اخبار داغ

نشست تخصصی رسانه، دفاع مقدس و مقاومت استان همدان مطرح شد:

نقش موثر همدانی ها در فتح خرمشهر/ با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم

نقش موثر همدانی ها در فتح خرمشهر/ با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم
پیشکسوست عرصه رسانه همدان با بیان اینکه با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم افزود: بیایم شهدا را بالاتر و ارزشمندتر از این قضیه نگاه کنیم متاسفانه ما امروز سیاست خاصی برای شهدا نداریم و هر شهری یک سیاستی دارد و در برخی جاها به شهدای ما بی احترامی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، ظهر امروز نشست تخصصصی رسانه، دفاع مقدس و و مقاومت به مناسبت سالروز ازدسازی خرمشهر با حضور اصحاب رسانه همدان در باغ موزه دفاع مقدس این شهر برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

گرچه در این مراسم جای مسئولین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خالی بود اما وجود افرادی همچون حاج علی اصغر حاجی بایی و حاج باقر سیلواری که از رزمندهای  همدانی دفاع مقدس و موثر در فتح خرمشهر بودند حال و هوایی دیگر این جلسه بخشیده بود.

,

, ,

سیلواری، همرزم شهید شهبازی: نقش مهم خبرنگاران در تشریح اتفاق های دفاع مقدس

, سیلواری، همرزم شهید شهبازی: نقش مهم خبرنگاران در تشریح اتفاق های دفاع مقدس,

در ابتدای مراسم حاج باقر سیلواری همرزم شهید محمود شهبازی به نقش موثر همدانی ها در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت:  از بین همرزمانم که برای فتح خرمشهر رفته بودند تعداد معدودی زنده مانده اند و از جمع حاضر می خواهم که  دعا کنند به رفیق هایم برسند و از این جمع جا نمانم.

,

 

,

وی در ادامه با بیان خاطره ای  نقش مهم خبرنگاران در تشریح  اتفاق های دفاع مقدس پرداخت و گفت: بین مراحل اول و دوم عملیات های بیت المقدس بودیم که دونفر را با لباس های پاسداری و بسیار مرتب دیدم و متوجه شدم که خبرنگارهای  کیهان و پیام انقلاب هستند.

,

 

,

همرزم شهید شهبازی ادامه داد: خاطرم هست در آن زمان شهید شهبازی به آن خبرنگارها گفت آن اطلاع رسانی که بین نسل آینده باید اتفاق بیفتد وظیفه شما است و برمی گردد به قلم های شما که  واقعیت ها را  به نسل های آینده بگوییم.

,

 

,

وی با بیان اینکه ما جهت درک بیشتر خبرنگارها تصمیم گرفتیم انها را به وسط میدان ببریم افزود: من و شهید شهبازی خبرنگارها را سوار موتور کردیم تا به خط مقدم ببریم در میان راه جایی بود که روغن سوخته بر روی زمین ریخته بودند و عراقی ها به آن مکان تسلط داشتند ناگهان صدای کاتوشا آمد و من و شهید شهبازی به زمین خوردیم و موتور بنده اتیش گرفت ، بعد که به خبرنگارها نگاه کردم و دیدم که کاملا  و خاکی شده اند که برخی همرزمان به شوخی به بنده میگفتند از قصد اینطوری لباسشان  را آلوده کرده ای.

,

 

,

سیلواری ادامه داد: جالب است سه ماه بعد بنده در لبنان ماموریت داشتم و ماهنامه پیام انقلاب به دستم رسید و دیدم که خبرنگارها عین واقعه را نوشته اند.

,

 

,

وی در پایان در خصوص بحث فضای مجازی و رسانه گفت: هم اکنون حرف اول و آخر را در عملیات های روانی رسانه  میزند.

,

 

,

پیشکسوت عرصه رسانه همدان: با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم

, پیشکسوت عرصه رسانه همدان: با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم,

در ادامه مراسم محمدرضا عارف از پیشکستوان عرصه رسانه همدان ضمن اشاره به قربت شهدا گفت: آن قربتی را که از همان روزهای ابتدا بر فضای جبهه و جنگ حاکم بود امروز هم وجود دارد و این باعث تاسف است.

,

 

,

وی ادامه داد: جا دارد از اصحاب رسانه و میزبانان این مراسم بخواهم که خیلی جدی تر به این مقوله پرداخته میشد تا امروز شاهد این گلایه ها نباشیم.

,

 

,

سرپرست روزنامه جمهوری اسلامی در استان همدان  با بیان اینکه جنگ چیز خوبی نیست چون مرگ ویرانی و خسارت وارد شدن نتیجه جنگ ها هست افزود: اما ما میبینیم که در دوره دفاع مقدس امام به جنگ تقدس میدهند و در خیلی از فرمایشات و بیانات ایشان جنگ مفهموم دیگر پیدا میکند و جنگ عرصه برای رشد و تعالی کشورمان شده است.

,

 

,

وی به بیان خاطراتی از دوران رزمندگی خود پرداخت و گفت: در آن زمان بنده خادم ثبت وقایع تیپ انصارالحسین(ع) بودم و آنموقع احساس میکردم اگر در شب عملیات بروم  تیربارچی شوم موثرتر هستم در صورتی که درست به این قضیه نگاه نمی کردم و ثبت وقایع و انتقال آن به نسل آینده مهتر بوده است.

,

 

,

عارف با بیان اینکه در آن زمان انعکاس اخبار خیلی ضعیف بود افزود: ما  تعداد معدودی نشریه داشتیم و خیلی فضای مناسبی نبود اما هم اکنون اینگونه نیست و ما یک ظرفیت بالایی داریم.

,

 

,

 وی اعزام خبرنگاران به مناطق جنگی  را حق بچه های همدان و جامعه پر توان رسانه ای همدان دانست و گفت: ما وظیفه داریم به این عرصه ورود و نکات مثبت جنگ و دفاع مقدس را به مردم عرصه کنیم و اگر ما سابقه 160 ساله چاپ نشریه داریم در اروپا سابقه 400 ساله دارند و هجمه همه آنها را باید مدنظر داشته باشید حتی آنها که دست دوستی دادند خیلی راحت ما را زیر پا می گذارند.

,

 

,

این پیشکوست رسانه اظهار کرد: متاسفانه بر روی برخی از مسائل سایه سیاسی افتاده است، در صورتی که اگر برگردیم و به عقب نگاه کنیم میبینیم که اگر رشادتهای شهدا نبود امروز این آرامش را نداشتیم و ما وظیفه داریم در این عرصه خالصانه گام برداریم.

,

 

,

وی با بیان اینکه با شهدا حزبی و جناحی برخورد نکنیم افزود: بیایم شهدا را بالاتر و ارزشمندتر از این قضیه نگاه کنیم متاسفانه ما امروز سیاست خاصی برای شهدا نداریم و هر شهری یک سیاستی دارد و در برخی جاها به شهدای ما بی احترامی شده است.

,

 

,

عارف  با انتقاد از اینکه  ما نتوانسته ایم نمای واقعی جنگ را نشان  دهیم گفت: ما شاهد این هستیم که دربعضی موارد مسائلی در خصوص جنگ مطرح میشود که سبب میشود ذهن مردم به سمت دیگری برود که وظیفه رسانه است که درست قلم بزند و اطلاع رسانی بکند و ما هستیم که به عنوان سربازان خط مقدم این عرصه باید وظایف و جایگاه خودمان را بشناسیم.

,

 

,

حاجی بابایی، رزمنده دفاع مقدس:اگر خرمشهر فتح نمیشد سرنوشت فلسطین را داشتیم

, حاجی بابایی، رزمنده دفاع مقدس:اگر خرمشهر فتح نمیشد سرنوشت فلسطین را داشتیم,

در ادامه حاج علی اصغر حاجی بابایی از دیگر همرزمان شهید شهبازی به بیان خاطراتی از عملیات های فتح المبین  و بیت المقدس پرداخت و گفت: در اوایل جنگ ما تجهیزات بسیار کمی داشتیم و صدای ملت ایران را هیچ کس نمی شنید اما با این و جود ما در عملیات بیت المقدس موفق عمل کردیم و امکانات و تجهیزاتی که از این عملیات به دست آورده بودیم  کلید فتح خرمشهر بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه عملیات فتح خرمشهر در چهار مرحله انجام شد افزود: مرحله اول فتح خرمشهر که انجام شد 5 کشور آمدند که صلح کنیم که امام قبول نکرد، چرا که اگر قبول میکرد ما سرنوشت فلسطین را داشتیم.

,

 

,

همرزم شهید شهبازی ادامه داد: در آن زمان هم برخی لیبرال ها حرف میزدند و می گفتند شما خرمشهر را گرفتید چرا باز می جنگید

,

 

,

وی اظهار کرد: ما 8 سال جنگیدیم  و در نهایت  به قطع نامه رسیدیم و هم اکنون هم نظام به عقب برنگشته بلکه  مسئولین به عقب برگشتند، اما انقلاب راه خودش را میرود.

,

 

,

حاجی بابایی در پایان با بیان اینکه این شهدا هیچ کدام اسلام را برای خودشان نخواستند  افزود: خاطرم هست مادر شهید شهباری در حال مرگ بود و شهید گفت اگر بروم مادرم را ببینم عملیات میماند من اینجا مسئولیت دارم.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه