه معدنی را ندارند افزود: در استان زنجان به روش‌های مختلفی از گرفتن معدن به اسم همسر و یا یکی از اعضای خانواده این قانون را دور می‌زنند و درست است این معدن به نام یک فرد دیگری است ولی واقعیت این است که این فرد که خود کارمند دولتی بوده فعالیت معدنی را در اختیار دارد.

,

رئیس سازمان صنعت و معدن استان زنجان بیان کرد: برای محدوده‌های اکتشافی بخشنامه‌ای واصل شده که مناطقی که گون دارند اجازه فعالیت معدنی داده نمی‌شود و در شمالغرب کشور جایی را نمی‌توان پیدا کرد که گون نداشته باشد و بر همین اساس 80 تا 85 استعلام بلاتکلیف مانده و با این وضعیت فعالیت‌های معدنی در شمالغرب کشور عملا متوقف می‌شود.

,

وی افزود: یکی از راهبرد‌هایی که در رونق تولید آمده ابلاغ حمایت از فعالیت‌های معدنی است در این رابطه پیگیری‌هایی باید انجام شود تا تعیین تکلیف‌های نهایی صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه